הכובע האדום מחליף ראש: מאט היקס מונה למנכ"ל רד האט

היקס מונה במקום פול קורמייר, שיישאר יו"ר החברה ● לפי מומחים, ייתכן שהמינוי מעיד על רצונה של יבמ למכור את רד האט - ולחילופין, שזו תרכוש חברות נוספות להגדלת נתח השוק שלה בענן

מאט היקס, המנכ"ל החדש של רד האט.

בצעד מפתיע ומעט פתאומי, יבמ, הבעלים של רד האט, הודיעה על מינוי מנכ"ל חדש לחברה – מאט היקס. הוא קודם מתפקידו הנוכחי – נשיא בכיר של החברה למוצרים וטכנולוגיות.

היקס יחליף את פול קורמייר, המנכ"ל והנשיא של ספקית כלי התוכנה בקוד פתוח, שימשיך להיות היו"ר שלה. הן היקס והן קורמייר ידווחו במישרין לארווינד קרישנה, מנכ"ל יבמ. לפי הודעת הענק הכחול, קורמייר יעבוד על הרחבת החברה, אימוץ לקוחות ומיזוגים ורכישות.

אנליסטים ציינו כי "המהלך עשוי להעיד על מכירה אפשרית של רד האט – אף שאין בכך היגיון, עסקי או טכנולוגי". הסבר חלופי למינוי, לדבריהם, הוא שהוא נועד לטובת ביצוע רכישות נוספות של רד האט, כדי שהיא תוכל להגדיל את הנתח שלה בשוק העננים הציבוריים לארגונים.

16 שנים ברד האט

היקס הצטרף לרד האט ב-2006 כמפתח בצוות ה-IT. הוא היה חבר מפתח בצוות ההנדסה שמאחורי פלטפורמת OpenShift של החברה, ועזר להרחיב את ההיצע שלה, כדי להתמודד עם סביבות מרובות עננים ומחשוב קצה. היקס גם עזר להוביל את פיתוחם של פתרונות חדשים לניהול ענן ולניהול בענן, יכולות בינה מלאכותית ויישומים מקוריים בקלאוד.

"מעולם לא הייתה תקופה מרגשת יותר להיות בתעשייה שלנו וההזדמנות של רד האט היא עצומה", אמר היקס. "אני מוכן להפשיל שרוולים ולהוכיח שטכנולוגיית הקוד הפתוח באמת יכולה להגדיל את הפוטנציאל של העולם".

"רד האט משמשת כבסיס לאסטרטגיות טכנולוגיות רבות כל כך של לקוחות, בגלל יכולות הקוד הפתוח והענן ההיברידי שלה", ציין קרישנה. "ניסיונו הרחב והידע הטכני של היקס בכל ההיצע של רד האט הופכים אותו למנכ"ל מתאים לחברה, שכן היא ממשיכה לצמוח ולפתח תוכנה חדשנית ומובילה בתעשייה".

באפריל האחרון, במסגרת פרסום דו"חותיה הכספיים להרבעון הראשון של שנת הכספים, יבמ ציינה בהבלטה את רד האט כמקור לצמיחה בהכנסותיה. אלה צמחו ב-21% בהשוואה לרבעון המקביל של שנת הכספים הקודמת. כמו כן, החברה חשפה שותפות חדשה עם אנבידיה, סביב יישומים מופעלי בינה מלאכותית בדטה סנטר ברכיבי מחשוב הקצה ובעננים ציבוריים.

פרישה מתפקיד המנכ"ל אחרי שנתיים

קורמייר מונה למנכ"ל ונשיא רד האט לפני כשנתיים, במחצית 2020. עד אז הוא שימש נשיא מוצרים וטכנולוגיות בענקית הקוד הפתוח, והיקס החליף אותו בתפקיד זה עם מינויו. קורמייר החליף את ג'ים וויטהרסט, שקיבל "בעיטה הצידה ולמעלה", ומונה לנשיא יבמ. זמן לא רב לאחר המינוי החדש, בשנה שעברה, הוא פרש בהפתעה מתפקיד נשיא יבמ והפך ליועץ בכיר של קרישנה והנהלת הענק הכחול.

פול קורמייר, המנכ"ל היוצא של רד האט ויו"ר החברה.

פול קורמייר, המנכ"ל היוצא של רד האט ויו"ר החברה. צילום: יח"צ

יש לציין שקורמייר הצטרף לרד האט ב-2001, והוא זה שהגה את הרעיון של מודל המנויים של החברה והוביל את המהלך להעברת לינוקס ממערכת הפעלה בהורדה חופשית ל-Red Hat Enterprise Linux – פלטפורמת לינוקס ארגונית מובילה בתעשייה, שעליה מתבססות כיום יותר מ-90% מחברות פורצ'ן 500. קורמייר הוביל 26 רכישות של חברות על ידי רד האט וסייע ליצור מערך IT מודרני מלא, המבוסס על קוד פתוח.

בשל הזמינות של מוצרי קוד פתוח ברמה הארגונית ושינוי מודלים עסקיים, היה הקוד הפתוח למקור של חדשנות בתעשיית התוכנה: הוא הוטמע בקצב מהיר יותר מהתוכנה הקניינית. בעשור האחרון קורמייר הוביל את חזון הענן ההיברידי הפתוח, שנתן ללקוחות ארגוניים את הגמישות לספק כל יישום בכל מקום ועל כל תשתית, מהקצה והחומרה הסטנדרטית, ועד לסביבה מרובת עננים, עם פלטפורמת הקוברנטיס של רד האט, OpenShift. הוא גם יזם שותפויות רבות, לרבות השותפות של החברה עם מיקרוסופט. לאחר רכישת רד האט על ידי יבמ, תמורת 34 מיליארד דולר, הוא דאג לשילובה בענק הכחול, במקביל לשמירה על העצמאות והניטרליות שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים