האמירתים שבאו ללמוד ממטריקס כיצד משלבים נשים חרדיות במגזר הטכנולוגי

האורחים האמירתים במטריקס תלפיות מקשיבים לסיפורה של ליבי אפין (במרכז). צילום: סאם יעקובסון

משלחת של של כ-30 צעירים וצעירות מאיחוד האמירויות ביקרה בשבוע שעבר במשרדי מטריקס תלפיות, המספקת שירותי פיתוח ובדיקות תוכנה במודל מיקור חוץ ופועלת לשילוב עובדות חרדיות בענף ההיי-טק. האורחים האמירתים הגיעו על מנת ללמוד מקרוב על התרבות החרדית ועל האופן שבו הנשים החרדיות משתלבות במגזר הטכנולוגי בישראל.

האורחים האמירתים במטריקס תלפיות מקשיבים לסיפורה של ליבי אפין (במרכז). צילום: סאם יעקובסון

האורחים האמירתים במטריקס תלפיות מקשיבים לסיפורה של ליבי אפין (במרכז). צילום: סאם יעקובסון

המשלחת היא חלק מפרויקט "Leaders of tomorrow" בהובלת עמותת ישראליז, שמטרתה לשפר את תדמית ישראל בעולם. הביקור בתלפיות הינו חלק ממסלול ייחודי שנבנה עבור המשלחת האמירתית על מנת להפגיש חבריה עם מגוון תרבויות ויעדים שונים שקיימים בחברה הישראלית מצפון ועד דרום.

בעת המפגש, ליבי אפין, מייסדת פרויקט תלפיות וסמנכ"לית תפעול בפעילות שירותי הפיתוח וה-offshore במטריקס, סיפרה למשלחת את סיפורה האישי כאישה חרדית בדרך להקמת מיזם תלפיות, שהגיעה לתפקיד בכיר באחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בישראל, מטריקס. אפין הציגה לאורחים את הרעיון והחזון שעומדים מאחורי מטריקס תלפיות ואת ההתקדמות של המיזם לאורך השנים, עם גידול באחוז העובדות החרדיות בהיי-טק, כאשר עוד ועוד חברות נפתחות לתהליך של שילוב וכיבוד אורח חיים שונה של חרדיות, שאותו החברה שמה לה למטרה לקדם בחברה הישראלית.

בסיכום המפגש העידו המשתתפים כי בין הצדדים נוצר חיבור של ממש, שיח משותף והרבה למידה הדדית על התרבות שממנה מגיע האחר. ״המקום הזה הוא מודל מופלא של העצמת נשים בלי לוותר על המסורת״, אמר סעוד סאקר, איש עסקים מאיחוד האמירויות. אווה חסון, עולה מצרפת שליוותה גם היא את המשלחת, אמרה לאחר המפגש: "עזבנו את משרדי תלפיות עם הרבה השראה. עבורי, כעולה בארץ, זה היה משמעותי ללמוד על חלק שאינו מוכר לי בחברה הישראלית, שבה הנשים משקפות כל כך הרבה כוח וכישרון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים