צפו: פרסומת עם ספי ריבלין ז"ל – באמצעות טכנולוגיית דיפ פייק

דמותו של ספי ריבלין בתשדיר של האגודה למלחמה בסרטן - באמצעות טכנולוגיית דיפ פייק. צילום מסך

טכנולוגיית הדיפ פייק צוברת תאוצה בזמן האחרון, וגם דיילי ציפי מסתקרנת ממנה. באגודה למלחמה בסרטן גייסו את הטכנולוגיה החדשנית לטובת מבצע ההתרמה השנתי שלה, הקש בדלת, ו-"גייסו" לצורך כך את ספי ריבלין המנוח, אחד מגדולי הקומיקאים שידעה המדינה.

דיפ פייק היא טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית המשתמשת בתוכנה או באפליקציה ליצירת סרטוני וידיאו או קטעי קול מזויפים, שנראים אמיתיים. עד עכשיו היא שימשה בעיקר ליצירת קטעים סאטיריים ברשתות החברתיות, אולם הפעם היא משמשת למטרה אחרת לגמרי, וחשובה ביותר: תרומה למען המלחמה בסרטן.

המבצע המוכר הקש בדלת יתקיים השנה באופן וירטואלי – בגלל הקורונה. כלומר: המתרימים לא יבואו לפתחי הדלתות שלנו, אבל עדיין נוכל לתרום – אונליין. לטובת הסברת המבצע במתכונתו החדשה הגה משרד הפרסום גיתם BBDO את התשדיר החדש, בהשתתפות דמותו של ריבלין, שנפטר לפני שבע שנים, וציפי שביט (האמיתית), חברתו הטובה. שביט ודמותו של ריבלין מנהלים בתשדיר דיאלוג, כאשר את דמותו של הקומיקאי מגלם השחקן איציק סיידוף. רינה ריבלין, אלמנתו של ספי, נתנה לאגודה את זכויות השימוש בדמותו של בעלה המנוח. הגורמים המעורבים שצוינו כאן השתתפו בהפקת הפרסומת בהתנדבות מלאה.

איציק סיידוף - ספי ריבלין בתשדיר. צילום מסך: האגודה למלחמה בסרטן

איציק סיידוף – ספי ריבלין בתשדיר. מקור: האגודה למלחמה בסרטן

לדברי ריבלין, "המשפחה ואני נרתמנו לקידום המבצע ואפשרנו את השימוש בדמותו של ספי בגלל הנושא החשוב של התשדיר. ספי ניהל מאבק ארוך כדי להוכיח שהסרטן שהיה לו בגרון נגרם כתוצאה מהעבודה – עומס על מיתרי קול אחרי הצגות. הוא היה אספן כפייתי ואסף את כל הקבלות, וכך הצליח להוכיח שמדובר במחלת מקצוע. חשוב לי להגיד לכל מי שמשתמש בקולו לטובת המקצוע שלו, בין אם אלה שחקנים, מורים או כל אחד אחר – ברגע שמרגישים צרידות כלשהי, לא לחכות ומיד להיבדק, בעיקר לאור העובדה שהאמצעים כיום יותר מתקדמים מבעבר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רויטל

    נחנק לי בגרון התגעדעתי כאילו אפפעם לא הלכת

אירועים קרובים