סיסקו ובנק הפועלים יערכו מחקרים בנושאים הטכנולוגיים החמים

שני הגופים חתמו על הסכם לשיתוף פעולה במחקרים בתחומי הבנקאות הדיגיטלית, הערים החכמות והאינטרנט של הדברים ● הידע שיופק מהם יוטמע בבנק הפועלים ויופץ על ידי סיסקו בעולם

יושבים: מימין - אבי כוכבא, הממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים; ואורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. עומדים: מימין - ציון קינן, מנכ"ל הבנק; ג'ון צ'יימברס, יו"ר סיסקו העולמית; ויאיר סרוסי, יו"ר הבנק. צילום: יח"צ בנק הפועלים

ענקית ההיי- טק סיסקו (Cisco) תשתף פעולה עם בנק הפועלים במחקרים שיבצעו שני הגופים בתקופה הקרובה בתחומי הבנקאות הדיגיטלית, הערים החכמות והאינטרנט של הדברים. המחקרים יבוצעו במסגרת הפעילות של אגף החדשנות של בנק הפועלים, שבראשו עומד אבי כוכבא, המשמש גם כמשנה למנכ"ל הבנק. תוצאותיהם יישומו באסטרטגיה של הבנק בתחום הבנקאות הדיגיטלית, בסיועה של סיסקו, שמצידה תפיץ את הידע בעולם.

הסכם המסגרת הראשוני נחתם אתמול (א'), במהלך ביקורו בישראל של יו"ר סיסקו העולמית, ג'ון צ'יימברס.

מדובר בהמשך להסכם שחתם אתמול צ'יימברס עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובמסגרתו בנק הפועלים ישתתף במיזמים של ישראל דיגיטלית.

"שיתוף הפעולה נוצר כחלק מהאסטרטגיה של בנק הפועלים לקדם ולטפח שיתופי פעולה עם מיטב החברות והמוחות בעולם, על מנת להמשיך ולהוביל את הבנקאות בישראל", אמר כוכבא. יצוין כי כוכבא הוא זה שיזם את המהלך עם צ'יימברס, בשיתוף אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו בישראל. זאת, בעקבות פגישה שהייתה לכוכבא איתו לפני כמה חודשים.

לדברי כוכבא, סיסקו, שמעוניינת לקדם טכנולוגיות בכל העולם, מזהה את הפוטנציאל הקיים בישראל וההסכם בין הבנק לחברה מיטיב עם שני הצדדים – Win-Win.

"מערכת הבנקאות בישראל מתמודדת כיום עם אתגרים דומים לאלה שמולם עומדים הבנקים והתאגידים הגדולים בעולם. שיתופי פעולה מסוג זה מהווים עבורנו מכפיל כוח ומאפשרים לנו לתת את המענה הטוב והמהיר ביותר עבור לקוחות הקצה שלנו", ציין.

קידום כלכלה חכמה, חינוך פיננסי ופינטק

מזכר ההבנות מתייחס למחקרים שייעשו על ידי צוות של כ-10 חוקרים שבנק הפועלים יגייס, והם יעסקו בכמה תחומים. אחד מהם הוא קידום כלכלה חכמה בישובים שונים, כחלק ממגמת הערים החכמות. בתחום זה ייבחנו חברות בנייה ותשתיות, ייווסדו מעבדות משותפות וינוסו מכניזמים שיאפשרו ליצור ולהטמיע מודל פיננסי שכזה בישראל ובערים שונות ברחבי העולם.

נושא נוסף למחקר הוא החינוך הפיננסי – בהמשך למגמה של הבנק, שמפעיל מערכי הדרכה ולימוד לחירות פיננסית. הצדדים יתמקדו באפשרויות השונות להרחבת פריסת המערכים לאזורי הפריפריה. שיתוף הפעולה צפוי לאפשר את העברת מערכי הלימוד שגיבש בנק הפועלים בנושא, באמצעות מערכות וטכנולוגיות הלמידה מרחוק של סיסקו.

כמו כן, בכוונת הצדדים לבחון שיתופי פעולה מול חברות ומיזמי פינטק ואבטחת מידע וסייבר ברשת. בין השאר, ייבחנו ליווי ומנטורינג עסקי וטכנולוגי ליזמים בתחומים הטכנולוגיים או הפיננסיים במסגרת האבים שיוקמו באזורי הפריפריה, ובכללם מרכז העבודה הדיגיטלי שיוקם בדימונה כחלק מפרויקט נגב מזרחי חכם (NetNegev) שמקדמת הממשלה, באמצעות המשרד לשוויון חברתי, בראשות גילה גמליאל, ובשיתוף סיסקו.

בשלב זה עדיין לא גובשו המסגרות הסופיות של המחקרים והיכן הם יתקיימו, אולם ההערכה היא שהם יקרמו עוד וגידים בחודשים הקרובים.

בנקאות דיגיטלית – להאצת הדיגיטציה בישראל

בטקס חתימת ההסכם נכחו, מלבד כוכבא, צ'יימברס ושגיא, גם יאיר סרוסי, יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, ציון קינן, מנכ"ל הבנק, אריק פינטו, ממלא מקום מנכ"ל הבנק, ואתי בן זאב, משנה למנכ"ל והממונה על חטיבת הטכנולוגיה והמחשוב.

צ'יימברס אמר כי "בנקאות דיגיטלית היא אחד המרכיבים הבסיסיים בתוכנית להאצת הדיגיטציה בישראל. אנחנו משתפים פעולה עם בנק הפועלים לטובת עתיד תעשיית הבנקאות, ומזכר ההבנות שנחתם היום הוא צעד ראשון בדרך לשינוי פניו של הענף הזה בישראל".

לדברי סרוסי, "המהפכה הדיגיטלית מצטרפת לתהליכי הגלובליזציה שהופכים את העולם לקרוב, מהיר ונגיש יותר".

קינן ציין ש-"הבנקאות העולמית נמצאת כיום בעיצומם של מהלכים לפיתוח, אימוץ ויישום של יכולות הבנקאות הדיגיטלית. אנחנו, בבנק הפועלים, מייחסים חשיבות עליונה למהלכים אלה".

שגיא אמר כי "מניסיוננו בפרויקטים דיגיטליים מעין אלה במדינות אחרות, רק שותפות אמיתית כמו זו שקיימת בין שותף פיננסי מוביל לסיסקו – משלב תכנון התשתיות, דרך פלטפורמות ענן ועד להטמעת כלי אנליטיקה ואוטומציה – מובילה לתוצאות טובות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים