עוד טלטלה ב-HP: אפותקר יפוטר ממשרת המנכ"ל – מג וויטמן תמונה במקומו

החששות של מועצת המנהלים באשר למצבה הכספי של HP והעובדה שהחברה נאלצה להפחית את תחזיות המכירה כמה פעמים ברציפות הן אלה שהביאו, כנראה, להחלטה המסתמנת על פיטוריו של אפותקר ● על פי הדיווחים, לא סוכם עדיין דבר בין וויטמן, לשעבר מנכ"לית אי-ביי, לבין HP, וייתכן שבשלב הראשון היא תמונה כמחליפה זמנית של אפותקר

פחות משנה לאחר שהחל לכהן כמנכ"ל HP, מתרבים הדיווחים על פיטוריו הקרובים של המנכ"ל, ליאו אפותקר. על פי ידיעות של AllThingsD ובלומברג (Bloomberg), שנסמכות על מקורות שביקשו לשמור על עילום שם, עומדת מועצת המנהלים של HP להחליט על הדחתו של אפותקר ועל מינויה של מג וויטמן, לשעבר מנכ"לית אי-ביי (eBay), במקומו. על פי שני הדיווחים, לא סוכם עדיין דבר בין HP לוויטמן, אך בידיעה של בלומברג צוין, כי ייתכן שבשלב הראשון תמונה וויטמן כמחליפה זמנית בלבד.

אפותקר החל לכהן כמנכ"ל HP בנובמבר האחרון. בתפקידו הקודם הוא כיהן כמנכ"ל ענקית התוכנה הגרמנית סאפ (SAP), ורבים תהו מדוע בחרה HP, שפונה בעיקר לצרכנים פרטיים, למנות כמנכ"ל דווקא אדם שכאשר כיהן כמנכ"ל סאפ הרבה להשקיע בתוכנות לארגונים גדולים. עם זאת, בצמרת HP חשבו בזמנו שמדובר באדם המתאים לתפקיד ורוברט ריאן, חבר מועצת המנהלים של החברה, אף אמר בספטמבר שעבר, כאשר פורסם דבר המינוי, כי אפותקר הוא "בעל חשיבה אסטרטגית ואהבה לטכנולוגיה, ניסיון עולמי נרחב ויכולות ביצוע מוכחות".

מיד כשהחל לכהן בתפקידו התברר, כי החזון של אפותקר ביחס לחברה שונה מזה של קודמו, מרק הארד. בחודש מרס, בהופעה פומבית ראשונה שלו כמנכ"ל HP בפני אנליסטים ועיתונאים, הבהיר אפותקר שבכוונתו למקד את פעילותה של HP בתחומים של "שירותי ענן, קישוריות בין מכשירים ותוכנה". כיוון זה הומחש היטב בחודש שעבר, כאשר HP הודיעה על הפסקת הייצור של מחשבי הלוח מדגמי TouchPad ועל הכוונה לפצל את פעילות ה-PC לחברה נפרדת. אם המהלך יאושר על ידי מועצת המנהלים של החברה, ההערכות הן שהפיצול יושלם תוך 12-18 חודשים.

מג וויטמן. המנכ"לית החדשה של HP?אולם, נראה שבמועצת המנהלים עלו חששות באשר למצבה הכספי של HP. במהלך כהונתו של אפותקר כמנכ"ל אכזבה החברה את המשקיעים פעם אחר פעם. החברה נאלצה להפחית את תחזיות המכירות כמה פעמים ברציפות, והפגיעה במצבה הכספי בעקבות הפיצול עלולה להיות קשה. הערכות אלה מתבטאות היטב בשער של מניות HP: כאשר נכנס אפותקר לתפקידו כמנכ"ל הוא עמד על 42 דולרים, בעוד שכיום הוא עומד על כ-24 דולרים. זאת, לאחר ששער המניות של HP עלה בכ-7% כשנפוצו השמועות על הדחתו הקרובה של אפותקר.

יצוין, כי במהלך 10 שנות כהונתה באי-ביי השכילה וויטמן לנווט את החברה היטב גם כשהתפוצצה בועת הדוט.קום.

שכר שנתי של יותר מתשעה מיליון דולרים

העיתונאי ושדר רשת CNBC, הרב גרינברג, כתב בפוסט שלו, כי אם אפותקר יודח, הוא יעזוב את ענקית ה-IT עם הר מזומנים של 9.4 מיליון דולרים. גרינברג עיין בחוזה ההעסקה של אפותקר, וחישב ממנו, כי אם יפוטר, הוא זכאי לפיצויי פיטורים בסך שתי משכורות שנתיות בסך של 1.2 מיליון דולרים כל אחת, בנוסף לבונוס ממוצע על תקופת עבודתו. זאת, לצד פדיון מניות שהוא קיבל עם כניסתו.

עם כניסתו לתפקיד, קיבל אפותקר 4.6 מיליון דולרים לצורך "הסתגלות למעברו למעונו החדש". בחוזה נכתב כי הוא לא נדרש להשיב סכום זה אם עבד ב-HP יותר מ-60 ימים, מה שכבר קרה.

בונוס נוסף, בסך ארבעה מיליון דולרים, הוא יקבל רק בחלקו, ככל הנראה בסך 2.4 מיליון דולרים. "לא רע בשביל שנת עבודה", סיים גרינברג את הפוסט.

השתתף בהכנת הידיעה: יוסי הטוני

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים