תא"ל נתי כהן, הקשר"ר הנכנס: "התקשוב הופך את החיל למעצב ובונה של הכוח"

תא"ל כהן אמר זאת בטקס חילופי המפקדים ומינויו לתפקיד ● הוא החליף את תא"ל אייל זלינגר, שמילא אותו בארבע השנים האחרונות ופרש מצה"ל לאחר 30 שנות שירות

תא"ל נתי כהן, קצין קשר ומחשוב ראשי. צילום: סאי לוי

"ה-ICT הצה"לי עובר שינוי: כעת הופך חיל התקשוב למעצב ובונה של הכוח. זאת כחלק מתהליך בו אנו עוברים מעידן 'צה"ל ברשת' לעידן 'צה"ל רשתי'", כך אמר תא"ל נתי כהן, קצין קשר ומחשוב ראשי וראש מטה אגף התקשוב.

תא"ל כהן אמר זאת בטקס שנערך במחנה גדעונים, עת התמנה לתפקיד קשר"ר. הוא החליף בתפקיד את תא"ל אייל זלינגר, ששימש כקשר"ר בארבע השנים האחרונות ופרש מצה"ל לאחר 30 שנות שירות.

הטקס נערך במעמד אלוף עוזי מוסקוביץ', ראש אגף התקשוב, אלוף (מיל') שלמה ענבר, קשר"ר לשעבר וראש עמותת חיל הקשר והתקשוב, אל"מ רמי מלאכי, המפקד הבא של יחידת לוטם, מפקדי החיל לשעבר וסגל הפיקוד הבכיר של אגף התקשוב.

"בשנה החולפת חיל הקשר והתקשוב המשיך את הליך ההתעצמות וההתפתחות המשמעותי אותו הוא עובר", אמר תא"ל כהן. "התעצמות זו הגיעה לשיא במבצע צוק איתן, שהיה בקיץ 2014. חיל הקשר והתקשוב עמד במבחן ייחודי במבצע צוק איתן – אם עד למבצע זה, התקשוב נתפס כגורם שמאפשר את הלחימה, הרי שכעת הופך החיל למעצב ובונה של הכוח".

זה שיוצא וזה שנכנס: מימין: אלוף עוזי מוסקוביץ', ראש אגף התקשוב, תת אלוף נתי כהן, הקשר"ר הנכנס, ותת אלוף אייל זלינגר, הקשר"ר היוצא. צילום: פלי הנמר

זה שיוצא וזה שנכנס: מימין: אלוף עוזי מוסקוביץ', ראש אגף התקשוב, תת אלוף נתי כהן, הקשר"ר הנכנס, ותת אלוף אייל זלינגר, הקשר"ר היוצא. צילום: פלי הנמר

תא"ל כהן החל את דרכו בצה"ל כלוחם בפלחי"ק (ר"ת פלוגת חיל קשר) צנחנים. לאחר מכן ביצע שורת תפקידים, בהם קצין הקשר של גדוד 202, קצין הקשר של חטיבת בנימין וחטיבת שריון, מפקד גדוד 372 וגדוד הקשר של אוגדת יהודה ושומרון בתקופת מבצע חומת מגן, מפקד עוצבת הקשר בפיקוד הצפון וכן כמה תפקידי מטה באגף התקשוב. מחיל הקשר והתקשוב נמסר כי משימתו העיקרית של תא"ל כהן היא להמשיך את מגמת ההתעצמות של החיל ולהוביל את פרויקט "צה"ל רשתי" המתרחב, שחשיבותו לתפקוד צה"ל וכוחותיו הלוחמים הולכת וגדלה.

תא"ל זלינגר אמר בטקס כי "אני מסיים היום בתחושת סיפוק וגאווה את תפקידי כקשר"ר ה-19 של צה"ל. הייתה זו זכות עבורי לפקד על החיל בתקופה מאתגרת וחשובה זו, ולפתח אותו יחד אתכם ולהתאימו לשדה הקרב". הוא ציין כי "בשנים האחרונות עבר חיל הקשר והתקשוב גידול משמעותי בחשיבותו, במקביל להשתלבות הטכנולוגיה בשדה הקרב. האגף הוביל את מעבר תכנית 'צה"ל רשתי' מהתיאוריה אל הביצוע, מעבר אשר הגיע לשיא במבצע צוק איתן – אשר הוגדר כלחימה הרשתית הראשונה בעולם. היה זה מבצע בו חיל הקשר והתקשוב היווה מרכיב מרכזי בהצלחת כוחות צה"ל בלחימה". הוא ציין כי "תקופה זו אופיינה בשינוי תפיסתי, בעיצומה של מהפכת המידע ותחילתה של לוחמת רשת, המאפשרת לצה"ל לשפר ולאפשר את האפקטיביות של צה"ל".

אלוף מוסקוביץ' אמר כי "תחת פיקודו של תא"ל זלינגר הועצמו המסגרות החייליות הטקטיות, עלתה המוכנות המבצעית וחוזקה הזהות החילית. אלה באו לידי ביטוי במבצע צוק איתן, בו אגף התקשוב אפשר לצה"ל להוביל מערכה מבוססת לוחמה רשתית, הנרחבת ביותר בהיקפה, בעומקה, ובאיכותה אי פעם". לדברי האלוף מוסקוביץ', "תא"ל כהן נכנס לתפקיד הקשר"ר בתקופה של שינויים ואתגרים, אותם נבצע תוך שיתוף פעולה עם הזרועות והאגפים השונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים