פייסבוק מכניסה לשירות תכונת זיהוי פנים

ה-Face recognition תדע לאתר משתמשים בתמונות ולתייגם אוטומטית כברירת מחדל ● החברה מבטיחה שלא תמכור את הדטה שתצבור - למעשה מאגר ביומטרי יקר ערך - או את הטכנולוגיה החכמה המסוימת, לאף גורם ● נקווה שתעמוד במילתה הפעם

הפרת פרטיות באופן השימוש בה. תכונת זיהוי הפנים של פייסבוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק הודיעה כי היא מוסיפה לפלטפורמת הרשת החברתית הדומיננטית שלה את תכונת זיהוי הפנים מבוססת הבינה המלאכותית כברירת מחדל לכל, וזו תחליף את ההגדרות הקודמות של "הצעות תיוג", שהודיעו למשתמשים אם מישהו העלה תמונה והם תוייגו אוטומטית בתוכה.

משתמשי פייסבוק יזוהו מעכשיו על ידי הכלי Face recognition בלי כל מעורבות מצידם' בתמונות שבהן נראו פניהן, ואולם החברה מציינת כי הגדרות זיהוי הפנים האוטומטי ניתנות לשינוי על ידי כל מי שאינו חפץ בתכונה. אצל משתמשים חדשים התכונה תהיה כבויה בהגדרה, אלא אם כן יחליטו להפעילה.

בהודעה שפורסמה אתמול (ג') בבלוג החברה כתב סריניבאס נראיינאן, מנהל המחקר היישומי של תחום הבינה המלאכותית בפייסבוק, כי "הגדרת ה-Tag Suggestions, ששולטת רק בהיבט של האם נוכל להציע לחברים שלך לתייג אותך בתמונות או בסרטונים המשתמשים בזיהוי פנים, לא תהיה זמינה עוד".

הענקית ממאנלו פארק אמרה כי תעדכן את מי שאצלו מופעל כלי זיהוי הפנים אם מישהו יעלה תמונה שלו, גם אם לא תויג בה. למעשה ההתנהלות הזו כבר מוכרת למשתמשי הרשת החברתית של פייסבוק מדצמבר 2017, עת הוכרזה תכונה הקרויה Photo Review, שזיהתה את פניהם בכל צילום שבו הופיעו על הפלטפורמה – כל עוד יש להם הרשאה לראות את הפוסט בהתבסס על הגדרת הפרטיות שלו – ועדכנה אותם על כך כשלא היו מתויגים בתמונה. ההבדל הוא שכעת האפשרות הזו הופכת לברירת המחדל, ולכן לא תהיינה עוד התרעות והתיוג יקרה מאליו, כך שתכונת Photo Review תחדל למעשה מלפעול.

"אנשים עדיין יוכלו לתייג ידנית חברים, אך אנו לא נמליץ שיתייגו אתכם אם לא תפעילו את זיהוי הפנים", הוסיפה פייסבוק.

תכונת זיהוי הפנים. אילוסטרציה: ליה קולטירינה, BigStock

תכונת זיהוי הפנים. אילוסטרציה: ליה קולטירינה, BigStock

ניסיונות הרגעה לחוששים מפגיעה בפרטיות

"הגדרת זיהוי הפנים שלנו", הרגיע נראיינאן, "מאפשרת לכם לנהל לא רק אם פייסבוק משתמשת בטכנולוגיית זיהוי פנים בתמונות שלך בכדי להציע תגיות; היא מספקת מתג פשוט לכיבוי או הפעלה לקבוצה רחבה יותר של שימושים בזיהוי פנים, כמו למשל לעזור לך להגן על זהותך בפייסבוק".

בנוסף, לטכנופוביים שבינינו, פייסבוק הבהירה כי משתמשים יקבלו הודעה בפיד החדשות שלהם עם מידע על התכונות והאפשרויות החדשות, שיאפשרו להם ללמוד עוד על האופן שבו היא משתמשת בזיהוי הפנים, יחד עם כפתור שיאפשר להפעיל את התכונה או להשבית אותה.

שימו לב, לאמירה קריטית של פייסבוק בנדון – ולמעשה בנוגע לכך שבבעלותה מאגר ביומטרי יקר ערך אודות פניהם של יותר מ-2 מיליארד משתמשיה – בהתחשב בשלל השערוריות והפרות הפרטיות של המשתמשים שלה שבהן הייתה מעורבת, שאפילו "זיכו" אותה בקנס עתק של 5 מיליארד דולר מטעם ועדת הסחר הפדרלית האמריקנית, ה-FTC, היא זו: "אנו לא חולקים את פרטי זיהוי הפנים שלכם עם צדדים שלישיים. אנחנו גם לא מוכרים את הטכנולוגיה שלנו". זכרו זאת ונקווה שהחברה לא תתפס בעתיד מפרה את הבטחתה החשובה הזו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים