הנקמה האחרונה של אובמה? רוסיה חווה מתקפות סייבר

על פי ניקולאי פטרושב, ראש ה-FSB לשעבר וחבר קרוב של פוטין, "המודיעין האמריקני מנצל את העובדה ששרתי האינטרנט המרכזיים נמצאים בשטח ארצות הברית - למטרות ביון - כשהמניע לכך הוא שימור העליונות העולמית שלה"

לחדור לרשתות שלמות. אילוסטרציה: BigStock

רוסיה ניצבת בפני גידול בהיקף מתקפות סייבר מחו"ל, כך דווח אמש (א'), על פי גורם ביטחוני בכיר רוסי.

ניקולאי פטרושב, מזכיר מועצת הביטחון של רוסיה, אמר את הדברים בהתייחסו לדיווחים מהמערב, לפיהם מוסקבה מתמקדת באופן אגרסיבי בפגיעה ברשתות תקשורת ומחשבים בארצות הברית ובאירופה.

ארצות הברית חוותה בקיץ שתי מתקפות סייבר גדולות על מחשבים ואתרים של המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית. מיד עם היוודע דבר המתקפות, הן יוחסו לרוסיה, אולם זו דחתה את ההאשמות וכינתה אותן "ציד מכשפות".

לפני ימים אחדים קבעה קהיליית המודיעין האמריקנית, בדו"ח רשמי שהותר לפרסום, כי ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה, הורה על ביצוע מתקפות סייבר שנועדו להטות את תוצאות הבחירות בארצות הברית לטובת הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ. המתקפות, כך נקבע, נועדו לסייע לטראמפ הרפובליקני לגבור על יריבתו הדמוקרטית, הילרי קלינטון. על פי הדו"ח, "מדובר בקמפיין חסר תקדים (בעוצמתו)".

התעלמות מכוונת

המבצע עליו הורה פוטין, לפי סוכנויות הביון האמריקניות, כלל מתקפות סייבר רחבות ופעולות פריצה שכוונו נגד גופים במפלגה הדמוקרטית וכן נגד יחידים, לרבות ג'ון פודסטה, ראש מטה הבחירות של קלינטון. זאת, לצד פרסום מידע באתר ההדלפות ויקיליקס (Wikileaks) ובאתרים נוספים.

הדו"ח המודיעיני שילב בין הערכות של גוף הריגול, ה-CIA, הבולשת הפדרלית, ה-FBI, והסוכנות לביטחון לאומי, ה-NSA. על פי הדו"ח, "מדובר בהסלמה משמעותית במסגרת נסיונותיה של רוסיה – נסיונות רבי שנים – לערער את הסדר הליברל-דמוקרטי אותו מובילה ארצות הברית".

לדברי פטרושב, "באחרונה הבחנו בעלייה משמעותית בניסיונות לפגוע לרעה במערכות מידע של רוסיה. אלה בוצעו על ידי כוחות חיצוניים". פטרושב אמר את הדברים לעיתון היומי Rossiiskaya Gazeta בראיון המתפרסם היום (ב').

פטרושב שימש בעברו כראש ה-FSB, גוף הביון שהחליף את הקג"ב, והוא חבר קרוב של פוטין. הוא האשים את הממשל האמריקני היוצא של הנשיא ברק אובמה "בהתעלמות מכוונת מהעובדה כי שרתי האינטרנט המרכזיים נמצאים בשטחה של ארצות הברית, וכי המודיעין האמריקני מנצל עובדה זו למטרות ביון ומטרות אחרות – כשהמניע לכך הוא שימור העליונות העולמית שלה".

אבל, ציין פטרושב, "מוסקבה מקווה להקים קשרים קונסטרוקטיביים עם הממשל של טראמפ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים