אינטל החלה בפיטורי עובדים בישראל

כחלק מהמהלך העולמי יפוטרו או יפרשו מרצון מאות עובדים בארץ, ביניהם ממפעלי החברה בקריית גת ● גובה הפיצויים: בין שמונה משכורות לשנה שלמה

מפעל אינטל בקריית גת. הממשלה צריכה לפעול כדי שגם המפעל הבא של החברה יוקם שם. צילום: ארכיון קריית גת, מתוך ויקיפדיה

אינטל (Intel) ישראל החלה היום (ב') בהליך פיטורי עובדים ופרישה מרצון של אחרים, כחלק מהמהלך העולמי, שבמסגרתו צפויה החברה להיפרד מ-11% מעובדיה. על פי ההערכות, בישראל יפוטרו או יפרשו מרצון מאות עובדים. ההליך, שיימשך בימים הקרובים, כולל בין השאר עובדים מהמפעלים של אינטל בקריית גת.

מרבית העובדים שיפוטרו או יפרשו פרישה מוקדמת יזכו לפיצויים בגובה של שמונה משכורות, אולם חלק מהם יקבלו כפיצוי משכורת של שנה שלמה. על פי ההערכות, בין המפוטרים יהיו עובדים שקיבלו ציונים נמוכים בהערכות שעושה אינטל לעובדיה מפעם לפעם, ובין הפורשים מרצון יהיו עובדים מבוגרים, שעתידים לצאת לגמלאות.

לצד הפיטורים, אינטל צפויה לשכור עובדים חדשים למפעל המשודרג שלה בקריית גת, שעתיד להיפתח במהלך השנה הבאה. מדובר במפעל הבנוי מ-Fab 28 ומהמפעל לשעבר של מיקרון (Micron), אותה אינטל רכשה בחזרה, שקרוי בחברה Fab 28 A.

בסך הכול מעסיקה אינטל בישראל 10,000 עובדים, מרביתם במפעלי הייצור שלה בקריית גת ובירושלים, ואחרים במרכזי הפיתוח שלה בחיפה ובפתח תקווה, ובאתר החברה ביקום.

מסע הפיטורים העולמי של אינטל, שבמסגרתו היא עתידה להיפרד מ-11% מעובדיה, החל בשבוע שעבר, ונראה כי בישראל הוא נדחה בשבוע עקב חג הפסח. החברה צפויה לסגור במסגרתו קווי ייצור מסוימים ולצמצם פעילויות אחרות. בין היתר, החברה החליטה שלא לייצר יותר מעבדי אטום (Atom) לשוק המובייל, ובכך לצאת למעשה משוק זה.

"שינויים מעמדה של עוצמה"

מאינטל נמסר ש-"פרידה מעובדים מסורים היא תמיד קשה וכואבת, וכפי שנהגה תמיד – אינטל תעמוד לצד עובדיה ותגיש להם את מלוא הסיוע לקראת המשך דרכם המקצועית. המהלך הנוכחי נועד לזרז את המעבר של אינטל מחברה שמייצרת מחשבים לחברה שמניעה את הענן ומיליארדי מכשירים חכמים ומחוברים. כבר כיום אינטל אחראית לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות שמציבות אותה בחזית, ובכוונתה להגביר את ההשקעות כדי לצמוח בתחומי הדטה סנטרים, הענן, המכשירים המחוברים, הזיכרונות, הקישוריות והמעבדים שניתנים לתכנות. אנחנו מתכננים להשקיע בתחומים צומחים אלה, כדי שנוכל לאפשר לאינטל צמיחה מחודשת בטווח הרחוק".

אחת הסיבות המרכזיות שבגינן דווח שאינטל מבצעת את מהלך הפיטורים העולמי הוא הירידה במכירות המחשבים האישיים. מהחברה נמסר כי "המחשבים האישיים הם עדיין מרכיב מרכזי באסטרטגיה של אינטל והבסיס שעליו נוכל להרחיב את מנועי הצמיחה. יחד עם זאת, ברור כי שוק המחשבים האישיים משתנה ולכן, אנחנו מבצעים שינויים משמעותיים כעת, מעמדה של עוצמה, מסתכלים קדימה ובונים את אינטל לשנים הבאות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים