בא לבקר במאורת הנמר: יוסי מלמד, עמותת בוגרי ממר"ם

08/12/2021 13:47
יוסי מלמד, יו"ר עמותת בוגרי ממר"ם.

לאחרונה הגיע אלי לביקור במאורת הנמר יוסי מלמד, יו"ר עמותת בוגרי ממר"ם ב-11 השנים האחרונות.

את התפקיד הזה הוא עושה בהתנדבות, במקביל לתפקידו כמנכ"ל פאסט ליין (Fast Lane) ישראל, שלוחה מקומית של פעילות בינלאומית בתחום ההדרכה הטכנולוגי, וכעורך ראשי של מגזין היזמות הטכנולוגי StartIsrael.

כשלעצמי אני בוגר ממר"ם, והעמותה אפילו הוקמה במאורת הנמר לפני כ-15 שנים, כך שהחיבור האישי ביננו הוא ארוך שנים, ולכן שמחתי לארח את יוסי אצלי לכוס אספרסו איכותית.

יוסי שיתף אותי בפתיחת שנת הפעילות של עמותת בוגרי ממר"ם, וסיפר על התמורות במיזמים של בוגרי ממר"ם בשנים האחרונות.

חדי הקרן של בוגרי ממר"ם

למדתי כי רק בשנה האחרונה שישה סטארט-אפים של בוגרי ממר"ם הפכו להיות חדי קרן ישראליים, מה שמעיד על בשלות התעשיה והתבגרות שלה, כמו גם על שינוי מהותי בשוק ההיי-טק הישראלי.

בין היתר ניתן למצוא ברשימה את: טאבולה של אדם סינגולדה (בוגר קורס תכנות של ממר"ם ושירות במצו"ב); את צ'קמרקס של מתי סימן (בוגר קורס תכנות ושירות ביחידת ההדרכה בסמ"ח וביחידת הסייבר מצו"ב); את האניבוק, שקפצה לשווי של 2 מיליארד דולר בכמה חודשים, שה-CTO שלה הוא דרור שמעוני (בוגר קורס תכנות ושירות ביחדת אופק המפוארת של ח"א); את אינוביד של טל חלוזין (אותו הקורס של דרור ושירות באופק), שרק לאחרונה הנפיקה בבורסה בניו יורק; את אקווה סקיוריטי של אמיר ג'רבי (בוגר קורס נתמ"מ/דבאופס ושירות בממר"ם); את ווקמי של דן עדיקא (בוגר קורס תכנות ושירות ביחידת 8200); והרשימה עוד נבנית בימים אלו.

תכניות היזמות הייחודיות

עמותת בוגרי ממר"ם מקדמת את בוגרי המותג היוקרתי ממר"ם, שבעצם בנה את ההיי-טק הישראלי משנות ה-60 עם הקמת היחידה והגעתו של המחשב הראשון לצה"ל (המחשב השני בסך הכל במדינת ישראל הצעירה), ועושה זאת במספר צירים. בין היתר מקיימת העמותה כנסי משתחררים, פודקאסט בוגרים מצליח בשם MamraMic, כנס יזמות טכנולוגי שנתי, וגם שתי תכניות יזמות ייחודיות.

התכנית הראשונה שנפתחה היא Mamram For Founders, והיא מיועדת ל-CTOs שהם מייסדים, וכמובן בוגרי ובוגרות ממר"ם, במיזמים בשלבים שבין seed ל-round A.

"זהו השלב הקריטי ביותר ל-CTO. זה השלב שצוות ה-RnD מכפיל, משלש ולפעמים מחמש את עצמו. לעיתים ה-CTO, הצלע הטכנולוגית במיזם, לא בהכרח בעל ניסיון אמיתי בניהול, בטח לא של 30-40 אנשי פיתוח, ולכן החלטנו בעמותה לבנות את התכנית היחידה בעולם שעושה Personal & Professional growth לדמות הקריטית הזו במיזם. התכנית מלווה באופן ייחודי 15 CTOs במשך ארבעה חודשים, במפגשים שנערכים אחת לשבועיים בערב וכוללים קיק-אוף במלון במרכז תל אביב, ובימים אלו אנחנו בעיצומו של הרישום למחזור השני שיפתח בחודש ינואר", הסביר יוסי.

התכנית השניה, Mamram Space, גם היא ממש יוצאת לדרך באמצע דצמבר, עם המחזור השלישי שלה, תחת הכותרת No Bullshit Program.

"התכנית שלנו נבנתה על ידי יזמים למען יזמים. זה אומר שאין בתכנית הזו בזבוז זמן, הרצאות מיותרות, סיורים מיותרים. אני מאמין שיזמים צריכים לעשות את הבלתי אפשרי בזמן מאוד קצר, ואם זה המצב – אסור להם לבזבז זמן", הדגיש יוסי.

"בדיוק לכן לא קראנו לתכנית שלנו אקסלרטור, אלא תכנית יזמות כירורגית|", אמר. "כל מיזם מקבל בדיוק את מה שהוא צריך כדי להצליח לפרוץ עוד אתגר ועוד תקרת זכוכית, בדיוק לפי היעדים שהיזמים הציבו בתחילת התכנית. אנחנו רק שומרים על הפוקוס שלהם, על היכולת של היזמים להסתכל על התהליך של עצמם בלבן של העיניים ולראות בדיוק לאן הדברים הולכים, וכמובן מפעילים את רשת הקשרים הענפה של בוגרי ממר"ם ושל השותפים שלנו לתכנית. סיימנו את תהליך הרישום עם 200 מיזמים שניגשו לתהליך הרישום, ועם שמונה מיזמים מנצחים שנכנסו למחזור הקרוב, ואתם עוד תשמעו עליהם", הבטיח יוסי.

לדבריו, "בקרוב גם יתקיים כנס צבאי בשם IDF3D, יחד עם יחידת לוטם ויחידות המחשב שלנו, בו בוגרי היחידה יעבירו לחיילים ולקצינים המשרתים היום תכנים בעולמות תוכן שונים כמו טכנולוגיות, ארכיטקטורות מורכבות, דטה, דבאופס ותשתיות ועוד".

"זה יהיה כנס שבתקווה יהפוך להיות מסורת מדהימה של בוגרי יחידה ושירות מעולים, שרוצים להמשיך ולחזק את הידע והקהילה הצבאית", סיכם יוסי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים