אתר חדש מספק הצצה לעולמן של חיות בסכנת הכחדה

מינים רבים של בעלי חיים ייעלמו מנוף ארצנו בקרוב אם לא נשמור עליהן ● רשות הטבע והגנים העלתה אתר שמסביר עליהן וכיצד כל אחד מאתנו יכול לתרום לכך שהן יישארו אתנו עוד זמן רב

גם הדבר היפה הזה נמצא בסכנת הכחדה. צילום: BigStock

צב הים, הסלמנדרה, הנשר, הצבי ואפילו העטלף הן חיות בסכנת הכחדה במדינת ישראל. הבנייה המואצת, הפיתוח המהיר ועוד נזקים שעושה האדם הביאו להתמעטותן במרחבי הטבע היפים שלנו. אתר שהעלתה באחרונה רשות הטבע והגנים מבקש להגביר את המודעות שלנו לסכנה על ידי הצצה לעולמן העשיר.

תחת הכותרת "כדי שחיות הבר יהיו פה גם מחר", מציג האתר לגולשים את עולם חיות הבר, באמצעות מידע כמו פירוט המאפיינים שלהן, תפוצתן בארץ, מחקרים שנעשו עליהן, סרטוני וידיאו ומידע והכוונה איך כל אחד מאתנו יכול לסייע כדי לשמור עליהן.

בשלב הראשון, האתר מתמקד בחמשת בעלי החיים שהוזכרו בתחילת הכתבה. בהמשך יורחבו תכני האתר גם לצמחים ולאתרי מורשת בסכנת הכחדה.

צילום מסך

צילום מסך

הצלת חיות הבר – לא רק ברשת

העלאת האתר לאוויר היא חלק מקמפיין רחב שמשיקה בימים אלה רשות הטבע והגנים, שנועד להעלות את המודעות בקרב הציבור לחשיבות שמירת חיות הבר ולדרכים לשמור עליהן. הקמפיין מלווה בפרסום בטלוויזיה, בשלטי חוצות וברשתות החברתיות, והוא מזמין את הציבור לגלוש באתר החדש ולהבין כיצד ניתן לשמור על החיות. בנוסף, במסגרת זאת תקיים הרשות פעילות הסברה בשטח, שתבוא לשיאה בשבוע שמירת הטבע, שיתקיים בחודש מרץ.

האתר, מבית היוצר של משרד הפרסום גיתם BBDO, פותח לפי עקרונות הנגשת אתרים ובאופן רספונסיבי, שמותאם לצפייה בכל מכשיר.

לדברי מזי מגנאג'י מוסקוביץ', מנהלת אגף הסברה ברשות הטבע והגנים, "מזה כמה עשורים, הרשות פועלת בהתמדה במטרה להקטין את הסיכון להיכחדות של מיני חיות בר רבים החיים בישראל. נפלאות הטבע מצויות בסכנות ברורות ומידיות, והסיבות לכך רבות ומגוונות – החל מפיתוח תשתיות והרס שיטתי של בתי גידול טבעיים דרך ציד לא מבוקר ועד סחר לא חוקי בערכי טבע. לנו, כציבור רחב, יש יכולת להירתם ולסייע, על ידי קיום פעולות יומיומיות פשוטות".

היא הוסיפה כי "המפתח לשינוי הוא הידע והמודעות, וכחלק מכך השקנו אתר שמאפשר לתלמידים, לסטודנטים ולציבור כולו להעשיר את הידע שברשותם ולקבל את כל המידע הנדרש אודות חיות הבר ואופן השמירה עליהן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים