באו לבקר במאורת הנמר: גל רינגל, גל גולן וקובי ניס, מיין

מייסדי מיין. מימין: גל גולן, סמנכ"ל הטכנולוגיות, קובי ניסן, סמנכ"ל ייצור, גל רינגל, מנכ"ל.

השבוע שמחתי לארח במאורת הנמר שלושה חברים מלאי תשוקה ויצירתיות שהקימו חברה מצליחה עם ערך משמעותי, הן לנו המשתמשים והן לחברות גדולות בארץ ובעולם. הסטארט-אפ הישראלי מיין (MINE) מאפשר לכל אחד מאיתנו להחזיר את השליטה על המידע האישי שלו ולהפחית סיכונים דיגיטליים.

מיין הוקמה על בסיס התובנה, כי מצד אחד – עוד לא הומצא "אינטרנט נטול סיכונים" וכי פריצות למאגרי מידע ונתונים הן עובדה מוגמרת, שתמשיך ללוות אותנו עוד זמן רב בעתיד; ומצד שני -המשתמשים מעוניינים להמשיך ליהנות מכל מה שיש לרשת להציע, גם במחיר של גילוי חלק מהמידע האישי שלהם. מיין גיבשה פתרון, המאפשר למשתמשים להמשיך וליהנות מהאינטרנט, תוך שהם מקבלים ידיעה מלאה לגבי אופן שמירת המידע שלהם ואצל אילו חברות, בצירוף האפשרות לשליחת בקשה להסרת מידע שאין בו עוד צורך ובקשה למחוק אותו מהרשת לאלתר.

גל רינגל, המנכ"ל, סיפר לי, כי מבדיקה שערכה מיין בקרב משתמשיה עולה, כי בממוצע, בכל רגע נתון כ-350 חברות (ובקרב משתמשים ישראלים כ-450 חברות) מחזיקות במידע כגון זהות אישית, כתובות ומידע פיננסי. מדובר בעקבות דיגיטליים (digital footprints), שנשארות ברשת במשך שנים, אף על פי שבכ-80% מהפעמים מדובר במידע שנמסר עבור שירות לצורך חד פעמי בלבד. עקבות אלו מגדילות משמעותית את הסיכונים ברשת, והמידע שאנחנו משאירים  מנוצל מדי יום, במקרה הטוב, על ידי החברות ובמקרה הרע על ידי האקרים, המבצעים גניבת זהויות של צרכנים ושימוש בנתוני אשראי. הפתרון של מיין מבוסס על בינה מלאכותית: אלגוריתמים מתחום למידת מכונה ועיבוד שפה.

עוד סיפרו לי מייסדיי מיין, כי בשנתיים האחרונות התחדד חזון החברה סביב מוצר ה-B2B שלה, שנקרא MineOS, ומטרתו לספק לחברות One Source of Data Truth לכל המערכות שהן משתמשות בהן והמידע שהן מחזיקות שם. תהליך זה נקרא מיפוי דאטה, והוא אבן הבניין החשובה ביותר, שמשרתת כבסיס לצוותים רבים בכל ארגון: הצוות המשפטי, צוות הפרטיות, צוותי הדאטה השונים, צוותי פיתוח, IT ואבטחה.

בהזדמנות זו יצא לי לברך את שלושת המייסדים שרק לפני כשבוע גייסו בעבור החברה  30 מיליון דולר בהובלת הקרנות Battery Ventures, ו-Paypal Ventures  בצירוף זרוע ההשקעות של ענקית הביטוח האמריקנית Nationwide. ההון שגויס יספק את צורכי החברה בשנים הקרובות ויסייע במאמצי ההתרחבות הגלובלית של פלטפורמת ה-B2B של החברה – MineOS.

מיין הוקמה בתחילת 2019 ומעסיקה כ-35 עובדים במשרדיה בתל אביב, בארה״ב ובגרמניה. מייסדי החברה הם גל רינגל (מנכ"ל), גל גולן (CTO) וקובי ניסן (CPO).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים