מתי שם טוב התמנה לתפקיד מנכ"ל פרוקווסט העולמית

שם טוב יתפוס את מקומו של קורט סנפורד, ואילו בר ויינשטיין ייכנס לתפקיד מנכ"ל אקס ליבריס, לאחר שהיה מאויש כ-14 שנה ברציפות

מתי שם טוב, מנכ"ל פרוקווסט

מתי שם טוב, מנכ"ל אקס ליבריס הישראלית במשך 14 שנה האחרונות, נבחר לתפקיד מנכ"ל פרוקווסט (ProQuest) העולמית ויחליף את קורט סנפורד.

מינויו של שם טוב הוא עדות נוספת להצלחת אקס ליבריס שנרכשה לפני כשנה וחצי על ידי פרוקווסט האמריקנית.על כך אמר בזמנו כי "הרכישה מדגישה את המחויבות שלנו לקהילת הספריות הגלובלית והיא תגדיל את היכולת שלנו להוציא לפועל את תוכניות פיתוח המוצרים והתכנון האסטרטגי שלנו".

אקס-ליבריס הוקמה ב-1980, כחברה בת של האוניברסיטה העברית, שם פותחה תוכנת ניהול הספריות וקטלוג הספרים. זאת, כי אף מערכת לא ידעה באותו זמן לטפל באלפבית עברי וגם לטיני, כפי שנדרש על ידי האוניברסיטה. התוכנה נקראה "תוכנת ספריה אוטומטית הניתנת להרחבה" ALEPH – "אלף" (Automated Library Expandable Program).

ב-2006 נרכשה אקס ליבריס תמורת יותר מ-60 מיליון דולר על ידי קרן ההשקעות Francisco Partners. ב-2008, כשנתיים לאחר שאקס ליבריס רכשה תחת Francisco Partners את מתחרתה Endeavor תמורת כ-30 מיליון דולר, רכשה Leeds Equity Partners את אקס ליבריס תמורת כ-170 מיליון דולר. ב-20122 נרכשה אקס ליבריס על ידי קרן ההון סיכון הפרטית Golden Gate Capital בעבור כרבע מיליארד דולר.

ב-2012 השיקה החברה את Alma, מערכת מבוססת ענן לניהול ספריות. זו מאפשרת לספריות ליצור קטלוג-על, שמותאם לעידן של פרסומים דיגיטליים. המערכת מציעה קטלוג מרכזי, שכל ספריה נפרדת יכולה לסמן בה, אם היא מחזיקה בגישה לעותקים דיגיטליים של פרסומים.

בהנהגתו של שם טוב, אקס ליבריס, צמחה להיות חברה גלובלית ומובילת שוק עם למעלה מ 7,000 לקוחות בעולם שמשתמשים בפתרונות מבוססי ענן שפותחו על ידה.

את שם טוב יחליף בר ויינשטיין, שעד כה כיהן כסמנכ"ל החטיבה העיסקית שהובילה את פיתוח מוצר הענן המוביל של החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים