ציפי בסימן חינוך – חלק א'

מאות משתתפים התכנסו באחרונה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב לכנס Edutech 2015, שעסק בחידושים בכל הנוגע לממשק שבין חינוך וטכנולוגיה ושהופק על ידי אנשים ומחשבים. המשתתפים שמעו הרצאות מעניינות מפי בכירים ומומחים בתחום מקרן אתנה, שיזמה את הכנס, ממשרד החינוך ומחברות שונות. לצד האירוע הציגו חברות את מרכולתן ואת הפתרונות שלהן בתחום.

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונות.


iDigital. איזה תלמיד אמר אפל (Apple) ולא הצביע? אנשי החינוך שבאו לכנס פגשו בצוות המכירות הדינמי של iDigital, שהציג את מחשבי ה-iPad המבוקשים, שכוללים אפליקציות רבות לתלמידים, למורים ולשוק החינוך כולו.


צילוMעתיק היא אחת החברות הוותיקות בתחום השירותים והמיכון המשרדי וב-Edutech 2015 היא הציגה את הפתרונות שלה, שמיושמים מזה שנים במערכת החינוך. לצידם, כחברה בעלת אופי טכנולוגי מתקדם, חשפה צילוMעתיק את הטכנולוגיות החדישות עבור בתי הספר העתידיים. בין היתר היא הציגה פתרונות של ענקיות בינלאומיות כמו זירוקס (Xerox) ושארפ (Sharp).


חברה ותיקה נוספת שהציגה בכנס היא דנגוט, בבעלות חיים דנגוט, המייסד וכיום נשיא החברה. דנגוט הוקמה ב-1989 ומאז היא שחקן מרכזי בשוק החומרה. לשוק החינוך הציעה החברה בתערוכה קיוסקי מידע אינטראקטייביים, שמהווים חלק מתפיסת הלמידה המשמעותית שמשרד החינוך מוביל בשנים האחרונות.


חברת פורייה מראש העין הציגה בכנס את הטאבלט איינשטיין, שמוגדר כפלטפורמה חדשה ללימודי מדעים. המערכת, פרי פיתוח ישראלי, זכתה להתלהבות כלל עולמית, ובבנס BETT בשנה שעברה הייתה בין המועמדות הסופיות לקבלת פרס בינלאומי. גם מערכת החינוך בישראל מתחילה להטמיע את  הפתרון כחלק מפתרונות התקשוב שמשרד החינוך מוביל.


SMBIT הציגה פתרונות להקמת מערכות אינטרנט מהירות ומתקדמות, ופתרונות נוספים למערך התקשוב הבית ספרי. החברה היא זכיינית של עיריית ראשון לציון בפרויקט התקשוב העירוני, שכולל 70 בתי ספר בעיר. SMBIT מתקינה חיבורי אינטרנט מבוססי נתבי איחוד קוויים, המאפשרים חיבור יציב מבלי לחרוג ממסגרת התקציב.


דוד בן אברהם, מנכ"ל יומנים (מימין), הציג בתערוכה את  מיזם היומנים האלקטרונים שהחברה שהוא עומד בראשה פיתחה. הפתרון מיועד למערכות ה-Back office הבית ספריות, ומאפשר לנהל בצורה יעילה ונוחה יותר את הפעילות המנהלתית הפדגוגית הכרוכה בניהול בית ספר. יצוין כי הפתרון כבר מיושם במערכות חינוך במדינות רבות בחו"ל ונבחן כעת על ידי משרד החינוך.


אמיר פיינגבוים, מנמ"ר המכללה האקדמית תל אביב-יפו, פגש בכנס מכרה ותיקה – טובה צירלין, מנהלת תחום חינוך טכנולוגי בנס, שמובילה את פרויקט מנהיגות צעירה שנס מאמצת מזה שנים.


גם השנה הפגינה רשת עמל נוכחות בולטת באירוע – בהובלת המנכ"לית, עו"ד רוית דום. התלמידים הציגו מיזמים ייחודים שפיתחו במסגרת לימודי התקשוב המוגברים המועברים ברשת זו.

המשך יבוא…

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים