"מפצחים את הענן" בהאקתון של בנק הפועלים ומיקרוסופט

הצוות הזוכה עם רונית אטד, מנכ"לית מיקרוספט ישראל (ראשונה מימין), ודב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים (ראשון משמאל). צילום: ענבל מרמרי

יותר מ-70 מפתחים, בליווי מנטורים ומנהלים, השתתפו בהאקתון "לפצח את הענן" שקיימו בנק הפועלים ומיקרוסופט בקמפוס מיקרוסופט החדש בהרצליה. זאת במסגרת שיתוף פעולה של שתי החברות, שהחל לפי כמה חודשים, שמטרתו לפתח מוצרים בתחום זה.

תוצרי ההאקתון הוצגו על ידי הצוותים בפני צוות שופטים, שדירגו וקבעו מי הקבוצה המנצחת לפי התרומה העסקית והטכנולוגית של פיתוחם. עם השופטים נמנו דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, רונית אטד, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל ובכירים נוספים משתי החברות.

הצוות הזוכה עם רונית אטד, מנכ"לית מיקרוספט ישראל (ראשונה מימין), ודב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים (ראשון משמאל). צילום: ענבל מרמרי

הצוות הזוכה עם רונית אטד, מנכ"לית מיקרוספט ישראל (ראשונה מימין), דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים (ראשון משמאל) ואתי בן זאב, משנה למנכ"ל בנק הפועלים והממונה על חטיבת הטכנולוגיה (שנייה משמאל). צילום: ענבל מרמרי

הצוות המנצח, בהובלת אירן קוגן, ירון קליין, מלכה לב וברק בירקנטהל, והמנטורים אלון מי רז ונעמי חסידה, מצאו פתרון בעזרת למידת מכונה (ML) למיון וסיווג של טפסים. כיום טפסים שמולאו ידנית ונחתמו על ידי הלקוחות למטרות שונות מגיעים לפקיד הבנק, והוא נדרש לזהות את סוג הטופס באופן ידני ולהעביר אותו להמשך טיפול. תהליך הסיווג הידני יכול לקחת ימים. הפתרון של הצוות המנצח מביא הליך חדשני ואוטומטי לסיווג הטפסים. הטופס שנשלח במייל מפוענח באופן אוטומטי מיד לאחר העלאתו לאתר על ידי המשתמש. הזיהוי יבוצע על ידי טכנולוגיית ML. לאחר הפענוח הטופס יישלח אוטומטית לגורם הרלוונטי.

עם השופטים נמנו דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, רונית אטד, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, אתי בן זאב, משנה למנכ"ל בנק הפועלים והממונה על חטיבת הטכנולוגיה, גולן שרמן, משנה למנכ"ל בנק הפועלים וממונה על חטיבת החדשנות והאסטרטגיה, רונן יוכפז, מנהל אגף הפיתוח בחטיבת המחשוב של בנק הפועלים, ובכירים נוספים משתי החברות.

דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים, אמר, כי "אני שמח על השותפות המתמשכת בין בנק הפועלים ומיקרוסופט. אין ספק כי התוצרים שהוצגו באירוע היו מרשימים ופורצי דרך בכל קנה מידה ומהווים עדות נוספת לפרץ המקוריות והחדשנות שמתאפשר בטכנולוגיית הענן, שנוצר כתוצאה מהפריה הדדית שכזו. כולי תקווה שנמשיך לשתף פעולה יחד גם בעתיד וניצור פיתוחים חדשניים נוספים".

לדברי רונית אטד, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל: "העבודה המשותפת של בנק הפועלים ומיקרוסופט היא שילוב מנצח, ואנחנו גאים מאוד לקחת חלק בהאקתון ולתת תשתית טכנולוגית לחידושי המחר של עולם הבנקאות. אירועים מסוג זה נותנים הצצה למסוגלות האדירה של תשתית ענן ה-Azure האינסופית שלנו, הקורמת עור וגידים הודות לכוח ההמצאה האדיר שהפגינו הצוותים לאורך החודשים האחרונים, לנוכח הגעתו הקרבה של הדטה סנטר שלנו, שיחבר את ישראל לתשתית הענן המתקדמת והמאובטחת ביותר בעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים