עכשיו זה רשמי: ליאו אפותקר הודח – מג וויטמן מונתה למנכ"ל HP

אפותקר הוא המנכ"ל השלישי המודח מראשות HP בתוך שבע שנים ● הוא פוטר לאחר פחות משנה בתפקיד, לאור אכזבת הדירקטוריון מתפקודו ועקב ההתדרדרות בעסקי החברה ● וויטמן מביאה עמה ניסיון ניהולי רב, לאחר ששימשה כמנכ"לית אי-ביי במשך יותר מעשור, הביאה את החברה לרכוש את סקייפ ופיי-פאל וכן להתמודד בהצלחה עם התפוצצות בועת הההיי-טק בראשית שנות האלפיים

לאחר יממה של שמועות ודיווחים ברשת הודיעה HP בסוף השבוע, כי מג וויטמן תחליף את ליאו אפותקר בתפקיד מנכ"ל החברה.

מדובר בטלטלה נוספת לענקית ה-IT, לאחר שמרק הארד, המנכ"ל הקודם של HP, התפוטר במפתיע באוגוסט שעבר, בעקבות שערורייה שעירבה יחסי מין עם עובדת קבלן לצד דיווח כוזב על הוצאות אישיות. אפותקר מונה לתפקיד באוקטובר האחרון ושימש בתפקידו כשנה, וכאמור, הוחלף על ידי וויטמן, ששימשה בעברה מנכ"לית אי-ביי (eBay). וויטמן, כאפותקר, תשמש גם כנשיאת HP.

אפותקר הוא המנכ"ל השלישי המודח מראשות HP בתוך פחות מעשור: נוסף לו ולהארד, בפברואר 2005 פוטרה קרלי פיורינה מהתפקיד , לאחר שהנהלת HP לא הייתה שבעת רצון מביצועיה.

החלפת וויטמן באפותקר מגיעה לאור האכזבה של חברי דירקטוריון HP מתפקודו של אפותקר, שגם בחברה הקודמת שבה שימש כמנכ"ל, סאפ (SAP), הוא הועסק פחות משנה. סיבה נוספת לפיטוריו היא ההתדרדרות בעסקי ענקית ה-IT על רקע התחרות המתגברת, בעיקר מצד יצרניות מחשבים אישיים כגון אפל (Apple).

אשת ה-IT שרצתה להיות מושלת קליפורניה

ליאו אפותקר. הודח מתפקיד מנכ"ל HP לאחר פחות משנה. צילום: פלי הנמרוויטמן הצטרפה לדירקטוריון HP בינואר השנה לאחר שהפסידה בהתמודדות על משרת מושל קליפורניה בשנה שעברה. וויטמן היא מיליארדרית, שהשקיעה בקמפיין הבחירות שלה יותר מכל מתמודד אחר – 176 מיליון דולרים – יחסית לכמות הבוחרים. במהלך הקמפיין, שבו לא הצליחה לשכנע את הבוחרים בחזונה למדינה הכושלת כלכלית, נתגלה שוויטמן העסיקה בביתה עובדת זרה לא חוקית.

מקור ב-HP המקורב למינויה של וויטמן העריך, כי קיימים בתעשייה מעט אנשים שיכולים לשמש כמנכ"ל החברה, שיש להם ראייה טכנולוגית רחבה מחד ויכולת ניהול מאידך. העובדה שוויטמן שימשה כמנכ"לית אי-ביי במשך כעשור סייעה לה בבחירתה לתפקיד.

כשוויטמן החלה את תפקידה באי-ביי, מנה האתר 30 עובדים והמחזור שלו עמד על 86 מיליון דולרים. כשסיימה אותו, ב-2008, עמד מספר העובדים של אי-ביי על 15 אלף והמחזור שלו הגיע לשישה מיליארד דולרים. במהלך כהונתה הונפקה החברה וצמחה להיות לענקית מכירות באינטרנט והיא אף רכשה את שירות הטלפוניה סקייפ (Skype) תמורת 2.6 מיליארד דולרים ואת שירות התשלומים המקוון פיי-פאל (PayPal). עם זאת, וויטמן לא הצליחה לבלום את ההאטה בקצב הגידול במכירות של אי-ביי.

גם מבקריה של ווויטמן ציינו, כי היא ניהלה את החברה בצורה טובה במהלך התפוצצות הבועה בתחילת העשור הקודם, ואף שיבחו את העובדה שבמהלך כהונתה רכשה החברה את פיי-פאל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים