סטארט-אפיסט – מה אתה יודע על בדיקת נאותות?

בעידן שבו חברות סטארט-אפ נפתחות, מגייסות ונמכרות בקצב מהיר, התפיסה הרווחת היא שהדרך מהבעת הרצון של המשקיע ועד למכירת החברה או קבלת סכום עבור גיוס היא קצרה. אך יזמים רבים מגלים בדרך הקשה, כי לפני כן עליהם לעבור הליך של בדיקת נאותות, ורבים מהם לא מכינים את עצמם כמו שצריך לבדיקה.

רשת מתחמי העבודה המשותפים אורבן פלייס אירחה לפני כמה ימים אירוע מעניין במיוחד, שחשף את האספקטים השונים, שכל יזם, משקיע או חברה צריכים להכיר על אותה בדיקה. בכירים מהחברות המובילות כיום בשוק לקחו חלק במיט-אפ ושטחו בפני המשתתפים את הטיפים והנושאים שעליהם להכיר הן מצד החברה והן מצד המשקיע.

גלעד סרוסי, מייסד ומנכ"ל חברת גבריאל אינטליג'נס (Gabriel Intelligence), סוכנות למודיעין עסקי, פתח את האירוע, וסיפר על  שלוש שיטות איסוף המידע היעילות ביותר כיום ללמידה על משקיעים, ספקים, יזמים ושותפים עסקיים, והן: איסוף מידע מרשתות האינטרנט הגלויות לציבור, איסוף מידע בגלוי –  בעיקר מאנשים שעבדו בעבר בחברה שעליה נרצה.

גלעד סרוסי – מייסד ומנכ"ל, גבריאל אינטליג'נס, תמי גוברמן – שותפה בקבוצת גוברמן, עו"ד שי ברנוב – ראש המחלקה הבינלאומית, ZAG-S&W, רועי מלצר – ראש מחלקת מערכות מידע ותוכנה, ארליך & פנסטר, תמיר מאירי

תמי גוברמן, שותפה בקבוצת גוברמן ,ספקית שירותי חשבונאות וניהול כספים, סיפרה בהרצאתה על התחום מהפן הפיננסי, תוך מתן דגשים שכל עסק, סטארט-אפ או משקיע חייב להתייחס אליהם כדי להיות מוכן לתהליך בדיקת הנאותות הפיננסית מבעוד מועד. "חשוב מאוד שחברה הרואה את עצמה גדלה ונרכשת בעתיד תעשה את איסוף המידע הפיננסי שלה והדו"חות כבר מיומה הראשון. ברגע שמגיעים לשלב של בדיקת הנאותות לקראת רכישה או השקעה, וכלל המסמכים נמצאים בשליפה, זה מראה על רצינות של הסטארט-אפ בפני הרוכשים או המשקיעים הפוטנציאליים", היא ציינה

עו״ד שי ברנוב, ראש המחלקה הבינלאומית בפירמת עורכי הדין הבינ״ל ZAG-S&W, חשף בפני המשתתפים את הדרכים להכנה נכונה של החברה לבדיקות נאותות: "היזם הישראלי נחשב בעיני רבים בעולם למאוד קריאטיבי. המסר שלי לכל היזמים הוא: תהיו יצירתיים, תחשבו מחוץ לקופסה, אבל ברגע שאתם חותמים על הסכם לגיוס כסף לחברה, תעשו ההפך- אל תהיו יצירתיים ותנסו להמציא את הגלגל. תפעלו לפי מה שמקובל בשוק ולפי הסכמים שעבדו לחברות בעבר, בצורה הכי משעממת ובתוך הקופסה".

תחום השימוש ברישום פטנטים כדרך להשגת השקעה או מכירה של המיזם הוצג  על ידי רועי מלצר, ראש מחלקת מערכות מידע ותוכנה בחברת ארליך & פנסטר, שהסביר על היתרונות ברישום פטנט וערכו לחברה: "הדבר הכי חשוב בחברות טכנולוגיה כיום הוא הידע. לחברה שיש בבעלותה פטנט רשום יש סיכוי מוגבר של 21% לאקזיט, ו-58% לגיוס השקעה", סיכם

רומן לוי, מנכ"ל אורבן פלייס, ציין באירוע, כי "מיט-אפים מקצועיים בנושאים חשובים כמו נושא בדיקת הנאותות מביאים ערך רב עבור יזמים רבים. הם חושפים אותם לדגשים שעליהם לשים, מקילים עליהם תהליכים מורכבים ומייצרים עבורם קשר עם מומחים בתחום, שאיתם הם יכולים להתייעץ פנים אל פנים. שמחנו לארח את המיט-אפ ולהמשיך ליזום תכנים כאלה עבור חברי הקהילה שלנו וקהילת היזמים הכללית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים