אל"מ אבנר זיו, מפקד מצפ"ן, מונה למנמ"ר בנק ישראל

נגידת הבנק, ד"ר קרנית פלוג, הודיעה על המינוי היום (ה') ומסרה שהניסיון של אל"מ זיו "יהיה נכס עבור בנק ישראל" ● הוא ייכנס לתפקיד באפריל הקרוב

אבנר זיו, מנמ"ר בנק ישראל

אל"מ אבנר זיו, מפקד יחידת מצפ"ן באגף התקשוב של צה"ל, מונה למנהל חטיבת טכנולוגיית המידע בבנק ישראל וחבר הנהלת הבנק.

ד"ר קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל, הודיעה היום (ה') על החלטתה אודות המינוי. אל"מ זיו יפרוש מצה"ל בקרוב וייכנס לתפקידו באפריל 2015. היא מסרה כי "הניסיון הרב של אל"מ זיו בהובלת מערכות מחשוב גדולות בגוף כה משמעותי יהיה נכס עבור בנק ישראל, ואני מאחלת לו הצלחה בהובלת החטיבה לטכנולוגיית המידע בבנק".

תפקידיה של חטיבת טכנולוגיית המידע הם להפעיל את מערך המחשוב התומך ביעדי בנק ישראל, ליישם מערכות טכנולוגיות מתקדמות ולייעץ להנהלת הבנק בתחום אסטרטגיית המחשוב.

באוקטובר האחרון פורסם כי דורון פלח, אז מנמ"ר בנק ישראל, נבחר על ידי הנהלת yes לכהן בתפקיד המנמ"ר במקומה של רוני ברנוב, שהודיעה על סיום תפקידה כסמנכ"לית טכנולוגיות המידע בתום 15 שנים בחברה. הוא נכנס לתפקיד בינואר. פלח שימש כמנמ"ר בנק ישראל שלוש שנים, לאחר שהחליף את דוד טוביאס. לפני כן כיהן כמנמ"ר סלקום. במסגרת תפקידו בבנק הוא היה אחראי על שורה של פרויקטים, ביניהם היערכות לחירום ובניית דטה סנטר חדש.

ד"ר קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל. צילום: יהודה עשור

ד"ר קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל. צילום: יהודה עשור

לאחר הודעתו של פלח על כוונתו לסיים את תפקידו בבנק מינתה הנגידה ועדת איתור לאיוש תפקיד מנהל חטיבת טכנולוגיית המידע בראשות חזי כאלו, מנכ"ל בנק ישראל ובעברו ראש אגף מחשוב בשירותי בריאות כללית וראש אגף בשב"כ. חברי הוועדה היו אסתר לבנון, לשעבר מנכ"לית הבורסה ומנמ"רית השב"כ, ופנינה קרן, מנהלת חטיבת משאבי אנוש בבנק ישראל. הם ראיינו עשרות מועמדים ובסופו של דבר המליצו על אל"מ זיו.

קריירה צבאית ענפה

בימים אלה מסיים אל"מ זיו קריירה צבאית בת 28 שנים, במהלכה ביצע שורה של תפקידים בכירים בתחום ה-IT הצה"לי. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים ותואר שני במנהל עסקים בהצטיינות יתרה.

בשנים האחרונות הוא הנהיג את מערך התוכנה הצה"לי בתחום המקצועי והיה חבר בפורום ההנהלה הבכירה של אגף התקשוב במטה הכללי. ב-2011 התמנה למפקד בית התוכנה למערכות ה-IT של צה"ל וב-2013 הקים את מצפ"ן (ר"ת מערכות צבאיות לפו"ש – פיקוד ושליטה – וניהול) – בית התוכנה המרכזי של צה"ל למערכות מבצעיות וניהוליות. היחידה הוקמה על בסיס איחוד שתי יחידות בלוטם, שמרכזת את נושאי התקשוב באגף התקשוב בצה"ל: בית התוכנה לשם, שפעל לפיתוח מערכות IT לוגיסטי ותומכות לחימה, ומחלקת שוהם, שטיפלה בשו"ב וב-IT מבצעי. היחידה המאוחדת היא בית תוכנה מטכ"לי, הגדול בצבא, ומונה מאות מפתחים ומתכנתים שפועלים בתשעה ענפים.

מצפ"ן זכתה באחרונה בפרס הרמטכ"ל ליחידות טכנולוגיות מצטיינות.

כמו כן, אל"מ זיו הוביל בשנים האחרונות תוכנית אב לחידוש מערכות המידע של צה"ל (ERP) והקים קבוצת פיתוח למערכות לוחמה מבוססת רשת, שפיתחה יכולות מבצעיות שזכו להערכה רבה בצה"ל והיוו גורם משמעותי במערכות הצבאיות האחרונות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    אבנר זיו הוא מקצוען אמיתי. בנ"א שבאמת עובד ולא משחק. הוא איש מקצוע בנשמתו ומומחה מס' אחת. וגם בן אנוש מן המדרגה הראשונה ואיש יקר. אין מינוי ראוי ממנו.

אירועים קרובים