הדור החדש של מעבדי אנבידיה: פי שניים מהירות ויעילות אנרגטית

מעבדי ה-GPU החדשים מבוססים על ארכיטקטורת NVIDIA Ampere ועל הדור השני של טכנולוגיית RTX, מכפילים את ביצועי המחשוב ביחס לארכיטקטורת טיורינג ומאפשרים שימוש בבינה מלאכותית ובטכנולוגית מעקב קרני אור בזמן אמת בתחום הגיימינג

חדשים מהתנור: סידרת המעבדים הגרפיים החדשה GeForce RTX 30 Series של אנבידיה. צילום: יח"צ

חברת אנבידיה (NVIDIA) חשפה אתמול (ג') את סידרת המעבדים הגרפיים (GPU) החדשה שלה – GeForce RTX 30 Series, המבוססת על ארכיטקטורת NVIDIA Ampere והמהווה לדבריה את הקפיצה הבין-דורית הגדולה ביותר בהיסטוריה של סדרת GeForce.

המעבדים GeForce RTX 3090, 3080, 3070 מאפשרים הכפלה של ביצועים והגדלה של פי 1.9 של היעילות האנרגטית ביחס לדור הקודם של המעבדים, שהיה מבוסס על ארכיטקטורת טיורינג. המעבדים הגרפיים החדשים מנצלים את היתרון של הדור השני של טכנולוגיית NVIDIA RTX – פלטפורמת הגיימינג למחשבים של החברה, שמשתמשים בטכנולוגיית מעקב קרני אור בזמן אמת (real-time ray tracing) ובבינה מלאכותית.

סדרת המעבדים החדשה נחשפה על ידי ג'נסן הואנג, מנכ"ל ומייסד אנבידיה, באירוע שבו הוכרז גם שיתוף הפעולה של החברה עם Epic Games, שבמסגרתו יוטמעו בפורטנייט, המשחק שכבר הפך לתופעה תרבותית כלל עולמית, טכנולוגיות חדשניות ואפקטים של מעקב קרני אור בזמן אמת, השתקפויות אור, צללים ותאורה סביבתית שתעניק לגיימרים חוויית משחק סוחפת ונאמנה למציאות.

המעבדים החדשים יאפשרו להביא את שיפורי RTX למשחקים פופולריים נוספים. הראשונים מבין משחקי ה-AAA היו Call of Duty: Black Ops Cold War ואחרים, כגון Cyberpunk 2077, Dying Light 2 ו-Watch Dogs: Legion, וכעת יצטרף אליהם, כאמור, גם פורטנייט. מלבד אלה, כותרים רבים נוספים משווקים כבר עם תמיכה במעקב קרני-אור, כמו גם ממשקים פופולריים ומנועי משחק המשמשים מפתחים.

בנוסף חשף הואנג כלים עוצמתיים עבור גיימרים, לרבות טכנולוגיית NVIDIA Reflex, שהופכת משחקים תחרותיים למהירים יותר, יישום Omniverse Machinima לשיפור גרפי במנועי משחקי-וידיאו בזמן אמת ואת NVIDIA Broadcast, הרותמת בינה מלאכותית כדי להפוך כל חדר לאולפן שידור.

"ההשקה של מעבדים גרפיים מבוססי NVIDIA Ampere היא צעד ענק לעבר העתיד", אמר הואנג. "בזכות אלפי שנות עבודה של מהנדסים, סידרת המעבדיםGeForce RTX 30  מהווה את הקפיצה הבין-דורית הגדולה ביותר שלנו אי פעם. טכנולוגיית NVIDIA RTX משלבת יכולות לתכנות הצללה, מעקב אחר קרני-אור ובינה מלאכותית ומאפשרת למפתחים ליצור עולמות חדשים לחלוטין. בעוד 20 שנה נסתכל אחורה ונבין שעתיד הגיימינג התחיל כאן".

המעבדים החדשים יהיו זמינים במהלך החודש הקרוב ובחודש הבא, והחברה  תעניק לרוכשי מעבד או מערכת מסדרת GeForce RTX 30 הורדה למחשב של נשחק Watch Dogs: Legion ומינוי לשנה לשירותי המשחק בענן NVIDIA GeForce Now.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים