סוני רוכשת את אלטייר מהוד השרון תמורת 200 מיליון דולר

המטה של אלטייר, המפתחת שבבי התקשורת בטכנולוגיית LTE, עתיד להיות מרכז הפיתוח של סוני בישראל ● בחברה הנרכשת סירבו להגיב

אקזיט ישראלי. אלטייר

סוני (Sony) רוכשת את אלטייר סמיקונדקטור מהוד השרון, המפתחת שבבי התקשורת בטכנולוגיית LTE, תמורת כ-200 מיליון דולר. המשא ומתן בין שתי החברות נמצא בשלבים מתקדמים ועתיד להסתיים בשבועות הקרובים. המטה של אלטייר עתיד להפוך למרכז הפיתוח של הענקית היפנית בישראל.

אלי זיס, סמנכ"ל החברה הנרכשת, סירב להגיב, אך גורמים המקורבים לחברה מסרו כי הפרטים נכונים.

אלטייר נוסדה ב-2005 על ידי יוצאי טקסס אינסטרומנטס (TI) ערן אשד, עודד מלמד ויגאל ביטרן, והתקדמה מאז עם הדורות הסלולריים. החברה הפכה לספקית שבבי ה־LTE המרכזית עבור מכשירי סלולר מבוססי דור רביעי ברשת וריזון (Verizon) ונכנסה לתחרות מול קוואלקום (Qualcomm), שחולשת כיום על שוק השבבים הסלולריים, ומול אינטל (Intel), שנכנסה לתחום באיחור אך בעוצמה.

עד היום הושקעו באלטייר כ-135 מיליון דולר, על ידי חברת ההשקעות BRM של האחים ברקת; הקרנות הישראליות יזרע של שלמה קליש, JVP וגיזה; הקרן האמריקנית בסמר; סנדיסק (SanDisk); והמשקיע הפרטי שייסד את קיידנס, ליפ־בו טאן.

בשנים האחרונות עוסקת החברה בהרחבת השימוש בטכנולוגיית LTE מעבר לטלפונים חכמים וטאבלטים גם לאינטרנט של הדברים, ובפרט לרחפנים. שבבי ה-LTE שסיפקה ל-וריזון מאפשרים גלישה במהירות של 150 מגה-ביט לשנייה, במחיר נמוך במחצית מזה של קוואלקום. המחיר הנמוך מתאפשר משום שמדובר בשבבי LTE טהורים, שלא כוללים את טכנולוגיית הדור השלישי.

שווייה של החברה על פי עסקת הרכישה גבוה מהשווי שלפיו היא גייסה לפני כשנתיים – 120 מיליון דולר. לפני כחודשיים ויתרה אלטייר על השקעה בגובה של כ-50 מיליון דולר מאינפומטיק הסינית, לפי שווי של 250 מיליון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים