סמארטפון מתקפל של סוני וגם פטנט של יבמ לשעון חכם עם מסך מתקפל

לפי דיווח בטוויטר של "מדליף" הידוע באמינותו, סוני מצטרפת לרשימת היצרניות המתכננות סמארטפון מתקפל ● וגם הפתעה: יבמ הגישה בקשת פטנט לשעון עם מסך שנפרס לגודל של סמארטפון או טאבלט

לפי דיווחים שונים, סוני מצטרפת לרשימה המתארכת של החברות, המתכננות להשיק סמארטפון או טאבלט מתקפל, בהן סמסונג, וואווי, LG, לנובו, שיאומי, מיקרוסופט, אפל ועוד  – מה שמסתמן כמגמה חמה בתחום הסלולר, שתזריק אולי חדשנות לתחום הסמארטפונים והטאבלטים. למרות שהפיסה של מכשירים מתקפלים עדיין לא הוכחה, דומה שרבות מחברות הטכנולוגיה בעולם נחושות לממש אותה, וככל שמתארכת רשימת החברות המפתחות מכשירים מתקפלים, הולכת ומתבססת התפיסה שהמכשירים המתקפלים אכן יהיו חלק מהותי בעתיד של הסמארטפונים.

לפי דיווח של Max J בטוויטר, הידוע כ"מדליף" אמין, ייתכן שהחברה תציג את המכשיר המתקפל שלה כבר בסוף השנה או בתחילת 2020. דגם האב הנוכחי של המכשיר יהיה בעל מסך מתוצרת LG, עם מצלמת זום X10, סוללה של 3220 מילי-אמפר לשעה, ונראה שהוא יכיל את מעבדי סנאפדראגון 855 ו-מודם X50 של קואלקום.

החזון של המכשירים המתקפלים מציע חוויית מסך גדול בסמארטפונים העתידיים, ובשילוב עם קישוריות דור 5, המבטיחה מהירות אולטרה-גבוהה, יספקו שימושים רבים בסמארטפונים נוסף על אלה המסורתיים.

האתגרים העיקריים של המכשירים המתקפלים הם תג המחיר הגבוה ויציבות הטכנולוגיה של הקיפול – שהוכחה כבעייתית במכשיר הגלאקסי פולג שסמסונג השיקה, ועצרה מיד לאור הבעיות שדווחו על ידי סוקרי המכשירים. לפי ידיעות בימים האחרונים, החברה תיקנה את התקלות שהתגלו, ובקרוב תשיק אותם מחדש.

גם יבמ מצטרפת לחגיגת המתקפלים

ובתוך כך, גם יבמ רוצה להצטרף לחגיגת המתקפלים. תחת הכותרת "מסך בעל מידות משתנות עבור מסך להתקן אלקטרוני" הגישה יבמ בקשת פטנט עוד בשנת 2016, שאושרה בחודש שעבר על ידי משרד הפטנטים האמריקני. עד עכשיו הוצגו על ידי היצרניות עיצובי מסכים מתקפלים עבור סמארטפונים שהופכים לטאבלטים, אבל בבקשת הפטנט שלה מכניסה יבמ לחגיגה תפיסה שונה – של שעון חכם הנפרס לסמארטפון או לטאבלט. בבקשת הפטנט מתואר התקן, שהוא שעון חכם בעל מסך מגע חסר שוליים ועבה למדי בגודל 2X3 אינצ'ים. בתוך קופסת המסך העבה נחבאים עוד שבעה מקטעי מסכי מגע במידות זהות, שניתן לפרוס אותם לשני מצבים: 4X6 אינץ' בפריסה של ארבעה מקטעים – לגודל סמארטפון, או 8X6 אינץ' בפריסה של כל שמונה המקטעים – לגודל טאבלט. לפי מה שמוצג בבקשת הפטנט, הגבולות בין מקטעי המסך נראים במצב הפרוס שלו.

בבקשת הפטנט אין אזכור האם מכניזם הקיפול מופעל ידנית או אוטומטית. מכל מקום, השרטוטים מעידים כי ההתקן יהיה בעל חומרה ברמת סמארטפון, שתכלול קרוב לוודאי רמקול ותמיכת בלוטות' לחיבור התקנים היקפיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים