ארה"ב: עשרות עובדי קבלן של גוגל הצביעו בעד התאגדות

העובדים הם מחברת קבלן בפיטסבורג, המכונה HCL, שלא עודדה - בלשון המעטה - את אנשיה למהלך, אשר בעקבותיו הם יתאגדו תחת ארגון העובדים United Steelworkers

עדיין כל כך מרוצים מממקום עבודתם? עובדי גוגל. צילום אילוסטרציה: BigStock

עובדי קבלן של גוגל מהעיר פיטסבורג, ארה"ב, הצביעו אתמול (ג') בעד הצטרפות לאיגוד העובדים United Steelworkers

ההצבעה עברה ברוב של 49 בעד ו-24 נגד. מתוך 80 העובדים בסך הכל של חברת הקבלן HCL Technologies, רק 73 השתתפו בהצבעה, שמשמעותה נדירה שכן לטענת ארגון העובדים מדובר בהתאגדות יחידה ומיוחדת של עובדי קבלן בתחום הטכנולוגי. עם זאת מהאיגוד טוענים כי בתוך כעשור אנחנו צפויים לחזות בעוד ועוד התאגדויות דומות של עובדי קבלן, שנזקקים להגנה ומעוניינים שגוף מוסמך ישמור על זכויותיהם מול מעסיקותיהן.

HCL Technologies, היא למעשה חברת טכנולוגיה וייעוץ רב-לאומית, הממוקמת בנוידה, הודו. גוגל שוכרת ממנה עובדים לפרויקט מסוים אחד, שעליו העידו הקבלנים כי אינם יכולים למסור פרטים, אך מדיווחים בתקשורת עולה שהם מבצעים בעיקר ניתוח נתונים.

פרן באיסדן, שעבדה מטעם HCL בגוגל בשנה וחצי האחרונות, התרגשה מאוד כשקראו את תוצאות ההצבעה. "אני מרגישה כל כך טוב. אלו היו חודשים של עבודה קשה", סיפרה. "אני כל כך נרגשת להתחיל לעבוד עם כל האנשים המדהימים האלה", הוסיפה. באיסדן הרחיבה ואמרה כי סדרי העדיפויות במיקוח מטעם האיגוד למענה ולמען חבריה יכללו תביעה לחופשת מחלה בתשלום; סגירת פערים בשכר; וביסוס ביטחון תעסוקתי. היא אמרה שהכוונה היא "לשים משהו בחוזה שלנו, שמצהיר כי אנו לא עובדים בהזמנה, ושיש לנו עבודה מאובטחת מאחורינו, ואנחנו לא יכולים להיות מפוטרים מכל סיבה שהיא".

העבודות דומות לאלו של הגוגלרים – התשלום פחוּת

עובדי החוזה האחרים מטעם HCL סיפרו כי הקבלנים מבצעים בעבור גוגל עבודות דומות לעמיתיהם הגוגלרים, אך זוכים בתשלום פחוּת ובנוסף אין להם הטבות וביטחונות. "הרבה מעמיתי לעבודה מרוויחים 10,000 דולר יותר ממני על כך שהם מבצעים את אותה המשימה בדיוק," אמרה אחת מעובדות הקבלן.

לפי דיווח של מובילי ההתאגדות, ב-HCL ניסו טקטיקות שונות על מנת למנוע את התארגנות העובדים, אך אלו לא סייעו בידי החברה למנוע את המהלך. כעת יש ל-HCL שבועיים לערער על ההחלטה.

HCL Technologies פרסמה הודעת תגובה לדברים ואמרה: "אנו מכבדים את ההחלטה של יחידת העובדים מפיטסבורג, שהצביעו בעד להיות מיוצגים על ידי United Steelworkers. אנו נשארים מסורים להמשיך ולספק תרבות משרדית כוללת ופתוחה לחברי הצוות שלנו".

גוגל מצידה הצהירה כי "אנו עובדים עם הרבה שותפים, שלרבים מהם יש עובדים מאוגדים, ולרבים אין. כמו עם כל השותפים שלנו, בין אם העובדים של HCL התאגדו או לאו – זה בינם לבין המעסיקה שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים