הממשלה מתקדמת לעידן האי-מייל

השרים אישרו החלטה שתאפשר לאזרחים לשלוח מסמכים למשרדי הממשלה בדואר אלקטרוני ● עם זאת, מי שירצה יוכל לשלוח אותם, כמו בעבר, באמצעות הפקס

דואר אלקטרוני - 68% ממנו מהווה סיכון לארגונים. צילום אילוסטרציה: BigStock

שנים רבות אחרי שהומצא האי-מייל ושחלק גדול מהחברות במגזר הפרטי זנחו את הפקס, גם הממשלה מצטרפת למהפכה.

השרים אישרו אתמול (א') הצעה של השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, לפיה משרדי הממשלה יפתחו ערוצים מקוונים שיאפשרו לאזרחים לפנות אליהם באמצעות המייל. עם זאת, הממשלה לא זונחת לגמרי את הפקס: עדיין ניתן יהיה לפנות למשרדיה באמצעי זה.

ההחלטה התקבלה לאחר שבמשך תקופה ארוכה נאלצו אזרחים שעברו מזמן לאי-מיילים לשלוח מסמכים למשרדי הממשלה באמצעי המיושן, מה שהגביר את הסרבול לאזרח ואת הביורוקרטיה. עתה הדבר עומד להשתנות, בעקבות היוזמה, שקודמה על ידי המשרד לשוויון חברתי ומטה ישראל דיגיטלית, שניהם תחת אחריותה של השרה גמליאל, כמו גם על ידי רשות התקשוב הממשלתי, שבראשה עומד יאיר פראנק.

קדם לה פיילוט שנערך במוקד של רשות התאגידים במשרד המשפטים, במסגרתו הופנו האזרחים שפמו אליו לשלוח מסמכים באמצעות המייל ומספר הפקס של המוקד ניתן רק למי שדרש זאת. התוצאה המיידית הייתה מהפך: במקום 80% מהפניות שבוצעו באמצעות פקסים ו-20% באימיילים, במהלך הפיילוט היו 80% מהפניות באמצעי המקוון ו-20% – בנייר.

השרה גמליאל ציינה כי "אישור ההחלטה הוא לא פחות ממהפכה שירותית וצעד נוסף, שיקל באופן ניכר על חייהם של אזרחי ישראל. שליחת דואר אלקטרוני בפניות למשרדי הממשלה תייעל את השירות לאזרח, תחסוך שעות עבודה וסרבול ביורוקרטי מעיק, ותצמצם את הפערים החברתיים באוכלוסיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים