הטכניון יעניק בונוסים מיוחדים לתלמידי תיכון שיסיימו 5 יחידות לימוד במקצועות מדעיים

החלטת הטכניון להעניק את הבונוסים נתקבלה כחלק מ-"משימה לאומית להגדיל את מספר תלמידי התיכון שיבחרו במקצועות מדעיים-טכנולוגיים ברמה של 5 יחידות", אמר נשיא המוסד האקדמי, פרופ' פרץ לביא ● ההערכות הן שמוסדות אקדמיים נוספים ילכו בעקבות הטכניון, ובכך תתבטל מאליה המלצת הות"ת מלפני שנה לבטל את הבונוסים לתלמידי תיכון במקצועות המדעיים שיפנו ללימודים אקדמיים

הטכניון החליט להעניק בונוסים מיוחדים, בנוסף לאלה הקיימים כיום, לתלמידי תיכון שילמדו שלושה מקצועות מדעיים-טכנולוגיים בהיקף של 5 יחידות כל אחד – כך הודיע נשיא המוסד האקדמי, פרופ' פרץ לביא.

הוא אמר בכנס סיום מחזור פ"ג, כי "הטכניון רואה כמשימה לאומית להגדיל את מספר תלמידי התיכון שיבחרו במקצועות מדעיים-טכנולוגיים ברמה של 5 יחידות. לכן נתנו בנוסף מלגות לבוגרי טכניון שמוכנים ללמוד לתעודת הוראה ופתחנו את הקליניקה החינוכית. כל זאת במחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים".

כמו כן, הטכניון הכשיר 15 עתודאים בנושאי תורות למידה ושיטות הוראה, והם מלמדים תלמידי תיכון בקבוצות קטנות בבית הספר עירוני ג' בשכונת נווה שאנן בחיפה. לאור ההצלחה, הטכניון החליט להרחיב את התוכנית. בנוסף, המוסד האקדמי יעודד את בוגריו לפנות להוראת המדעים בבתי הספר, כדי להתגבר על המחסור החמור במורים מקצועיים בתחום.

החלטתו של הטכניון היא החלטה פורצת דרך, שלא נתקבלה עד היום בשום מוסד אקדמי אחר בארץ. ההערכה היא שמוסדות אקדמיים אחרים יילכו בעקבות הטכניון, ובכך תתבטל מאליה המלצת הות"ת מלפני שנה לבטל את הבונוסים לתלמידי תיכון במקצועות המדעיים שיפנו ללימודים אקדמיים. ההחלטה, שפורסמה בראשונה באנשים ומחשבים, עוררה סערה ציבורית רחבה ודאגה בקרב המורים והמפקחים בחינוך הטכנולוגי. משרד החינוך הקפיא את ההחלטה בעקבות התערבות של ח"כ רונית תירוש, יושבת ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת.

בדבריו בטקס הסיום של מחזור פ"ג של הטכניון אמר פרופ' לביא לבוגרים, כי "בעוד 20 שנים, אחד או אחת מתוך ארבעה מכם יהיה מנכ"ל או סמנכ"ל של חברה, וארבעה מתוך 10 מכם יהיו בתפקידי ניהול אחרים. אחד מתוך 10 יקים חברה חדשה, כמחצית מכם ישתכרו לפחות 30 אלף שקלים בחודש, במחירי היום, ויחדיו תשלמו מס הכנסה לאוצר המדינה בסכום הדמיוני של 16 מיליארד שקלים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים