מרכז ישראל-ג'יאנגסו מגיע לתל אביב

מחוז ג'יאנגסו, מנוע הצמיחה של סין ושחקן מרכזי בתעשיית ההיי-טק שלה, פתח מרכז חדשנות בתל אביב. המרכז, הממוקם במגדלי אלון, מיועד לארח סטארט-אפים ישראליים, כמו גם חברות סיניות המעוניינות בפתרונות חדשניים, שיתאימו לדרישותיהן הספציפיות. מרכז ישראל-ג'יאנגסו הוקם על ידי אזור ההיי-טק ווג'ין (שמפעיל תוכנית ייחודית עם רשות החדשנות הישראלית בשם "פארק החדשנות סין-ישראל" בעיר צ'אנגז'ו), ומופעל במשותף עם צוותים ישראליים מקצועיים, במטרה לחשוף ולייצר פרויקטים של שיתופי פעולה, גיוסי הון ומובילי חדשנות גם בסין וגם בישראל.

לעיר צ'אנגז'ו, הממוקמת במחוז ג'יאנגסו, יש מוניטין של שחקן בולט בהיי-טק הישראלי: בעשור האחרון צ'אנגז'ו מעורבת באקוסיסטם הישראלי, ומארחת כיום יותר מ-80 חברות ישראליות, הפועלות באזור ההיי-טק ווג'ין.

בשאיפה לקדם שותפויות עסקיות ארוכות טווח בין חברות ישראליות וסיניות וליצור מנגנוני תמיכה עבור חברות ישראליות המבקשות להשתלב בהצלחה בשוק הסיני, משרד הכלכלה הישראלי, משרד המדע והטכנולוגיה של הרפובליקה העממית של סין, והממשל המקומי בג'יאנגסו חתמו על הסכם במאי 2014, שנועד לקדם את פעילותן של חברות ישראליות בפארק החדשנות סין-ישראל צ'אנגז'ו. אזור ההיי-טק ווג'ין ייסד שתי קרנות, המיועדות להשקעה בהייטק הישראלי, אשר כבר השקיעו 300 מיליון דולרים בחברות סטארט-אפ ישראליות.

מנכ"ל המרכז הוא אילן מימון, מהיזמים הישראלים הוותיקים בסין, שותף מייסד של החממה התעשייתית הישראלית בעיר צ'אנגז'ו ומייסד פרויקטים ישראליים רבים אחרים בסין.

"במערכת היחסים הבוגרת עם ישראל," אמר מימון, "מחוז ג'יאנגסו מבין, שהצעד הבא והטבעי ביותר צריך להיות נוכחות קבועה בישראל, נוסף על כל הפרויקטים הישראליים שכבר פועלים במחוז. יוזמה זו, שמציג עכשיו מחוז ג'יאנגסו, היא צעד חדשני לעידוד שיתופי פעולה עתידיים נוספים בין חברות סיניות לבין חברות סטארט-אפ ישראליות".

לי ליי, סגנית מנהל אזור ההיי-טק ווג'ין, אמרה באירוע, כי  " כמרכז עסקים וחדשנות גדול ג'יאנגסו מציע הזדמנויות מהטובות ביותר לחברות סטארט-אפ ישראליות. ג'יאנגסו וצ'אנגז'ו הראו עד כה את מחויבותם העזה למערכת היחסים עם האקוסיסטם הישראלי, עם פארק החדשנות שלהם, המארח חברות ישראליות ומספק להן מגוון שירותים, עם החממה התעשייתית ופרויקטים נוספים. הפארק מעניק הנחיה ותמיכה ממשלתית ומקטין את החסמים והסיכונים לחברות ישראליות המבקשות להיכנס לשוק הסיני. עם שפע המשאבים ועם השירותים המצוינים, מרכז החדשנות ישראל-צ'אנגז'ו מציע לחברות הישראליות נחיתה רכה בסין".

מימין: אילן מימון, מנכ"ל מרכז ישראל-ג'יאנגסו, ולי ליי, סגנית מנהל אזור ההיי-טק ווג'ין. צילום: רמי לוי

עמיר לאטי, מנהל מחלקת צפון מזרח אסיה במשרד החוץ הישראלי ציין, כי סין הפכה לשותפת הסחר השנייה בגודלה של ישראל, עם היקף סחר של 13.9 מיליארד דולרים בשנת 2018. "סין היא שוק הייצוא השלישי בגודלו של ישראל, עם רכיב גדול של אלקטרוניקה (רובו אינטל). מטרתנו כיום היא לגוון את הסחר", אמר לאטי, "ולשם כך אנו מחפשים שותפים נוספים בסין כדי לסייע ליותר חברות ישראליות בינוניות וקטנות לצאת לשוק הסיני". עוד הוסיף, כי היוזמה של מחוז ג'יאנגסו היא דרך לחברות ישראליות לעשות עסקים לא רק בעיר צ'אנגז'ו, אלא ממנה להתפשט לשאר סין. "ג'יאנגסו הוא ראש הדרקון בכל ההסכמים לחדשנות שנעשו בין ישראל לסין עד כה. המרכז החדש בתל אביב הוא גשר נוסף לחברות ישראליות שרוצות להגיע לסין", אמר

בטקס הפתיחה, שהתקיים במשרדי המרכז, השתתפו חברי משלחת בכירים מהממשל של מחוז ג'יאנגסו, צוי יוטינג, יועץ מדע וטכנולוגיה בשגרירות סין, מתן וילנאי, שגריר ישראל לשעבר בסין ויו"ר לשכת המסחר ישראל-אסיה, בכירים מרשות החדשנות הישראלית ואורחים ישראלים נוספים.

מימין: אילן מימון, מנכ"ל מרכז ישראל-ג'יאנגסו, מתן וילנאי, יו"ר לשכת המסחר ישראל-אסיה ולשעבר שגריר ישראל בסין, ולי ליי, סגנית מנהל אזור ההיי-טק ווג'ין. צילום: רמי לוי

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים