הושקה תוכנית לשילוב סטודנטים בפארק ההיי-טק גב-ים נגב

בין החברות המשתתפות בתכנית אפשר למנות את מלאנוקס, טבולה, פלייטיקה, אולסקריפטס, אלביט מערכות, מערך הסייבר הלאומי, רד, אודיוקודס ועוד רבות אחרות

תכנית לשילוב עובדים בחברות היי-טק שפועלות בו. פארק גב-ים נגב בבאר שבע. צילום: יח"צ

הנהלת פארק ההיי-טק גב-ים נגב בבאר שבע, השיקה לאחרונה תכנית התמחות בשיתוף המרכז לפיתוח קריירה והמחלקה להנדסת תוכנה באוניברסיטת בן גוריון וארגון אלומה. מטרת התכנית לשלב סטודנטים ממקצועות ההנדסה מאזור באר שבע והנגב, במרכזי הפיתוח והסטארט-אפים שקמו בפארק ההיי-טק גב-ים נגב.

מחזור הפיילוט הראשון של תכנית Starship. צילום: יח"צ

מחזור הפיילוט הראשון של תכנית Starship. צילום: יח"צ

מחזור הפיילוט הראשון של תכנית Starship – תכנית ההתמחות הייחודית והראשונה מסוגה שהושקה בתחילת הסמסטר האקדמי (במרץ האחרון) – עומד להסתיים. במסגרתו כ-30 סטודנטים מצטיינים עברו התמחות בשלל חברות היי-טק, מהמובילות בעולם, היושבות בפארק ההיי-טק גב-ים נגב בבאר שבע. בין החברות שמשתתפות בתכנית אפשר למנות את: מלאנוקס (Mellanox), טבולה (Taboola), פלייטיקה (Playtika), אולסקריפטס (Allscripts), אלביט מערכות (Elbit Systems), מערך הסייבר הלאומי, רד (RAD), אודיוקודס (AudioCodes), ועוד רבות אחרות. בתום ההתמחות, החברות יבחרו האם לגייס את הסטודנט כעובד מן המניין.

עניין בגיוס המתמחים עם סיום המחזור

הצורך ביצירת תכנית ההתמחות הייחודית מגיע מהקושי שיש לבוגרי מוסדות אקדמיים טריים להשתלב בעבודה בחברות היי-טק או בסטארט-אפים. לרוב, בשל חוסר ניסיון וחוסר היכרות עם סביבות הפיתוח בתעשייה. במסגרת תכנית Starship לסטודנטים, ניתנת ההזדמנות להתמחות בחברות היי-טק מובילות, בליווי מנטור מצוות הפיתוח של החברה, ולהיחשף לאופי העבודה. בעיקר, לצבור ניסיון במגוון תחומים, ואילו החברות מצידן יכולות להכיר טוב יותר את המתמחים ויכולותיהם – ולסייע להם להגדיל את סיכוייהם בתעשייה. הקרבה הפיזית בין פארק ההיי-טק לקמפוס אונ' בן-גוריון (במרחק חמש דקות הליכה), והעובדה שהאוניברסיטה היא אחת המייסדות של הפארק, מהווים יתרון גדול עבור החברות בפארק, המחפשות הון אנושי איכותי. לראיה, עוד טרם סיום המחזור הראשון של התכנית, גויס אחד המתמחים על ידי אחת החברות החונכות ומספר חברות נוספות מביעות עניין בגיוס המתמחים עם סיום המחזור.

ייחודה של התכנית בעובדה שהחברות אינן נדרשות לשאת בעלויות הכרוכות בהכשרת המתמחים. התכנית מציעה פתרונות לחסמים בירוקרטיים, כגון ביטוח המתמחה, אי התקיימותם של יחסי עובד-מעביד ופתרון פשוט לנושא הקניין רוחני, אשר מוסדרים במסגרת התכנית ושייכים לחברה באופן מלא. לאור ההצלחה הגדולה של המחזור הראשון של התכנית, הנהלת הפארק והשותפים לתכנית עובדים כעת על הכפלת מספר המשתתפים בשנה האקדמית הקרובה.

פארק ההיי-טק גב-ים נגב – בניית קהילה ואקו-סיסטם טכנולוגי 

פארק ההיי-טק גב-ים נגב שוקד בשנים האחרונות על בניית קהילה ואקו-סיסטם טכנולוגי, הכולל שילוב של חברות סטארט-אפ, חממות, חברות היי-טק ישראליות וחברות רב-לאומיות מובילות. הפארק מאפשר לתושבי הנגב, לסטודנטים ולבוגרי אוניברסיטת בן-גוריון הזדמנות להשתלב בחברות קטנות וגדולות שהקימו מרכזי פיתוח בפארק. 

לאור משבר הקורונה, בימים אלה התכנית מתאפשרת גם בעבודה מרחוק. הליווי של הסטודנט על ידי מנטור במהלך ההתמחות מתאפשר באמצעות אמצעי תקשורת מרחוק דוגמת זום (Zoom). בנוסף, מלבד לחלק ההתמחות עצמה, התכנית משלבת גם מפגשי מיט-אפ ייעודיים, בהם כל המתמחים בתכנית פוגשים מדי שבוע נציגי תעשייה מאחת מהחברות בפארק, ושומעים מהם על הדרך בה המתודות המקצועיות באות לידי ביטוי בעבודה היומיומית בתעשייה. כמו כן הסטודנטים נחשפים לתכני פיתוח קריירה ומיומנויות שונות של המרכז לפיתוח קריירה באוניברסיטת בן-גוריון, שיסייעו להם בסיום התכנית להיכנס לעולם התעסוקה מוכנים ומנוסים יותר. גם מפגשים אלו מתקיימים כיום בזום.

"ראיון עבודה שנמשך סמסטר שלם"

רועי צוובנר, מנכ"ל פארק הייטק גב-ים נגב אמר: "החזון הגדול של הפארק בבניית אקו-סיסטם טכנולוגי בדרום לא מסתיים רק בקהילה וחיבורים בין חברות, אלא גם בפיתוח אזורי של העיר והנגב וביצירת הזדמנויות לתושבי האזור לבסס את מרכז חייהם כאן עם סיום הלימודים.

אנחנו מכירים את הקושי של בוגרי אוניברסיטאות ואקדמיה להשתלב בעבודה מיד עם סיום התואר בשל חוסר ניסיון, ותכנית ההתמחות שלנו נועדה בין היתר על מנת לגשר על הפער הזה. חברות ההייטק הן הכי מרוצות מהחיבור הזה, היות שהתכנית מאפשרת לחברות להבין את היכולות של הסטודנטים ולהכירם לאורך תקופת ההתמחות – מעין ראיון עבודה שנמשך סמסטר שלם וכולם מרוויחים מהתהליך".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ירדן

    שלום קוראים לי ירדן אטיאס בעלי שמוליק אטיאס הוא סטודנט להנדסת תוכנה מסיים כרגע שנה שניה אב לשני ילדים יליד העיר גר וגדל בבאר שבע כל חייו ועדיין כאן היוזמה שיזמתם לשילוב סטודנטים במקומות העבודה היא מבורכת ! מדוע לא משלבים סטודנטים מצטיינים גם ממכללות אחרות בעיר? למה לא עוזרים גם להם? בעלי שמוליק משקיע כל כך בלימודים ונלחם על כל ציון וציון רק כדי שיוכל להתקבל לעבודת סטודנט שתוכל להכין אותו ולתת לו נסיון תעסוקתי שהוא כל כך זקוק לו. אני בטוחה וסבורה שבמידה וינתן לו צ׳אנס הוא יוכיח את עצמו ישקיע ויצליח לא פחות מסטודנט מבן גוריון הלוואי והיוזמה הזו תעזור לסטודנטים נוספים בעיר

אירועים קרובים