סמסונג: 85% ממכשירי ה-Note 7 שנמכרו בארצות הברית – הוחזרו

על פי ההערכה, יש עדיין בידי הצרכנים האמריקניים כ-285 אלף מכשירים ● בינתיים נוצרה לסמסונג בעיה נוספת - התפוצצות של מכונות כביסה מתוצרתה

גיוס בעקבות האסון. Note 7. מקור: אתר סמסונג

סמסונג (Samsung) הודיעה ש-85% ממכשירי ה-Note 7 שנמכרו בארצות הברית כבר הוחזרו. על פי ההערכה, יש עדיין בידי הצרכנים האמריקניים כ-285 אלף מכשירים.

החברה מתכוונת לפעול להחזרתם של המכשירים הנותרים באמצעות "הצקה" לבעליהם: סמסונג מפיצה עדכון תוכנה שיקפיץ הודעה על המסך של בעלי מכשיר ה-Note 7 בכל פעם שהוא מדליק אותו.

העדכון אף יגביל את אורך חיי הסוללה ל-60% – כצעד מונע שמפחית את הסיכוי להתחממות והתפוצצות הסוללה, אך כזה שבוודאי יהפוך את המכשיר לפחות נחשק ופחות נוח לשימוש.

לפי הדיווחים, סמסונג תחל להפיץ את עדכון התוכנה באמצעות כל המפעילות בארצות הברית. AT&T, וריזון (Verizon) ו-T-Mobile כבר אישרו שישתמשו בעדכון.

"אנחנו ממוקדים כעת באיסוף מכשירי ה-Galaxy Note 7 בשווקים", הודיעה סמסונג בהצהרתה. החברה ציינה שהעדכון נועד "להאיץ את השתתפות" המשתמשים בתוכנית ההחזרה.

על אף שתוכנית ההחזרה היא לא אירוע משמח במיוחד מבחינת סמסונג, החברה מסרה ש-"רוב" האנשים שהחזירו את מכשיר ה-Note 7 בחרו להחליפו במכשיר אחר של החברה. יצוין שהן המפעילות והן סמסונג הציעו למשתמשים תמריצים והטבות המעודדים זאת.

עדכוני תוכנה דומים כבר הופצו במקומות שונים בעולם – בדרום קוריאה, באירופה ובאוסטרליה – וכולם מגבילים את חיי הסוללה ל-60% מתכולתה. בניו-זילנד נקטו המפעילות צעדים חמורים אף יותר והן חוסמות את מכשירי ה-Note 7 מלהתחבר לרשתות.

גם מכונות כביסה מתפוצצות

בתוך כך, סמסונג סובלת בימים אלה מתקלה עולמית נוספת שמביאה להתפוצצויות – הפעם של מכונות כביסה מתוצרתה. החברה הכריזה על תוכנית החזרה (ריקול) של 2.8 מיליון מהן, בעקבות דיווחים על 730 מקרים של התפוצצות מכונות כביסה בנפח גדול.

הוועדה לבטיחות המוצר לצרכן בארצות הברית, יחד עם סמסונג, הכריזו על תוכנית ההחזרה לאחר שתשעה מתוך מקרי ההתפוצצויות אף גרמו לפציעות, בהן לסת שבורה. המקרים הללו נגרמו כתוצאה מסיבובי תוף מופרזים.

לפי דיווחים, ההערכה היא שהתופים בכמה דגמים של מכונות כביסה בעלות פתח עליון הופכים לא מאוזנים, מה שעלול לגרום לתנודות חזקות, שלפעמים גורמות לחלק העליון של המכונה להיפרד מהשלדה. הדבר גורם למכסה להיפתח בצורה פתאומית.

בתוכנית ההחזרה נכללים 34 דגמים שונים של מכונות, שנמכרו החל ממרץ 2011 ועד לחודש הנוכחי, נובמבר 2016. החברה מציעה ללקוחות בארצות הברית תיקון חינם או החזר מלא, כולל התקנה, וללקוחות שיישארו עם המוצר של החברה תינתן הנחה של 150 דולר לקניית המכונה הבאה שלהם.

סמסונג אף הודיעה כי היא חוקרת את הסיבות המדויקות לתקלה, יחד עם הקמעונאים והוועדה לבטיחות המוצר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים