טלדור רכשה את גלאסהאוס ישראל תמורת 6.75 מיליון דולרים

העסקה בוצעה עקב קשייה של גלאסהאוס העולמית, שהסניף הישראלי מספק לה שליש מההכנסות ● השלמת העסקה צפויה בעוד מספר שבועות וכפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים ● אריה רימיני, מנכ"ל טלדור: "לא צפויים שינויי כוח אדם בגלאסהאוס, והיא תמשיך למקסם את הפוטנציאל שלה, בראשותו של המנכ"ל הנוכחי, יואל יסקרביץ'"

אריה רימיני, מנכ"ל טלדור. צילום: קובי קנטור

טלדור הודיעה הבוקר (א') לבורסה בתל אביב, כי רכשה את גלאסהאוס (Glasshouse) ישראל תמורת 6.75 מיליון דולרים. החברה גברה על קבוצת אמן וקרן השקעות, שהתמודדו אף הן במכרז. העסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

הרכישה בוצעה עקב קשייה של גלאסהאוס העולמית שהביאו, בין היתר, לפיטוריהם של שניים מבכירי גלאסהאוס ישראל. לפני חודשים אחדים ביטלה החברה הנפקה בבורסה בארצות הברית. בהודעה שמסרה אז לרשות האמריקנית לניירות ערך נכתב, כי היא "שרפה" במצטבר בשנים האחרונות הון בסך 166 מיליון דולרים. כך, גלאסהאוס חייבת ל-דל (Dell) יותר מ-40 מיליון דולרים (בריבית רצחנית, של יותר מ-20%) ולסיטריקס (Citrix) – יותר מעשרה מיליון דולרים.

יצוין, כי הכנסותיה של גלאסהאוס ישראל מהוות שליש מההכנסות של החברה העולמית. גלאסהאוס ישראל הוקמה בפברואר 2007, כתוצאה מרכישה ומיזוג של שתי חברות ישראליות – MBI ואינטגריטי. בין לקוחותיה נמנים גופים ומשרדים ממשלתיים וחברות מובילות בתחומי התעשייה, הבנקאות וההיי-טק.

מטלדור נמסר, כי רכישת גלאסהאוס צפויה לחזק משמעותית את מעמדה. עם השלמת הרכישה, שצפויה בתוך מספר שבועות, יפעלו שתי החברות בתחומי הדטה סנטרים, שרתים וגיבוי, וירטואליזציה, מסדי נתונים ואחסון.

פטריק סקאנל, נשיא ומנכ"ל גלאסהאוס טכנולוגיות, אמר ש-"לאורך כל התקופה האחרונה, הדבר שהיה חשוב לנו מכל הוא מציאת שותף מתאים בעל השקפה דומה ומחויבות גבוהה במתן מענה ושירות איכותי ללקוחותינו. אני בטוח שרכישת הפעילות על ידי שותף כטלדור תאפשר לנו לחזק את השירותים והתמיכה בשוק הישראלי".

לא יהיו שינויי כח אדם
אריה רימיני
, מנכ"ל קבוצת טלדור, אמר ש-"רכישת גלאסהאוס מרחיבה ומעמיקה את היצע הפתרונות שלנו והופכת אותנו ל-one-stop-shop הרחב בישראל. אנחנו משוכנעים שהרכישה תתרום רבות לקידומה של טלדור".

לדבריו, "יש לגלאסהאוס ישראל מיצוב עסקי מצוין, ביקוש גבוה למוצרים ולפתרונות, לקוחות מובילים וחוזי התקשרות ארוכי טווח. החברה מתמחה בהקמת פתרונות תשתיות מחשוב מתקדמות ומעסיקה כ-200 מקצוענים שיהוו נכס משמעותי שיתורגם ליתרון תחרותי של ממש עבור קבוצת טלדור. זו הסיבה שבכוונתנו לשמר את עצמאות פעילותה של גלאסהאוס ולטפח את לקוחותיה, וכן את ההון האנושי שבה, ולפעול לחיזוקו והגדלתו. כמו כן, בשל המוניטין המבוסס של גלאסהאוס בשוק המקומי אנחנו מתכוונים לשמר ולקדם את מותג גלאסהאוס ישראל".

"הודות לאיכות הגבוהה של מקצועני המחשוב ופתרונות גלאסהאוס אנחנו מאמינים שניתן להרחיב משמעותית את היקפי המכירה של גלאסהאוס בשוק המקומי, ושאלה רחוקים ממיצוי", אמר רימיני. "טלדור תפעל כדי להשיג זאת".

הוא הוסיף, כי "אנחנו רואים חשיבות רבה בעסקה, גם על רקע תחזית גרטנר (Gartner), לפיה צפוי גידול של כ-12% בהוצאות המקומיות על שוק החומרה במהלך 2012. הרגשנו את הגידול כבר ב-2011 ולהערכתו, ההוצאות בגין רכישת חומרה עשויות אף להמשיך ולצמוח עד כ-25%, עקב השקעות של לקוחות בתשתיות מחשוב מודרניות, המסייעות בהפחתת עלויות התפעול השוטף, שיפור זמינות המערכות, ומאפשרות קיום אתרי גיבוי (DR) ויישום טכנולוגיית ענן".

עוד אמר רימיני, כי "אנחנו חוזים גידול משמעותי בעסקי הדטה סנטרים של קבוצת טלדור, שיבואו לידי ביטוי כבר בתוצאות 2012. אנחנו משוכנעים שרכישת גלאסהאוס ישראל תתרום לביסוס כוחה ויכולותיה של טלדור, למתן ערך גבוה ללקוחותינו ולהמשך צמיחה ושיפור ברווחיות".

"לא צפויים שינויי כוח אדם בגלאסהאוס, והיא תמשיך למקסם את הפוטנציאל שלה, בראשותו של המנכ"ל הנוכחי, יואל יסקרביץ'", התחייב רימיני בשיחה עם אנשים ומחשבים. יסקרביץ', כזכור, עבר לנהל את גלאסהאוס לפני קצת יותר משנתיים, לאחר ששני מנהליה הוותיקים של החברה – דורון רוזנבלום ומיכאל בורשטיין, פרשו מתפקידם עקב חילוקי דעות עם בעלי החברה העולמית.

"אנו מחפשים לרכוש חברות שיכולות לתת לנו את הפתרונות המשלימים בתחומים בהם אנו לא מספר אחת", אמר רימיני. "גלאסהאוס היא החברה השניה שטלדור רכשה החודש, כאשר הרכישה הקודמת, הצנועה יותר, היתה של חברת טריבייס (3Base), המתמחה בתחום ה-Big Data".

לדבריו, "לגלאסהאוס יש פתרונות מעולים שמוטמעים בשוק, ולכן היא היתה אטרקטיבית על פני מתחרות אחרות שלה". הוא אמר, כי עוד בטרם נודע על הרצון למכור את גלאסהאוס, חיפשה טלדור לרכוש חברות בתחומה. "אין ספק שלאחר בדיקה שערכנו, גילינו של-גלאסהאוס יש יתרונות רבים על פני מתחרותיה, ולכן שמחנו לבצע את הרכישה".

"הבחירה בנו לא היתה רק בגלל המחיר – אני מעריך שגלאסהאוס חיפשה חברה דומה לה מבחינת ההתרבות הארגונית והאופי, על מנת לשמר את הנכסים שלה", הוסיף רימיני. הוא ציין, כי למרות שטלדור רכשה את כל מניותיה של גלאסהאוס – כך שלמעשה לא יהיה לה קשר לחברה העולמית, היא תמשיך לשמור על המותג.

על פי נתוני טלדור, גלאסהאוס מכרה בשנה שעברה בכ-110 מיליון דולרים. להערכתו של רימיני, בעזרת טלדור תקשורת היא תצמח בקצב של 25% בשנה.

"אנו נמצאים בתקופה של רכישות ומיזוגים", סיכם רימיני. "גל הרכישות האחרון אינו מקרי. המציאות הכלכלית מביאה לכך שלמרות שתחומים כמו הדטה סנטר וה-Big Data פורחים, אין מקום בשוק הישראלי לחברות נישה. לכן, נשמע בקרוב על רכישות נוספות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים