נדב טוביאס, נוטניקס: "יש לעבור לדטה סנטר החדש והיעיל"

טוביאס מסביר כי שימוש בתשתיות IT אחודות ומשולבות ברמה גבוהה מסייע למנמ''ר בנטרול עוד היבט שהעסיק אותו רבות - הניחושים ● הוא סיכם באומרו כי "אנו מספקים את היכולת לענות לכל מצב של עומס וגידול בקיבולת"

נדב טוביאס, מנכ''ל נוטניקס ישראל. צילום: קובי קנטור

"ארגונים נדרשים להתייעל בכל היבט, לרבות בהיבט המחשוב. הדרך לעשות זאת היא לנוע לעבר הדטה סנטר העתידי, שהוא יעיל יותר ומתחבר בהלימה גבוהה ליעדים העסקיים של הארגון", כך אמר נדב טוביאס, מנכ"ל נוטניקס (Nutanix) ישראל.

טוביאס דיבר בפתח כנס לקוחות שערך הסניף הישראלי של החברה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באולם אירועים סטוקו, במגרשי הטניס בהדר יוסף, תל אביב.

"העולם הטכנולוגי נמצא כיום במציאות תזזיתית יותר מבעבר", אמר טוביאס. "יש לעבור מעולם IT שיש בו היבטי צרכנות ומוצרי צריכה, לעולם שבו יש מערכות IT משולבות ואחודות ברמה גבוהה. ככה ה-IT יוכל להיות זריז מחד ויעיל מאידך".

המוטו של החברה, הסביר טוביאס, כולל שני היבטים: לעשות ב-IT דברים באופן פשוט ושהפשטות תיראה. "כאשר אני כצרכן משלם, לא אכפת לי אם אני עושה זאת בכרטיס אשראי, או באמצעות Apple Pay, או PayPal. לא אכפת לי מהתהליך המתבצע. מה שחשוב זה שהפעולה התבצעה. כך, גם לא אכפת לי האם תחנת הכוח מופעלת על פחם, גז או אנרגיה סולארית, מה שחשוב זה שמהשקע יוצא חשמל. ה'שקוף' מסיר מגבלות, המטרה היא לא לעסוק במה שמאחור".

נטרול הניחושים

שימוש בתשתיות IT אחודות ומשולבות ברמה גבוהה, הסביר טוביאס, "מסייע למנמ"ר בנטרול עוד היבט שהעסיק אותו רבות – הניחושים: מתי נקנה עוד מערכת IT, מתי נגדיל, בכמה קיבולת ולכמה זמן זה יעזור. בעולם החדש אין צורך לנחש, כי התשתית שקופה".

לדבריו, "ארכיטקטורת ה-IT שהייתה בנויה משלוש שכבות שירתה אותנו שנים רבות, אבל היא לא גדלה באופן שווה, כל אחד מחלקי המחשוב מתנהג אחרת, יש 'עמודים' ונדרש מאמץ בהגדלת המחשוב או בהחלפתו. המשימה כיום היא להתאים את התשתית, כך שהיא תשרת את האפליקציה באופן שקוף. יצרנו תשתית מחשוב, עם אחסון ועם וירטואליזציה – שיש לה יכולת גידול Scale Out. לא אנו המצאנו זאת, אלא חברות ה-Web הענקיות עשו זאת לפנינו".

"מה שמאפיין את נוטניקס הוא הסתמכות על תשתיות סטנדרטיות בלא חומרה ייחודית; שהכל יהיה בתוכנה, לטובת ניהול ומהירות – בלא להיות תלוי-חומרה; תפיסת IT מבוזרת, אשר משנה את כל אופן פעילות המחשוב, עם יכולת לעשות דברים במקביל". בדרך זו, הסביר, "מתקבלת תשתית לינארית עם יכולת חיזוי של הגידול, 'מתי', ו'כמה', ו'מה העלויות', בלא צורך לשלם על תחזוקה לכמה ספקים במקביל. זאת לצד יכולת שרידות גבוהה – התשתית תמיד למעלה".

לענות לכל מצב של עומס

נוטניקס, אמר טוביאס, נוסדה בשנת 2009, המטה שלה יושב בקליפורניה, החברה בבעלות פרטית ומונה 1,200 עובדים ולה יש 1,750 לקוחות, והיא בעלת קצב צמיחה מהיר. בישראל עובדת החברה באמצעות שותפים, ובין לקוחותיה, ציין, נמנים טבולה (Taboola), התעשייה האווירית, אוניברסיטת תל אביב, כלמוביל, הטכניון ועוד. הכנס היום, אמר טוביאס, "הוא העתק של כנס לקוחות עולמי ראשון שערכה החברה ביוני בארצות הברית, שלאור הצלחתו הוחלט לשכפלו ב-120 ערים בעולם".

טוביאס סיכם באומרו כי "אנו מספקים למנמ"ר יכולת לענות לכל מצב של עומס וגידול בקיבולת. כך, מתקבלים ערכים עסקיים: חסכון בעלויות ובהשקעה, החזר השקעה מהיר, צמצום משך הנפילות והטמעה מהירה. אנו משנים את הצורה של תשתית ה-IT שהיו בה שכבות – לכדי תשתית אחת, אחודה, בעלת יכולת גידול ודינאמית. יש לבנות מערך IT, דמוי אמזון (Amazon), אבל בתוך הבית. אנחנו בנוטניקס מציעים למנמ"רים לבנות דטה סנטר בדומה לענן, מעין ענן פרטי. אנחנו מאפשרים להם את היכולת לבנות ענן זה בזמן הגעה קצר יותר לשוק (TTM), עם יותר שירותים, תשתיות אלסטיות ומקושרות, עם יכולת להגדיל אותן כשעלות הבעלות הכוללת (TCO) נמוכה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים