עם לגליזציה או בלעדיה – גוגל חסמה יישומי קנאביס מה-Play Store

בצעד חדש ושמרני במיוחד בחרה הענקית ממאונטיין וויו שבקליפורניה - שם חלה לגליזציה מוצלחת במיוחד כבר משנת 2018 - להכריז כי תרחיק מחנותה אפליקציות שמוכרות סמים קלים, לא משנה אם הן משתמשות אנשים במקומות שבהם הסחר הזה מותר בחוק

קנאביס. צילום אילוסטרציה:/BigStock

גוגל החרימה את האפשרות להזמנות קנאביס או מריחואנה באינטרנט באמצעות אפליקציות שהורדו מהחנות שלה, ה-Play Store, ועדכנה את הנחיות המדיניות שלה בכך אתמול (ד').

ענקית הטכנולוגיה ממאונטיין וויו אמרה כי היא אינה מאפשרת ליישומים לעסוק במכירת מוצרי קנאביס או את החומר עצמו, בין אם הוא חוקי לשימוש במדינה שבה פותח היישום ובין אם לאו.

מספר מדינות אימצו בשנים האחרונות לגליזציה למכירת וצריכת קנאביס למטרות פנאי, למבוגרים בגילאי 21 ומעלה. בנוסף, יש חולים המשתמשים במריחואנה רפואית ברישיון שנעזרו ביישומים לצורך משלוח החומר אליהם. בקליפורניה, שבה פועל מטה גוגל, נכנסה בינואר 2018 הרשאה לרכישת קנאביס לא רק רפואי אלא גם לשימוש מבוגרים, למרות שמריחואנה נשארה בלתי חוקית ברמה הפדרלית. אבל הכלל החדש של גוגל מונע ממשתמשים להזמין קנאביס באמצעות יישום, או לסייע לאנשים בהסדרת משלוח או איסוף עצמי של החומר.

"התפתחות מאכזבת שרק מסייעת לשוק הבלתי חוקי לשגשג"

גוגל הציגה גישה שמרנית במיוחד ואמרה כי המדיניות המעודכנת נועדה לשמור על חנותה כ"פלטפורמה בטוחה ומכובדת", על ידי יצירת סטנדרטים כנגד תוכן שלתפישתה הוא מזיק או בבלתי הולם בעבור המשתמשים.

אפליקציות המציעות אפשרות למשלוח קנאביס נמצאות כעת בסכנה שיוסרו מהחנות של הענקית, אלא אם כן יהיו מסוגלות לציית להנחייה החדשה ולהסיר את התכונות הפוגעות במדיניות החברה במהלך 30 הימים הבאים, כך דיווח אתר Android Police.

כדאי לזכור כי בישראל, שבה השימוש במריחואנה עדיין אינו חוקי, נודעה פרשיית טלגראס, ערוץ שעבד דרך יישום טלגרם, ושנסגר ומפעיליו נעצרו בחודשים האחרונים. במקומות שבהם מכירת גראס חוקית כיום המצב אחר, והשירותים לאספקת החומר נחשבים לגיטימיים אבל לא כל כך בעיניי ענקיות הטכנולוגיה בכלל וגוגל בפרט.

Engadget מסביר שבהתאם לכללים החדשים, אפליקציות כמו Weedmaps ו-Eaze – שמציעות הזמנות גראס דרך הפלטפורמה שלהן – צפויות לבצע שינויים בשירותיהן או להתמודד עם סילוק מהחנות של גוגל.

וגוגל אינה ענקית האינטרנט הראשונה שאסרה מכירה של קנאביס למשתמשים. גם ב-App Store של אפל אסורה מכירת קנאביס, ולמען ההגינות חשוב לציין כי האיסור חל גם על מכירת טבק או חומרים מפוקחים אחרים, כמו גם על כל מהלך שמעודד צריכה של מוצרי טבק וסמים בלתי חוקיים באמצעות אפליקציות שנרכשו מהחנות.

בתגובה לדברים אמר דובר Eaze ל-Engadget כי "החלטת גוגל היא התפתחות מאכזבת שרק מסייעת לשוק הבלתי חוקי לשגשג, אך אנו בטוחים שגוגל, אפל ופייסבוק יעשו בסופו של דבר את הדבר הנכון ויאפשרו לחברות קנאביס חוקיות לעשות עסקים על הפלטפורמות שלהן. אנו מצטערים על כל אי נוחות שזה עלול לגרום ללקוחות ולחולים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים