מקסין פסברג צפויה להתמנות ליו"רית הרשות לחדשנות

ההודעה על המינוי עתידה להתפרסם בימים הקרובים ● פסברג היא אחת הנשים הבכירות בהיי-טק הישראלי, שפרשה באחרונה מאינטל אחרי יותר מ-33 שנים, בהן כעשור כמנכ"לית החברה בישראל

מקסין פסברג, היו"רית המסתמנת של רשות החדשנות. צילום: ששון תירם

מקסין פסברג, אחת הנשים הבכירות בהיי-טק הישראלי, עומדת להתמנות ליו"רית רשות החדשנות, המחליפה של המדען הראשי. ועדת האיתור צפויה להודיע על המינוי בימים הקרובים. היא תחליף את אבי חסון, שמשמש כיו"ר זמני של הרשות לאחר פרישתו, ותעבוד בצמוד לאהרון אהרון, המנכ"ל, שמונה לא מכבר.

פסברג הודיעה בדצמבר האחרון על פרישתה מאינטל (Intel), שם שימשה כמנכ"לית החברה בישראל וכסגנית נשיא בחברה העולמית, והוחלפה על ידי יניב גרטי. פסברג עבדה באינטל 33 שנים, מהן כמעט עשור בתפקיד מנכ"לית אינטל ישראל. בין 2000 ל-2004 היא ניהלה את המפעל של החברה בקריית גת ומ-2006 – את זה החדש, Fab28.

בתקופתה כמנכ"לית אינטל ישראל החברה חנכה מפעל נוסף בירושלים וקלטה אליה את 800 עובדי מיקרון בקריית גת. היא זכתה לפרסים ועיטורים רבים. ביוני 2009 היא הצטרפה להיכל התהילה של WITI – הארגון הבינלאומי לנשים בטכנולוגיה, ב-2011 זכתה בפרס התעשייה של התאחדות התעשיינים וב-2012 – בפרס רמנסיאנו לכלכלה. בנובמבר 2013 היא קיבלה תואר דוקטורית לשם כבוד מאוניברסיטת בן גוריון ושנה לאחר מכן נבחרה כאחת מ-14 מדליקות המשואות ביום העצמאות ה-66 למדינת ישראל.

בראיון שנתנה לאנשים ומחשבים עם ההודעה על פרישתה מאינטל הכתירה פסברג את הדלקת המשואה כרגע המרגש ביותר בקריירה שלה. "הסתכלתי אז על 10,000 עובדי אינטל ישראל ואמרתי שזה הרגע שהם מקבלים את ההכרה הכי גבוהה שהמדינה יודעת להעניק", ציינה.

היו"רית הקבועה הראשונה של רשות החדשנות

הרשות הוקמה מכוח הוראת החוק אותו אישרה הכנסת ביולי 2015, להפיכת לשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה לרשות לאומית לחדשנות טכנולוגית. החוק נועד להפוך את פעילות המדען הראשי לדינמית יותר – כך שהיא תתאים לשינויים המהירים בתחום ההיי־טק, כולל אפשרות לגיוס הון מחוץ לתקציב הממשלתי, מהנפקת אגרות חוב.

בד בבד הוטלה על המדען תוספת אחריות, והוא, או במקרה הזה היא, נדרשת מעתה לתרום לתעסוקה ולצמצום הפערים בחברה, נוסף על תפקידה המסורתי לקידום מחקר ופיתוח בתעשייה. לפי החוק, על הרשות לדווח לממשלה על הישגיה בתחומים אלה מדי שנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים