באו לבקר במאורת הנמר: עמית בוהנסקי ויערה לנדאו כנר, עמותת LEAD

26/10/2021 15:40
מימין: עמית בוהנסקי, יו"ר ארגון הידידים של עמותת Lead, ויערה לנדאו-כנר, סמנכ"לית אסטרטגיה בעמותה.

עמית בוהנסקי, יו"ר ארגון הידידים של עמותת LEAD, ויערה לנדאו כנר, מנהלת שיתופי הפעולה בעמותה, באו לבקר אותי במאורה באחרונה.

"אנו נוהגים לומר ש-'אנשים לפני מחשבים'. זה לא רק מוטו אצלנו, אלא הדרך בה אנחנו חיים ועובדים", אמרה לי לנדאו כנר בשיחתנו המעניינת. כך העמותה נוהגת, הסבירה, "גם בהגברת החיבור ושיתופי הפעולה בין חברות ההיי-טק המובילות בישראל לבין הארגון שלקח על עצמו לפתח את תחום המנהיגות בקרב בני הנוער".

לנדאו כנר סיפרה כי ארגון LEAD מצליח לאורך שנים להוביל פרויקטים חברתיים מרגשים, ולהצמיח דמויות מובילות ומשפיעות בחברה הישראלית.

"כדי שנוכל להמשיך להתגאות בחדשנות וביוזמות מעוררות השראה, כולנו בתעשייה צריכים להתגייס, לקחת אחריות, ולתרום כל אחד בחלקו לקידום עוד צעירים מוכשרים. ועל הדרך גם ללמוד מהם, ויש הרבה".

בשיחה עם בוהנסקי ואיתה למדתי כי כבר מאז שנת 1999 פועל ארגון LEAD לאיתור נערים בגילאי 15-16, המזוהים כבעלי פוטנציאל לעשייה חברתית ולהנהגה, ומעביר אותם מסלול הכשרה חריג בהיקפו ובאינטנסיביות שלו. המודל הזה שפיתחה העמותה שוכפל ומיושם במדינות נוספות בעולם.

מדובר בתהליך עבודה צמוד של מנחים מקצועיים, ובליווי לאורך שנים עם בני נוער, במסגרתו הם אחראים על הקמת פרויקט חברתי על פי בחירתם, אותו הם יוזמים ומנהלים מאלף עד תו. למרות גילם הצעיר, הם כבר צוברים ניסיון ב"עולם האמיתי" של מיפוי צרכים, גיוס תקציבים, ניהול אנשים ועבודה מול גופי שלטון.

שלושה מבוגרי הארגון כבר זכו להדליק משואה בימי העצמאות

השניים סיפרו לי כי בין השמות הבולטים שצמחו מתוך הארגון ניתן למצוא את עדי אלטשולר, מייסדת תנועת כנפיים של קרמבו, שאותה הקימה בגיל 16 בלבד במסגרת חברותה ב-LEAD, את עדי גיגי, מנכ"לית טסלה ישראל, את אתי חכם, סגנית היועצת הכלכלית לרמטכ"ל, את ד"ר יסמין אבו-פריחה, רופאה ויזמית מצטיינת, מייסדת ומנכ"לית ארגון רודינה, שמנגיש בדיקות סקר גנטיות בעיקר לאוכלוסייה הבדואית, ועוד רבים נוספים.

עוד למדתי כי שגרירי הארגון הקימו למעלה מ-600 פרויקטים למען הקהילה, במסגרתם גייסו 10 מיליון שקל, הפעילו מעל ל-15,000 מתנדבים והשפיעו באופן ישיר על חייהם של למעלה מ-100 אלף בני אדם.

בשלב הזה כבר לא הופתעתי כל כך לשמוע כי שלושה מבוגרי הארגון כבר זכו להדליק משואה בימי העצמאות.

את הקשר של העמותה עם אנשים ומחשבים מוביל בוהנסקי, יזם שהחל לעמוד לאחרונה בראש ארגון הידידים של LEAD, במטרה לסייע לו להרחיב את תכנית ההכשרה. בוהנסקי עומד בראש קרן ההשקעות הבינלאומית Moonbow, המייצרת מודל עסקי לסטארט-אפים במשבר.

הוא סיפר שלאורך השנים שימש מנטור של עשרות יזמי היי-טק מובילים וכעת בחר לתרום מניסיונו ומיכולותיו העסקיות כדי להצמיח את LEAD לגבהים חדשים. אנשים ומחשבים נרתמת למשימה, ומובילה שת"פ בין הארגון ובני הנוער לבין עולם ההיי-טק והחדשנות, דרך סדרות מפגשים עם אנשי תעשיית ה-IT, המחשוב והטכנולוגיה המובילים בישראל.

כמו כן, אנשים ומחשבים יסייעו בקמת פורומים מקצועיים, ימי עיון ונטוורקינג, בהם יחלקו אנשי המקצוע בניסיונם ובידע שצברו עם שגרירי ארגון LEAD, ובמקביל יחשפו אל בני הנוער המובילים בישראל.

"החיבור עם אנשים ומחשבים הוא משמעותי ומרגש, במיוחד בתקופה מאתגרת זו, בה חשוב לשמר ולטפח את הדור הצעיר, ההון האנושי של מדינת ישראל", הרחיב בוהנסקי ואמר. "מדובר בבני נוער המטפלים בפרויקטים מורכבים על כל שלביהם, החל מגיוס התקציב, עבור בניהול האנשים וכלה בהוצאה לפועל של התוצר הסופי. שיתוף הפעולה עם אנשים ומחשבים יסייע להם להתפתח ולהתמקצע, וייצר הפריה הדדית שממנה נצא כולנו נשכרים".

מנהלים המעוניינים לבחון אפשרות של שיתוף-פעולה עם העמותה ושגריריה – מוזמנים ליצור קשר עם יערה לנדאו כנר דרך אתר העמותה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים