ברקשייר האת'וויי נוגסת נתח נוסף מאפל

חברת האחזקות שבשליטת וורן באפט רכשה בינואר עוד 72 מיליון מניות של ענקית הטכנולוגיה, וכיום היא מחזיקה בסך הכול ב-133 מיליון מניות ● באפט מאמין באפל במיוחד, אבל אין לו iPhone

לא מתלהב מאפליקציות השקעות. וורן באפט. צילום: מארק הירשי, מתוך ויקיפדיה

אתמול (ב') סיפר המיליארדר וורן באפט כי קונצרן הביטוח וההשקעות שלו, ברקשייר האת'וויי (Berkshire Hathaway), הגדיל את אחזקותיו באפל (Apple) וקנה 72 מיליון מניות של הענקית במהלך החודש הראשון של שנת 2017. בנוסף התוודה המשקיע האגדי, בראיון שהעניק ל-CNBC כי הבחירה באפל היא בהתאם לרצונו, ולא כזו שנקבעה על ידי עוזריו.

"משום שאני אוהב אותם", ענה באפט לשאלה בריאיון שהעניק ל-CNBC, בנוגע להחלטה של ברקשייר האת'וויי לרכוש דווקא כל כך הרבה ממניות יצרנית ה-iPhon. עושה רושם, המשיך המיליארדר והרחיב, "כי לאפל יש מוצר שאנשים לא ימהרו לוותר עליו ושהוא מאוד שימושי בעבורם", וזאת למרות שהתוודה במהלך הראיון שהוא עצמו אינו משתמש ב-iPhon.

במהלך סוף השבוע האחרון שחרר באפט את מכתבו השנתי לבעלי המניות, שבו נזף במנהלי כספים בוול סטריט על שגבו תשלום גבוה והפיקו תוצאות השקעה גרועות. באפט, מי שהיה מתומכיה של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, גם שלח אמירה אל עבר הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, שבה ציין כי מהגרים הם מה שעשה את אמריקה לגדולה.

אוחזת ב-2.5% מאפל

ברקיישר רכשה לראשונה מניות של אפל בחודש מאי האחרון, כששילמה כמיליארד דולרים בעבור 9.8 מיליון ממניות החברה, ועד סוף 2016 היה הקונצרן בעליהן של 61 מיליון מניות. באפט סיפר כי ההתמקדות של ברקשייר באפל הביאה לכך שכיום נמצאות ברשות התאגיד יותר מכפול מניות ממספר זה, זאת אומרת סך הכל 133 מיליון מניות, ששוויין כ-17 מיליארדי דולרים.

במקביל דיווחה אתמול (ב') אפל כי בשלושת החודשים האחרונים של 2016 עלו מכירותיה ב-2.5 מיליארד דולרים, שהם 3% המהווים נתון גבוה מהצפוי.

לדבריו של באפט, הוא לא קנה מניות נוספות של אפל מאז הודעתה על רווחיה, אבל הדבר אינו מהווה אינדיקציה לכך שהתלהבותו מהחברה או מהמנייה ירדה. זאת ועוד, באפט החמיא למנכ"ל אפל, טים קוק, ואמר כי הוא עשה "עבודה נהדרת".

ההשקעה של באפט באפל מסתכמת כעת בכ-2.5% ממניות החברה. הדבר הופך את באפט, אשר במשך רוב הקריירה שלו לא עסק במניות בתחום הטכנולוגיה, למשקיע החיצוני החמישי בגודלו של אפל, וכנראה שגם לפעיל ביותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים