"המטרה: לתמוך בקבוצה של יזמים טכנולוגיים-חברתיים"

"כדי להיות יזמים מובילים צריכים להחזיר לחברה", אמר ניסים בר-אל, יזם טכנולוגי וחברתי, ויו"ר עמותת לתת - עתיד, באירוע השקת המרכז ליזמות וחדשנות במכללת ספיר

ניסים בר-אל, יו"ר עמותת לתת - עתיד. צילום: קובי קנטור

יותר מ-100 סטודנטים וסטודנטיות נרשמו לתוכנית החדשה של המרכז ליזמות וחדשנות על שם יוסף בן לולו במכללה האקדמית ספיר. התוכנית, בראשות ד"ר דן קאופמן ובשיתוף סיסקו (Cisco), תאפשר לסטודנטים להתמודד עם אתגרים ממשיים מהמציאות של חברות ישראליות ובינלאומיות, להציע פתרונות, לגבש תוכניות עסקיות, כולל בחינת היתכנות כלכלית וטכנולוגית, ואף להתחיל לבנות אבות טיפוס.

ניסים בר-אל, בנו של בן לולו ז"ל, יזם טכנולוגי וחברתי, ויו"ר עמותת לתת – עתיד, שתרם תרומה נכבדה להקמת המרכז, שיתף את הסטודנטים במורשת אביו: "הערכים חינוך והשכלה, יזמות וחדשנות ולקיחת אחריות אישית, הם המורשת שאבי קידש והנחיל בי ובאחיי. יש לנו הזדמנות לשתף אתכם כדי שמכאן יצאו יזמים וסטארט-אפים מובילים וחדשניים", אמר. לדבריו, "המטרה שלנו היא לעודד ולתמוך בקבוצה של יזמים שתהיה הבסיס שמימנו יוכלו לצמוח דורות של יזמים טכנולוגיים וחברתיים. כדי להצליח באמת, אתם צריכים להחזיר לחברה בחזרה".

פרופ' עמרי ידלין, נשיא המכללה האקדמית ספיר, ולידו תמונתו של יוסף בן לולו ז"ל, שעל שמו נקרא המרכז ליזמות וחדשנות במכללה

פרופ' עמרי ידלין, נשיא המכללה האקדמית ספיר, ולידו תמונתו של יוסף בן לולו ז"ל, שעל שמו נקרא המרכז ליזמות וחדשנות במכללה

פרופ' עמרי ידלין, נשיא המכללה האקדמית ספיר, אמר כי "מדובר בתוכנית שתאפשר לסטודנטים לפתח את היכולות היזמיות הטמונות בהם ובסופו של דבר לצאת עם רעיונות לסטארט-אפים, ומסגרת המסייעת ותומכת כלכלית לממש רעיון זה. במהלך תוכנית הלימודים ייפגשו הסטודנטים עם יזמים, משקיעים ואנשי מפתח בתחומים רבים".

"יזמות היא מצב נפשי"

זיקה אבו-צוק, סמנכ"לית בסיסקו, ציינה כי "בישראל בכלל ובמכללת ספיר בפרט קיים פוטנציאל יצירה ויזמות עצום, ואנחנו מאמינים שהשילוב בין אקדמיה לשוק העסקי הדינמי, שמשלב תוכן וטכנולוגיה, יביא לחדשנות ברמה עולמית".

היא הדגישה את תחום הווידיאו ואמרה ש-"כיום מהווה צריכת הווידיאו כ-80% מהתעבורה ברשת. על כן אנחנו מאמינים שבעת הזו, כשהשוק נמצא בתהליך של שינוי, יש מקום נרחב לחדשנות וליצירתיות בתחום. הרעיון הוא לייצר סינרגיה בין היצירתיות הקיימת במחלקות הלימוד בספיר כמו קולנוע, אנימציה ומדעי המחשב לכלים ולטכנולוגיה של סיסקו, ויחד עם הסטודנטים ליצור הסתכלות רחבה יותר על העולם הטכנולוגי, בדגש על פיתוחים בתחום הניו-מדיה".

באירוע האזינו הסטודנטים להרצאת אורח של היזם ינקי מרגלית. בהרצאה, שעסקה ב-"יזמות וחשיבותה בעולם התעסוקתי העתידי", הציג מרגלית את תפיסתו אודות עולם היזמות והדרך להצלחה. "השאלה האם נולדים יזמים או לומדים להיות יזמים היא לא רלוונטית", אמר. "יזמות היא מצב נפשי. עבורי יזם הוא אדם שנמצא בחוסר מנוחה תמידי. הוא לא מקבל את המציאות כפי שהיא, הוא לא מנהל אורח חיים של קימה בבוקר, הליכה לעבודה וחזרה בערב. הוא לא חי את הכללים ואם הם לא מאפשרים לו לנצח במשחק, הוא משנה אותם, ממציא אותם מחדש, יוצר דברים שלא היו קיימים קודם. הוא מתרגם את חוסר הסיפוק שלו ויוצר דברים, בין אם בפן החברתי או הרווחי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים