איך נולד פסלון? תהליך הדפסת פסלון תלת מימד של אובייקט אנושי

ביתנה של סטארלינג בתערוכת 3DPrinting

סטארלינג (Starling) היא כיום אחת החברות המעניינות בעולם התלת מימד. החברה השתתפה בכנס 3D Printing של אנשים ומחשבים, שהתקיים באחרונה. היא סרקה בעמדת סריקת התלת מימד הניידת שלה כ-40 מאורחי האירוע. חלקם ביקשו וקיבלו את קובץ הסריקה מוכן להדפסה וחלקם ביקשו וקיבלו פסלונים בגובה של 10 ס"מ שהודפסו בארץ.

תהליך ההדפסה של פסלון מתחיל בסריקת תלת מימד. סטארלינג משתמשת בטכנולוגיות שונות לסריקה, ובמיוחד בטכנולוגיה הנקראת פוטוגומטריה. בטכנולוגיה זו, מספר רב של תמונות של האובייקט האנושי "נתפרות" בצורה וירטואלית באמצעות תוכנות מיוחדות ויוצרות ענן של נקודות במרחב, שהן הבסיס לבניית משטחים (פוליגונים) המרכיבים את המודל.

לאחר השלמת משטחי המודל נוצר, למעשה, מודל קטן בעל נפח, שהוא העתק של המודל הנסרק.

בשלב זה המודל הוא ללא צבע. החלק הבא של יצירתו הוא חיבור שכבת הצבע (טקסטורה) של הנסרק. כאן, כל משטח מקבל זהות וצבע שנלקחים מהתמונות המקוריות שבהן משתמשים לייצור ענן הנקודות.

לאחר השלמת בניית המודל הווירטואלי יש לבצע תיקונים שונים כדי להפוך אותו להעתק מדויק של הנסרק האנושי. תיקונים אלה הם תיקוני מבנה, כלומר – תיקוני משטחים וצבע, בדומה מאוד לשיפור צבעים בתמונה דו מימדית.

השלב האחרון של יצירת המודל ("מידול") הוא הכנתו להדפסה. בשלב הזה יש מספר דרכים להכין את המודל להדפסה, וזאת כתלות בסוג המדפסת וגודל המודל המודפס.

קיימים כיום שני יצרנים עיקריים המאפשרים הדפסת צבע: Stratasys ו-3Dsystems. חברת Stratasys מאפשרת הדפסה על בסיס פולימר פלסטי בדיוק רב מאוד וחברת 3Dsystems מאפשרת הדפסה על בסיס אבקת גבס.

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונות.

ביתנה של סטארלינג בתערוכת 3DPrinting. החברה פיתחה את הפתרון הייחודי המהיר – מצילום 360 מעלות לפסל תלת מימד מדויק.

מייסדי סטארלינג (מאנגלית: זריזירים) ונמר בביתנם. מימין: חיים טורקניץ', פלי הנמר ואלי בן-מאיר.

פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, שהיה הראשון להיסרק בעמדה של סטארלינג בכנס, קיבל במפגש עם חברי סטארלינג אצלו במאורה פסלון 10 ס"מ שהודפס בארץ ופסלון של 20 ס"מ מאבקת גבס שהודפס בניו-יורק והגיע לארץ במשלוח מיוחד.

בתמונה: במאורת הנמר ישוב הנמר המקורי ועימו פסל Minime ופסלון Microme זהים למקור, יחד עם 20 הטבעות על האצבעות, השרשרת הקטנה על החזה ורקמת הנמר על המגפיים.  אנשי קהילת אנשים ומחשבים מוזמנים לבקר ולראות במו עיניהם, למשש ולחוש את התלת ממדיות המופלאה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים