בנקה"פ: אבי כוכבא מנהל חטיבת חדשנות, מחליפתו כמנמ"רית – אתי בן זאב

במכתב לעובדים מציין ציון קינן, מנכ"ל הבנק כי "המבנה הארגוני החדש תומך בחוכמה הארגונית, שמבוססת על שיתוף פעולה וסינרגיה בין יחידות הבנק השונות" ● בנוסף, רון וקסלר, ראש חטיבת האסטרטגיה בבנק, מועמד לתפקיד מנכ"ל ישראכרט

אבי כוכבא, משנה למנכ"ל והממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים. צילום: ניב קנטור

אבי כוכבא, מנהל חטיבת הטכנולוגיה והחדשנות בבנק הפועלים קודם לתפקיד ראש חטיבת החדשנות בבנק – חטיבה חדשה שהבנק מקים כחלק מההערכות לעידן החדש. את מקומו של כוכבא תמלא אתי בן זאב, המכהנת כיום כמנהלת אגף פיתוח תוכנה בחברה. על כך החליטה אתמול הנהלת בנק הפועלים במסגרת סבב מינויים בהנהלה.

במכתב לעובדים מציין ציון קינן, מנכ"ל הבנק, כי "חטיבת החדשנות נועדה להאיץ ולהטמיע את תחומי החדשנות בבנק. באחריותה לקדם את אסטרטגיית הדיגיטל של הבנק, לשפר את חוויית הלקוח, לבנות כלי Big Data חדשים, להטמיע במהירות חידושים טכנולוגיים ולהגביר את שיתופי הפעולה עם גופים חיצוניים".  בהמשך מציין קינן כי חטיבת החדשנות היא חלק מתפיסת החזון של הבנק, שמייצר תרבות עסקית המתאימה לעולם הדיגיטלי.

אתי בן זאב, מנהלת אגף הפיתוח של בנק הפועלים

אתי בן זאב, מנהלת אגף הפיתוח של בנק הפועלים

בן זאב, המנמ"רית החדשה של הבנק, סגן אלוף (מיל), בוגרת יחידה 8200 בצה"ל, הצטרפה לבנק ב-2010 לאחר 21 שנות שירות ביחידה, בתפקידי ניהול בתחומי פיתוח, פרויקטים, תשתיות ומחקר.

עם הצטרפותה לבנק, כיהנה בן זאב ארבע שנים כמנהלת אגף תשתיות ו-CTO בחטיבת הטכנולוגיה והמחשוב, ובמסגרת תפקידה הובילה תהליכי מודרניזציה ושדרוג במערכות התשתית הטכנולוגית של הבנק המאפשרות לבנק התאמה לצרכיו הנוכחיים והעתידיים. בשנה וחצי האחרונות מנהלת את אגף הפיתוח בחטיבת הטכנולוגיה והמחשוב, והובילה את האגף לקידום יוזמות חדשנות, פיתוח פרויקטים רבים ומגוונים, ולהתאמת תהליכים לאתגרים הנוכחיים של האגף והחטיבה.

כוכבא מכהן בתפקידו כמנמ"ר בשנה וחצי האחרונות, שירת בצה"ל במשך 27 שנים ושימש כמפקד ממר"ם בין השנים 2002-2006. עם פרישתו מצה"ל, בדרגת אל"ם, הקים סטארט-אפ בשם וינושן טכנולוגיות ושימש כמנכ"ל החברה. בשנת 2010 ניהל את מגזר הביטחון ב-HP, וב-2011 הצטרף לבנק הפועלים. עם כניסתו לתפקיד מנהל חטיבת טכנולוגיה ומחשוב, הוביל  כוכבא את האסטרטגיה הטכנולוגית בבנק ובמסגרתה מיצב את בנק הפועלים כבנק המוביל בתחום הבנקאות הדיגיטלית בישראל.

כמו כן קידם כוכבא את תחום החדשנות בבנק על ידי הקמה של מעבדת חדשנות מתקדמת ותשתית למובילות המידע- Smart data. הוא יזם את מהלך הבנקאות-הפתוחה מבוססת OPEN-API אשר הביאה לשינוי רעיוני במסגרתו פתח הבנק את שעריו בפני קהילת המפתחים וחברות סטארט-אפ. במסגרת תפקידו זה קידם כוכבא את נושא החדשנות, בין היתר על ידי העצמת המשאב האנושי ועידוד יזמות בחטיבה הטכנולוגית.

מי יהיה מנכ"ל ישראכרט?

כמו כן החליטה הנהלת הבנק על מינויו של אריק פינטו כ-COO של הבנק, תפקיד חדש שירכז תחתיו את כל ניהול המשאבים והאסטרטגיה של הארגון. בין היתר ירכז תחתיו כמה מהחטיבות של הבנק שהיו עד כה עצמאיות, ביניהן חטיבת האסטרטגיה. ראש חטיבת האסטרטגיה הנוכחי, רון וקסלר, יסיים את תפקידו שם.

ד"ר רון וקסלר, הממונה על חטיבת האסטרטגיה בבנק הפועלים. צילום: סיון פרג'

ד"ר רון וקסלר, הממונה על חטיבת האסטרטגיה בבנק הפועלים. צילום: סיון פרג'

הנהלת הבנק טרם הודיעה על תפקידו החדש, אולם ההערכות בשוק שהוא מועמד לתפקיד מנכ"ל ישראכרט.  וקסלר כיהן  במשך שנתיים (2011-2013 ) כסמנכ"ל מכירות ומסחר בישראכרט, ואז עבר לבנק הפועלים כראש חטיבת האסטרטגיה. כעת, כאמור, כנראה יחזור לישראכרט לתפקיד המנכ"ל.

רונן שטיין, שמכהן כיום כמנכ"ל ישראכרט, יומלץ על ידי דירקטוריון הבנק לתפקיד יו"ר פעיל של קבוצת ישראכרט וימשיך ללוות את יישום התוכנית האסטרטגית.

"המבנה הארגוני החדש תומך בחוכמה הארגונית, שמבוססת על שיתוף פעולה וסינרגיה בין יחידות הבנק השונות", כותב קינן לסיום במכתבו לעובדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים