על אמנות של אחד מוותיקי ההיי-טק ותרומה למען בריאות הנפש

משה אלון בתערוכה, ליד אחת התמונות שצילם.

אחד המשתתפים בתערוכת אמנות ישראלית 23, שהתקיימה בסוף השבוע האחרון בבית בנק הפועלים בתל אביב ובחסותו, היה משה אלון, מוותיקי תעשיית ההיי-טק וצלם לעת מצוא. כבשנים הקודמות, אלון הוזמן על ידי אוצרי התערוכה להציג את צילומיו, שכרגיל, זכו להתעניינות רבה. כל ההכנסות מהמכירות ביום הראשון של התערוכה, בסך של יותר מ-1.1 מיליון שקלים, נתרמו לעמותת אנוש למען מתמודדי נפש.

מאז הקורונה, דרך הטראומות של המלחמה הנוכחית, בריאות הנפש הפכה לנושא בוער, שמצריך טיפול יסודי ומתמשך. מחקרים מראים כי יש עלייה משמעותית במספר האנשים שמצויים בדיכאון, כמו גם בהתפרצויות של מחלות נפש. בשנים האחרונות אנחנו עדים גם לעלייה במקרי פוסט טראומה בקרב חיילים משוחררים, נפגעי פעולות טרור ונפגעי אלימות על כל גווניה – בכלל המגזרים.

כ-2,000 איש השתתפו ביום הראשון של התערוכה, בהם רעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג, ובכירים במשק הישראלי. אירחו אותם ראובן קרופיק, יו"ר בנק הפועלים, ודב קוטלר, מנכ"ל הבנק.

"סיפוק גדול ואושר רב"

אלון אמר כי "הגשתי הצעות לשלוש עבודות, שכולן התקבלו. תוך דקות ספורות מפתיחת התערוכה הופיעו שלוש נקודות אדומות, שמציינות מכירה, ליד התמונות. חישוב קל מלמד שכתוצאה ממכירתן נתרמו 9,000 שקלים לעמותת אנוש – מה שמסב לי סיפוק גדול ואושר רב".

"זו הפעם הרביעית שבה אני משתתף בתערוכה השנתית הזאת ולשמחתי, בשלוש מארבע ההשתתפויות מכרתי את היצירות שהצגתי", הוסיף. "במוצאי שבת, יום לאחר היום הראשון של התערוכה, שכאמור, כל שלוש היצירות שלי נמכרו במהלכו, עמדתי בסמוך לתמונות ורק הקשבתי להתייחסויות המבקרים. היה מרתק לשמוע את הוויכוחים אם התמונה צולמה בחוף בת ים או בחוף תל ברוך, אם זה ציור או צילום, אם זו עבודת פוטושופ או לא. לא התערבתי באף דיון או ויכוח, למרות הטעויות הרבות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים