מי הזוכים בתחרות הסייבר של מכללת ג'ון ברייס?

הזוכים עם הפרסים שקיבלו. מימין: אופיר חלפין יששכר, יאן ליסאן הרצברג, אסף תשובה.

"יורים" עליהם (בסייבר)…. כיצד תפתרו את פרצת האבטחה בצורה המהירה והיעילה ביותר? על נושא זה עורכת מכללת ג'ון ברייס, זרוע ההדרכה של מטריקס, מדי שנה תחרות בקרב הסטודנטים, המדמה מתקפת סייבר שאירעה במציאות ובוחנת, כאמור, כיצד מתמודדים המתחרים עם התקיפה ופותרים את פרצת האבטחה שאפשרה אותה בצורה המהירה והיעילה ביותר.

התחרות שנערכה השנה דימתה את הפריצה של קבוצת ההאקרים Darktide למוסד להשכלה גבוהה, שהתרחשה בחודש פברואר. המשימה בתחרות הייתה לאתר ולתחקר את מאגר הנתונים שנפרץ, להתחקות אחר השרתים של התוקפים הפרוסים ברחבי האינטרנט ולחדור אליהם.

42 סטודנטים ממגוון הקורסים של מכללת ג'ון ברייס בעולמות אבטחת הסייבר "שברו את הראש" במשך שעתיים וחצי (בשידור בלייב בעמוד הפייסבוק של המכללה) ובסוף התחרות הוכרזו הזוכים: במקום הראשון זכה אופיר חלפין יששכר, במקום השני זכה יאן ליסאן הרצברג ובמקום השלישי זכה אסף תשובה.

אופן בחירת הזוכים נעשה על ידי הסימולטור הייחודי שפיתחה חברת ThinkCyber ומשמש את הסטודנטים ללמידה וסימולציות תקיפה והגנה. הסימולטור בחן אילו סטודנטים עמדו במשימה בזמן הקצר ביותר ועם כמות הטעויות הנמוכה ביותר.

דוד שיפמן, מנהל תחום סייבר ואבטחת מידע במכללת ג'ון ברייס, מייסד ומנכ"ל חברת ThinkCyber, אמר, "אנחנו גאים מאוד בסטודנטים שלנו, שגילו יכולת יוצאת דופן בתחקור ותפעול האירוע, בייחוד כאשר מדובר בתרחיש מורכב שאירע במציאות. התחרות מאפשרת הצצה לפוטנציאל של הסטודנטים להפוך למומחי אבטחת סייבר מעולים לאחר סיום לימודיהם. אין ספק כי תשתיות רבות במדינה נמצאות תחת מתקפות תמידיות ויש חשיבות מכרעת להכין את הדור הבא לכמה שיותר תרחישים ודרכי פעולה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים