טורקיה: בית המשפט הורה לממשלה לבטל את חסימת טוויטר

דיווחים סותרים האם הממשלה הטורקית קיימה את צו בית המשפט ואמנם הסירה את החסימה ● טוויטר מסרה כי הגישה עתירות בנושא לערכאות במדינה

בית המשפט בטורקיה הורה לממשלה ביום ד' לבטל את החסימה של טוויטר (Twitter), שהוטלה ככל הנראה בעקבות ההודעות שפורסמו בשירות ביחס למעשי שחיתות שבהם היה מעורב, על פי החשד, ראש הממשלה, רג'פ טאיפ ארדואן. כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות AFP.

על פי דיווח של הטלוויזיה הטורקית, אמורה הייתה הגישה לטוויטר להתחדש כבר אתמול (ד'), אך על פי דיווח אחר של סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters) העניק בית המשפט לממשלה ארכה של 30 ימים שבמהלכם היא יכולה לחדש את הגישה לשירות או לערער על הצו המורה לה לעשות זאת. על פי עוד דיווח, הפעם של סוכנות הידיעות AP, הצו של בית המשפט הוא זמני בלבד, כך שכאשר יפוג תוקפו תוכל ממשלת טורקיה לחדש את החסימה של שירות טוויטר.

הגישה לטוויטר בטורקיה חסומה מאז 20 במרס, אם כי לא מעט משתמשים מצאו דרכים לעקוף את החסימה. החסימה הוטלה בעקבות מחאות שפרצו לאחר שפורסמו ידיעות על פרשת שחיתות שגרמה לטלטלה בממשלה, לקראת הבחירות הקרובות. אולם, לאחר החסימה המחאות רק גברו, וממשלת טורקיה ספגה גינויים, בין השאר מארצות הברית ומהלשכה לזכויות אדם של ארגון האומות המאוחדות. אם אכן העניק בית המשפט ארכה לממשלת טורקיה, הרי שהשירות עשוי להישאר חסום עד לבחירות שייערכו ביום א' הקרוב.

מטוויטר עצמה נמסר כי היא הגישה עתירות כנגד החסימה לשורה של בתי משפט ברחבי טורקיה, בטענה שאין לחסימת השירות בסיס חוקי, ושההודעות שבשלהן נחסם השירות מלכתחילה כבר הוסרו, אם בשל הפרה של מדיניות טוויטר ואם בשל צנזורה של המדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים