מסתמן: המאבק המשפטי על הכללים להסדרת הניטרליות של האינטרנט יידחה ל-2013

רוב הגורמים הפועלים בתעשייה - מחברות טלקום ועד ארגונים לשמירה על זכויות הפרט - מתנגדים לפשרה לפיה חובה יהיה לחסום תכנים מסוימים, למשל אתרי פורנו, אולם אסור יהיה לחסום תכנים אחרים, בהם אתרים פוליטיים ● חברות וארגונים ערערו על כך לבית המשפט והציגו לוח זמנים לקידום העתירות, שעל פיו נקבע 21 בנובמבר כתאריך היעד להגשה הסופית ● אם בית המשפט יקבל את לוח הזמנים הזה, נראה שהדיונים בעתירות יחלו רק בשנה הבאה

המאבק המשפטי על הכללים שמבקש הממשל האמריקני להחיל לגבי תעבורת האינטרנט יידחה כנראה לשנה הבאה – על פי לוח הזמנים שפורסם.

ב-2010 אימצה רשות התקשורת הפדראלית (FCC) כללים חדשים ל-"ניטרליות של הרשת", שאוסרים על ספקיות גישה בפס רחב לחסום גישה לתכנים חוקיים, אך הותירו לספקיות גמישות מסוימת לגבי הניהול של הרשתות שלהן. כך, למשל, חובה לחסום תכנים שקשורים לפורנוגרפיה של ילדים, אך אסור לחסום תכנים משיקולים פוליטיים או משיקולים זרים אחרים.

אף על פי שלכאורה מדובר בפשרה סבירה, כללים אלה הצליחו להרגיז את רוב הגורמים הפועלים בתעשייה – מחברות טלקום ועד ארגונים לשמירה על זכויות הפרט, שהגישו שורה של עתירות נגדם.

וריזון (Verizon Communications), למשל, הגישה עתירה בספטמבר האחרון שבה ביקשה לבטל את הכללים בטענה שהם "שרירותיים ונובעים מגחמות", וכי הרשות שקבעה אותם חרגה מסמכותה. מצד שני, ארגונים לזכויות הפרט טענו שהכללים רפים מדי ומוטים לטובתן של חברות הטלקום הגדולות.

כעת הציעו הפרקליטים של כל הגורמים המערערים לוח זמנים לקידום העתירות, שעל פיו נקבע 21 בנובמבר כתאריך היעד להגשה הסופית. אם בית המשפט לערעורים במחוז קולומביה יקבל את לוח הזמנים הזה, נראה שהדיונים בעתירות יחלו רק בשנה הבאה.

ג'פרי סילבה, אנליסט מחברת Medley Global Advisors, ציין שהוויכוח לגבי הכללים להסדרת הניטרליות של האינטרנט יתלהט ככל הנראה מחדש כשייפתחו הדיונים בבית המשפט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים