סקר: הישראלים מוכנים לנהל את הקניות מהסמארטפון

הסקר, שערכה ויזה אירופה, מעלה שמרבית הישראלים קוראים ביקורות על מוצרים בסמארטפון ומוכנים לאמץ שיטות תשלום חדשות

לשלם באמצעות הסמארטפון? בהחלט כן! צילום אילוסטרציה: BigStock

87% ממחזיקי סמארטפון קראו בעזרתו ביקורות והמלצות על מוצר לפני שרכשו אותו בחנות, ויותר ממחצית הישראלים, 60%, מוכנים לאמץ שיטות תשלום חדשות. כך לפי סקר שערכה ויזה אירופה (Visa Europe) בישראל.

הסקר נערך באמצעות נילסן (Nielsen) ישראל, במטרה לבחון את הרגלי הקניות של הצרכנים באמצעות הטלפון החכם, בקרב 511 איש מהאוכלוסייה בישראל בגילאי 15-65. הסקר משלים תהליך מקביל של איסוף נתונים שערכה ויזה אירופה ברחבי אירופה, בשילוב מספר רב של מקורות.

המגמות העיקריות שנצפו בסקר מראות, כי ישראל מוכנה משמעותית יותר מן האירופים להשתמש בשיטות תשלום חדשות באמצעות הסמארטפונים, כמו כרטיס מגע או ארנק דיגיטלי (60% מן הישראלים לעומת 43% באירופה). עוד עולה, כי צרכני העתיד בישראל מאמצים כבר חוויה חברתית של קנייה מהרגע שבו נחשפו למוצר ועד לרכישתו יותר מעמיתיהם באירופה, 74% מגילאי 21-35 בישראל מתייעצים עם חברים לפני קנייה (לעומת  66%) ו-48% בודקים על המוצר ברשתות החברתיות (באירופה – 39%).

זאת ועוד, 55% מהישראלים אמרו כי ראו מוצר בחנות ולאחר מכן רכשו אותו דרך הסמארטפון (לעומת 33% באירופה). בנוסף, לעומת האירופים, ש-82% מהם משתמשים כבר בזמן שהם בחנות הפיזית בסמארטפון שלהם לצורכי קריאת ביקורת, המלצה או השוואת מחיר ולפני החלטת הקנייה, רק 61% מהישראלים עושים זאת, לפי הסקר.

מנכ"ל ויזה אירופה בישראל, עודד סלומי, אמר כי "הטלפון החכם משתלב במרבית תחומי חיינו, משמש ככלי לגישור בין הצרכנים לבתי עסק הן בחנות הפיזית והן ברשת, ומייצר מרחב הזדמנויות, המאפשר לסוחרים לגדול. בוויזה אנו ערוכים לשינוי מהותי זה במרחב הקמעונאי, גם מול קהילת המפתחים והסטארט-אפים, שם אנו מתמקדים בחיפוש אחרי טכנולוגיות חדשות שישנו את פני תעשיית התשלומים בעתיד".

על פי ויזה אירופה, עד 2020 יוטמעו בכל רחבי אירופה טרמינלים שיכבדו תשלום בכרטיסים ללא מגע, טכנולוגיות לבישות ועוד, והחברה תמשיך להשקיע בטכנולוגיות תשלום המעניקות ביטחון בצד קלות בעת השימוש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים