מיזוג כחול-לבן: מלאנוקס תרכוש את וולטייר תמורת 218 מיליון דולרים במזומן

תנאי העסקה אושרו על ידי הדירקטוריונים של שתי החברות, והיא צפויה להסתיים ברבעון הראשון של 2011, בכפוף לאישור הרגולטור בארה"ב ● סכום העסקה הוא שיקוף מחיר של 8.75 דולרים למניה ● מלאנוקס עוסקת באספקת פתרונות קישוריות מקצה לקצה עבור שרתי מרכזי נתונים ומערכות אחסון, ואילו וולטייר מספקת פתרונות תשתית תקשורת ורשתות מחשבים למרכזי נתונים ומידע ● עם סיום העסקה יהפוך רוני קנת, יו"ר ומנכ"ל וולטייר, לדירקטור במלאנוקס

מלאנוקס (Mellanox) תרכוש את וולטייר (Voltaire) תמורת 218 מיליון דולרים במזומן – כך הודיעו היום (ב') שתי החברות. על פי ההסכם, מלאנוקס תרכוש 100% ממניות וולטייר בעסקת מזומן במחיר של 8.75 דולרים למניה. תנאי העסקה אושרו על ידי הדירקטוריונים של שתי החברות, והיא צפויה להסתיים ברבעון הראשון של 2011, בכפוף לאישור הרגולטור בארה"ב. הרוכשת העריכה, כי המיזוג יביא לשיפור הוצאותיה בעשרה מיליון דולרים לפחות ב-2012.

מלאנוקס עוסקת באספקת פתרונות קישוריות מקצה לקצה עבור שרתי מרכזי נתונים ומערכות אחסון, ואילו וולטייר מספקת פתרונות תשתית תקשורת ורשתות מחשבים למרכזי נתונים ומידע, מיחשוב עתיר ביצועים וסביבות מיחשוב ענן. מוצרי וולטייר כוללים מתגים למארגי שרתים ואחסון ותוכנות ניהול לשיפור ביצועי יישומים, להגברת היעילות ולהפחתת הוצאות בעזרת איחוד תשתיות וצריכת אנרגיה נמוכה. בין לקוחות החברה יותר מ-30 בין חברות ה-Fortune 100. מוצריה משולבים במערכות של HP, יבמ (IBM), פוג'יטסו (Fujitsu) ו-SGI. משרדי החברה ממוקמים ברעננה ובצ'למספורד, מסצ'וסטס.

על פי חברות המחקר, מלאנוקס – הרוכשת, אוחזת בנתח שוק של 85% בעולם מוצרי התקשורת מבוססי מוליכים למחצה בתקן אינפיניבנד (InfiniBand). המדובר בתקן לארכיטקטורת מיחשוב, שנועד להאצת תעבורת נתונים בין חלקים שונים בדטה-סנטר, עם הגדלת הביצועים, האמינות והזמינות של הנתונים המשונעים.

היא הוזכרה כמה פעמים כמועמדת לרכישה על ידי אורקל (Oracle), בין השאר בשל העובדה שלתקן יש תפקיד מרכזי ומשמעותי באסטרטגיה של אורקל לחיבור עולמות החומרה והתוכנה. בכנס החברה השנתי האחרון, הכריזה אורקל על מיחשוב ענן בקופסה, עם Exalogic Elastic Complete Cloud – מערכת עצמאית המשלבת חומרה ותוכנה וכוללת 30 שרתים, מערכי אחסון מהירים, ציוד רישות ומכונות וירטואליות. Exalogic מאפשרת את השימוש בתקן האינפיניבנד במרכזי הנתונים הארגוניים. מוצרי החברה משולבים גם במכונת בסיס הנתונים של אורקל, האקסהדטה (Exadata).

מלאנוקס נסחרת בבורסות נאסד"ק ובתל אביב, ולה מטות ביקנעם שבישראל ובסאניוויל שבקליפורניה. היא מפתחת מוצרי תקשורת מבוססי שבבים, המסייעים להאצת התקשורת והעברת הנתונים במרכזי המיחשוב הארגוניים, בין השרתים ומערכות האחסון. שווי החברה כיום עומד על יותר מ-620 מיליון דולרים. בין לקוחותיה נמנים HP, יבמ (IBM), דל (Dell) ומשרד האנרגיה ואבטחת האטום האמריקני.

"המיזוג של מלאנוקס עם וולטייר ייצור ספקית מובילה של פתרונות קישוריות מקצה לקצה עבור לקוחותינו וזאת על ידי מינוף החוזקות של החברות", אמר אייל ולדמן, יו"ר, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס, "והוא יביא ללקוחותינו מגוון רחב יותר של קישוריות מלאה".

רוני קנת, יו"ר ומנכ"ל וולטייר, שיצטרף כדירקטור במלאנוקס, אמר כי "זו עסקה טובה עבור לקוחותינו, עובדינו ובעלי המניות. החברה הממוזגת תציע ללקוחותיה את העוצמה הפיננסית של מלאנוקס, פתרונות מובילים בתעשייה וצוותי פיתוח ברמה הגבוהה ביותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים