קנס ענק נגד בזק – 3.2 מיליון שקלים

משרד התקשורת קנס את החברה לאחר שהציעה ללקוחות מחירים נמוכים, בניגוד להוראות, ובכך פגעה בתחרות

לקראת רגולציה חדשה. בזק

קנס נוסף לבזק: משרד התקשורת הודיע היום (ד') כי הטיל על החברה קנס בסך 3.2 מיליון שקלים בגין הפרות חוזרות ונשנות של תקנות התשלומים, שפוגעות קשה בתחרות בענף התקשורת.

לדברי המשרד, בזק הציעה ללקוחות מחירים נמוכים, בניגוד להוראות, המהווים מעין "מחירי היצף", המקשים על החברות המתחרות להציע חלופה הולמת. בכך נמצאה בזק ביתרון בזירת המחיר ופגעה בתחרות בענף התקשורת.

המשרד הדגיש כי הוראותיו בנושא נועדו למנוע דחיקת מתחרים מהשוק על ידי המונופול בתחום תשתית הטלפוניה, באמצעות הענקת מתנות והנחות, שעלולות ליצור מצב שיהיה בשוק ספק יחיד עם מחירים מופקעים. בהודעה צוין כי בזק היא עדיין מונופול בתחום הטלפוניה הנייחת ועל כן, יש צורך בפיקוח על המחירים שהיא מציעה ובאכיפת הוראות האסדרה הנוגעות להרחבת התחרות בתקשורת הקווית.

עוד עולה מההודעה שבזק סיפקה התקנות בחינם לאחוז לא מבוטל מלקוחותיה – גם זאת בניגוד לתקנות, ובכך הקשתה על מתחרותיה לפתח תחרות מולה.

מהמשרד נמסר כי הוא החליט על הטלת הקנס לאחר פניות חוזרות ונשנות לבזק. כך, ביוני 2013 פנה משרד התקשורת לבזק בנושא חריגה מתקנות התשלומים החלות על החברה, והחברה השיבה אז שמדובר ב-"הפרה נקודתית" וש-"הנציגה שחרגה טופלה משמעתית". למרות זאת, בבדיקה שביצע המשרד התגלה שבזק הפרה את תקנות התשלומים באלפי מקרים. לאחר דין ודברים בין החברה למשרד, שהתקיים מאז ועד השנה, נמצא שהיא לא הפסיקה את ההפרה, ולכן הוטל עליה הקנס.

שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת, אמר כי "בתהליך של פתיחת השוק לתחרות, חשוב שהרגולטור יקפיד לאפשר למתחרים חדשים להיכנס לשוק בלי שיתיר הנחות בתעריפים מצד החברות הגדולות והוותיקות, המהווים מעין 'מחירי היצף'. זאת, כדי לאפשר את פיתוח התחרות".

קנס זה בא קצת יותר מחצי שנה לאחר שמשרד התקשורת הורה לבזק לשלם 1.65 מיליון שקלים, מאחר שלא מסרה לו נתונים מהותיים, כפי שביקש, לצורך הרפורמה והגברת התחרות.

מבזק לא נמסרה תגובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים