אמן רוכשת את איטרניטי תמורת עשרה מיליון שקלים

חברת ה-BI הישראלית תפעל כחברה בת ותהווה את זרוע הבינה העסקית וניהול הידע באמן ● לא צפויים שינויים במצבת כוח האדם שלה

מימין: בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן ואסף בר, מייסד ומנכ"ל איטרניטי. צילום: נוי פירסט

קבוצת אמן רוכשת את איטרניטי, הפועלת בתחום הבינה העסקית, כך נודע לאנשים ומחשבים. היקף הרכישה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותה בכעשרה מיליון שקלים.

איטרניטי נוסדה ב-2008 על ידי אסף בר, המשמש כמנכ"ל החברה,  ולה יותר ממאה עובדים ויותר מ-150 לקוחות ארגוניים, ביניהם בנק הפועלים, בנק דיסקונט, סופרפארם, ישראכרט, לאומי קארד, ויזה כאל, הראל ביטוח, נייס (NICE), אמדוקס (Amdocs), צה"ל, Yes ואיסתא.

איטרניטי תפעל כזרוע המנהלת והמבצעת של פעילות הבינה העסקית וניהול הידע בקבוצת אמן. המהלך תואם את המודל העסקי של אמן, הכולל צירוף חברות בנות מתחומים שונים, במטרה להרחיב את מערך השירותים ולהעניק ללקוחות מטריה של שירותי מחשוב וטכנולוגיה תחת קורת גג אחת.

לצד הרחבת והעמקת הפעילות העסקית הקיימת של אמן לעולמות הבינה העסקית וניהול הידע, תסייע הרכישה לאיטרניטי לפעול בשווקים חדשים בהם פועלת אמן בארץ ובחו"ל. לא צפויים שינויים במצבת כוח האדם של איטרניטי, בר ימשיך לשמש כמנהל החברה ואיטרניטי תמשיך להתנהל כחברה עצמאית תחת הכובע של אמן מחשבים.

הנהנים העיקריים – הלקוחות הקיימים והחדשים

בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן, אמר כי "איטרניטי היא בעלת השפעה רבה בתעשייה, ולכן בחרנו בה על מנת להרחיב את פעילותנו העסקית. הרכישה תמצב את אמן כקבוצת מחשוב וטכנולוגיה שהיא בעלת זרוע באחד הנושאים המרכזיים המעסיקים כיום את הארגונים – בינה עסקית ו-Big Data". פסטרנק הוסיף כי "הנהנים העיקריים מהרכישה יהיו הלקוחות הקיימים והחדשים של שתי החברות, בשל שילוב המקצועיות והמהירות של איטרניטי עם הניסיון והרוח הגבית של קבוצת אמן מחשבים".

בר, מנכ"ל איטרניטי, אמר כי "לא ייעשו שינויים כלשהם במצבת כח האדם הנוכחית, נהפוך הוא: נצא בקרוב בגיוס עובדים חדשים לתפקידי פיתוח ומחקר. הרכישה של אמן תאפשר את הרחבת מערך השירותים שלנו בארץ ובעולם".

קבוצת אמן מונה כיום יותר מ-1,200 עובדים בתחומי המערכות והתוכנה, תשתיות IT, ייעוץ, ניהול הפרויקטים וההטמעה. אמן מחשבים הוקמה בשנת 1972 על ידי עמיר פסטרנק, אביו של בן. פסטרנק הצטרף לאמן ב-1998, משמש כמנכ"ל מ-2006, ופעל לרכישת חברות IT ושילובן באופן סינרגטי בפעילות הקבוצה. אמן היא אחת משתי קבוצות האינטגרציה הפרטיות, שבעליה הם שמנהלים אותה, לצד קבוצת יעל.

באוגוסט 2011 רכשה אמן תמורת מיליוני שקלים את אינוקום (InnoCom), המייצגת ומספקת פתרונות בעולמות אבטחת המידע והסייבר. באוקטובר 2012 רכשה אמן את את פעילות אבטחת המידע של פוריטי (Foreity), העוסקת בפיתוח, תכנון, הטמעה וייעוץ של טכנולוגיות ומוצרי אבטחה בסביבת מיקרוסופט (Microsoft). ביוני 2012 רכשה אמן את BluePhoenix KMS, חברה-בת של בלופניקס פתרונות, הפועלת בתחום ניהול הידע עבור ארגונים ומוקדי שירות – תמורת מיליוני שקלים. בפברואר 2014 קבוצת אמן רכשה את סקיורנט, העוסקת באבטחת מידע וסייבר, תמורת מיליוני שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים