בא לבקר במאורת הנמר: נתן לייבזון, Startau

13/02/2017 11:16
בא לבקר במאורת הנמר: נתן לייבזון, דירקטור קהילה במרכז היזמות Startau ומנהל קהילת היזמות אצטדיון הסטארט-אפ

באחרונה הגיע להתארח במאורת הנמר נתן לייבזון, דירקטור קהילה במרכז היזמות Startau של אוניברסיטת תל אביב ומנהל קהילת היזמות אצטדיון הסטארט-אפ. במפגש שוחחנו, בין היתר, על יזמות, תוכנית BEE והפעילויות השונות ב-Startau.

ההיכרות הראשונה בינינו קרתה דרך אצטדיון הסטארט-אפ – קהילה שמפעילה דף פייסבוק (Facebook) בעל 40 אלף עוקבים, אירועים גדולים ואת הפודקאסט היי-טק בפקקים.

לייבזון הסביר לי בפגישתנו הנוכחית שתוכנית BEE מיועדת לסטודנטים מאוניברסיטת תל אביב ומשנה ב' ומעלה בלבד. היא מציעה להם מגוון מסלולים שונים, שמעבירים אותם תהליך יזמות שלם: החל מבניית צוות, דרך חשיבה על רעיונות ובחירה של מיזם, מודל עסקי, תוכנית שיווקית ויציאה לשוק, ועד לבניית מצגת משקיעים והצגה מולם. הקבוצות עוברות תהליך מנטורינג צמוד, כמו גם הרצאות וסדנאות מעשיות .

אחד מרגעי השיא של התוכנית יהיה הצגת המיזמים בדוכנים באירוע Tau innovation, שיתרחש בין 7 ל-9 במאי. הסטארט-אפ הזוכה בתוכנית יציג את המיזם שלו מול השופטים, יחד עם הסטארט-אפים שיעלו לחצי הגמר מהתחרות TLV startup challenge.

שוחחנו על החשיבות של היוזמה בחיים ועל העובדה שכל סטודנט, ובעצם כל בנאדם, הוא יזם, הוא מישהו שבוחר ליצור את ההזדמנויות בחיים שלו. לכן, לייבזון אמר לי שהוא רואה חשיבות גדולה בתוכנית BEE, שלוקחת את הסטודנטים מאזור הנוחות שלהם – לדאוג לסיים את התואר בממוצע גבוה – ומאתגרת אותם בבניית סטארט-אפ בתוך שלושה חודשים.

אמנם, התוכנית עדיין לא הוציאה את ה-Waze הבא, אבל רוב בוגריה עוסקים ביזמות, בעלי מיזמים פעילים ומכתירים את התוכנית כבעלת השפעה על החיבור והזיקה שלהם ליזמות. "התוכנית לא יוצרת מיזמים – היא יוצרת יזמים, וכולנו צריכים להיות כאלה", סיכם לייבזון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים