באו לבקר במאורת הנמר: חיים אורן, מנכ"ל אורן גרופ והנציג המסחרי של קונטיקט בישראל, ופיני לנגמן, יזם ומנהל תחום הדטה סנטרים באופטיוניטי

באו לבקר במאורת הנמר. מימין: חיים אורן, מנכ"ל קבוצת אורן גרופ והנציג המסחרי של מדינת קונטיקט בישראל, ופיני לנגמן, יזם ומנהל תחום הדטה סנטרים באופטיוניטי

באחרונה הגיעו לבקר במאורת הנמר אנשים שמפגישים בין הזדמנויות ייחודיות לחברות היי-טק ישראליות ייחודיות לא פחות. האורחים הפעם היו חיים אורן, מנכ"ל קבוצת אורן גרופ והנציג המסחרי של מדינת קונטיקט בישראל, ופיני לנגמן, יזם ומנהל תחום הדטה סנטרים באופטיוניטי. השניים משתפים פעולה בחשיפת חברות היי-טק ישראליות למגוון ההזדמנויות שיש למדינת קונטיקט להציע.

לאורן 25 שנות ניסיון בניהול ובפיתוח עסקי עבור חברות בינלאומיות. הוא ייסד במנהטן את חברת הייעוץ זואטיקס, שהעניקה ייעוץ שיווקי אסטרטגי לחברות פורצ'ן 500 (Fortune 500), כמו Avon ,Kraft General Foods, פרוקטר אנד גמבל (Proctor & Gamble) ו-AT&T. לאחר חזרתו לארץ, הוא מילא תפקידי ניהול בכירים, כגון מנכ"ל הסניף הישראלי של יצרנית מוצרי האחסון הבינלאומית טאפרוור ומנכ"ל המשרד הישראלי של חברת המחקר והייעוץ הדיגיטלי ג'ופיטר ריסרץ'. ב-2005 הקים את קבוצת אורן גרופ, המסייעת לחברות היי-טק ישראליות בתחומי הדיגיטל, הסייבר והתוכנה להרחיב את פעילותן בארצות הברית ובאירופה. במהלך נסיעותיו לחוף המזרחי הוא נחשף לרצון של ממשל מדינת קונטיקט להזמין את חברות ההיי-טק הישראליות להרחיב את פעילותן לאזור זה.

למעשה, מסביר אורן, יש כאן בשורה והזדמנות אמיתית של ממש. היתרון המשמעותי טמון בכך שחברות ההיי-טק הישראליות יכולות להתמקם בקונטיקט, במרחק של שעת נסיעה אחת בלבד מבוסטון ומניו-יורק, ולשלם הרבה פחות מבחינת העלויות התפעולית שלהן. למה? כיון שגובה המסים ומחירי הנדל"ן בקונטיקט נמוכים באופן מובהק ומשמעותי מאלה שבניו-יורק ובבוסטון.

בנוסף, מדינת קונטיקט משקיעה בחברות היי-טק באמצעות קרן הון-סיכון ותקציבי השקעה של הרשות לפיתוח כלכלי במדינה. קונטיקט בנתה חבילת הטבות ותמריצים משמעותית לחברות היי-טק ישראליות, שכוללות: השקעות הון-סיכון, מענקים, הטבות במיסוי, איתור שותפים עסקיים ועוד.

באו לבקר במאורת הנמר. מימין: חיים אורן, מנכ"ל קבוצת אורן גרופ והנציג המסחרי של מדינת קונטיקט בישראל, ופיני לנגמן, יזם ומנהל תחום הדטה סנטרים באופטיוניטי

באו לבקר במאורת הנמר. מימין: חיים אורן, מנכ"ל קבוצת אורן גרופ והנציג המסחרי של מדינת קונטיקט בישראל, ופיני לנגמן, יזם ומנהל תחום הדטה סנטרים באופטיוניטי

לנגמן, בעברו איש רכש IT במערכת הביטחון ובעל ניסיון עשיר ומגוון בהיבטים כמו המשאב האנושי, תמיד שמח ונכון לשיתופי פעולה. הוא רואה בפעילות זו הזדמנות שלא תסולא בפז, כדבריו, לשמש "אור לגויים" בתחום מרתק ומלא הזדמנויות – וזה אינו דבר של מה בכך, אלא אחריות של ממש ואף משימה לאומית. עוד ציין לנגמן כי זהו בהחלט חלק בלתי נפרד מהקרב הבלתי נפסק של ההסברה הישראלית בתפוצות – מאמץ זה אינו נופל מהצורך ההפוך, להביא לישראל ונדורים משמעותיים, כפי שמתרחש בפעילות המופלאה בפארק הסייבר הלאומי בבאר שבע.

הנמר היה שבע רצון במיוחד לשמוע מאורן אודות מספר חברות ישראליות שכבר עשו בהצלחה את "הקפיצה" לקונטיקט, כמו חברת התוכנה Applango, שזכתה במענק של 100 אלף דולר לפתיחת המשרד שלה בקונטיקט, וחברת BriefCam.

קונטיקט נחשבת לאחת המדינות המפותחות בארצות הברית וידועה במיוחד בתעשיות הדיגיטל, הפינטק, הייצור המתקדם, הטכנולוגיה הירוקה, הביו-מדע וה-IT. היא מהווה מרכז לחברות מהמובילות בארצות הברית ובעולם בתעשיות הללו, כגון Stanley Works, Pratt & Whitney, United Technologies Corporation, Bristol & Meyers Squibb, Covidien, Aetna, Cigna, The Hartford, ESPN, BBC Sports Group, YES network, World Wrestling Entertainment, ג'נרל אלקטריק (General Electric), זירוקס (Xerox), יוניליבר (Unilever), נסטלה (Nestle US) ו-Blue Sky Studios, המהווה מחלקה של פוקס המאה ה-20. כמו כן, נמצאות בה אוניברסיטאות מובילות כייל ומרכזי מחקר רפואיים כמו Jackson Labs.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים