אפי ארזי, ממייסדי תעשיית ההיי-טק הישראלית, הלך לעולמו

ארזי נודע יותר מכל כמייסד סאיטקס, שנחשבה במשך שנים לספינת הדגל של ענף ההיי-טק בישראל ● הוא ניהל את החברה במשך כעשרים שנה, והיה שותף לכמה מהפיתוחים הגדולים ביותר בתעשיית הדפוס, ההוצאה לאור והמדיה החזותית ● בן 76 במותו, הותיר אחריו ארזי אישה ושני ילדים

אפי ארזי, יזם סדרתי וממייסדי תעשיית ההיי-טק הישראלית, נפטר היום (א') בגיל 76, לאחר מאבק במחלה ממושכת. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים.

ארזי נודע יותר מכל כמייסד סאיטקס (Scitex), שנחשבה במשך שנים לספינת הדגל של ענף ההיי-טק בישראל, והוקמה ב-1968. הוא ניהל את החברה במשך כעשרים שנה, והיה שותף לכמה מהפיתוחים הגדולים ביותר בתעשיית הדפוס, ההוצאה לאור והמדיה החזותית.

ב-1988 עזב ארזי את החברה לאחר שנקלעה לקשיים, והקים את EFI, שפועלת מעמק הסיליקון שבקליפורניה, ועוסקת עד היום בפיתוח מערכות להדפסת צבע. ארזי הקים את החברה בהשקעה של 14 אלף דולרים ומכר אותה כעבור חמש שנים תמורת 55 מיליון דולרים.

בין השנים 1995 ל-2000, שימש ארזי כנשיא ומנכ"ל של חברות הזנק שונות, ביניהן חברת אימדיה – שעסקה בדחיסת שידורי טלוויזיה דיגיטלית, ומרקדו – שפיתחה מנוע חיפוש למסחר אלקטרוני.

בשנים האחרונות לחייו, הקדיש עצמו להוראת המחשבים, במסגרת בית ספר למדעי המחשב שהוקם על שמו במרכז הבינתחומי בהרצליה.

ארזי נולד בירושלים, ובגיל 30 כבר שימש כמנהל בכיר בחברות היי-טק, לאחר שסיים תואר ראשון בהנדסת אלקטרוניקה מאוניברסיטת MIT שבארצות הברית. ב-1963 מונה למהנדס הראשי בחברת ITEK, שעסקה בייצור לוויני צילום. הוא עזב את החברה כדי להקים את סאיטקס, שפיתחה בתחילת דרכה פתרונות ממוחשבים לענף הטקסטיל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים