דותן שובל, AV Master: "עולם הווידיאו מתממשק ל-IT מכל בחינה"

"ארגונים עדיין תופסים את העולם הזה כרכישת מקרן או מסך, אולם מדובר במערכות שחייבות לעמוד במקביל לפתרונות ה-IT", אמר שובל, מייסד האתר

דותן שובל, מייסד האתר AV Master. צילום: קובי קנטור

"בכירים בארגונים לא יודעים הרבה על עולם הווידיאו ועדיין תופסים אותו כרכישת מקרן או מסך, בעוד שזה לא כך. מדובר במערכות שמתממשקות ל-IT מכל בחינה וחייבות לעמוד במקביל לפתרונות ה-IT", כך אמר דותן שובל, מייסד האתר AV Master, שהוקם בשיתוף אנשים ומחשבים.

שובל אמר את הדברים בכנס AVTLV EXPO 2015, שנערך היום (ב') באולם האירועים אווניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות מאות אנשי מקצוע מהתחום. שובל יזם את הכנס.

הוא ציין כי האירוע, שהוא הראשון אי פעם מסוגו בארץ, נולד כתוצאה מהצורך להעביר את המסר לפיו מדובר במערכות שמתחברות ומתממשקות למערכות הארגוניות. המטרה, לדבריו, היא להנגיש אינפורמציה שתעזור ללקוח להגדיר את הצרכים שלו. "יש לאפשר ללקוח לבחור בצורה עניינית ומקצועית את הפתרונות ולהבין שהתקציב הוא לא תמיד המגבלה למימוש פרויקט. פעמים רבות יש ללקוחות צורך באינטגרטור, יועץ או יצרן שנותנים פתרון שמתאים לשנים רבות קדימה, ולא רק באופן נקודתי", אמר.

"עולם האודיו והווידיאו נתפס כיום בארגונים ככזה שלאו דווקא נמצא באחריות של מנהל ה-IT – וזה חייב להשתנות. יש לקחת את התחום צעד נוסף קדימה", הוסיף שובל. הוא ציין ש-"יש הרבה מערכות אודיו ו-וידיאו שמשפרות את עולם העבודה הארגוני, את תהליכי העבודה, מייעלות אותם, מספקות שליטה ובקרה טובות יותר ופתרונות שיחות הווידיאו הם איכותיים וידידותיים יותר. המשמעות של פתרונות שאינם כאלה יכולה להיות אי שימוש בהם".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

"טכנולוגיה שמהווה גאווה ישראלית"

"טכנולוגיית ה-HD-BaseT מהווה גאווה ישראלית, מכיוון שהיא פותחה על ידינו בארץ, ומובילה כיום את תחום הפצת הווידיאו בעולם, עם דגש על מערכות מקצועיות", כך אמר מיכה ריסלינג, סמנכ"ל בכיר לשיווק ופיתוח עסקי ב-Valens ויו"ר ועדת השיווק של ה-HD-BaseT Alliance.

מיכה ריסלינג, סמנכ"ל בכיר לשיווק ופיתוח עסקי ב-Valens ויו"ר ועדת השיווק של ה-HD-BaseT Alliance. צילום: קובי קנטור

מיכה ריסלינג, סמנכ"ל בכיר לשיווק ופיתוח עסקי ב-Valens ויו"ר ועדת השיווק של ה-HD-BaseT Alliance. צילום: קובי קנטור

לדבריו, החברות הגדולות בשוק משתמשות בטכנולוגיה שמציעה החברה – אם במטריצות, במערכות הארה או במכשירי קצה, כמו מסכים של NEC, פנסוניק (Panasonic) וסמסונג (Samsung). היא נמצאת בשימוש גם בקרב יצרני מקרנים כמו סוני (Sony).

"HD-BaseT היא טכנולוגיה שמלכדת אלמנטים שונים שנצרכים בתחום ה-PRO AV על כבל בודד. אנחנו יודעים להעביר כיום HDMI, אינטרנט, אותות בקרה כמו אינפרא-אדום ו-RS-232, חשמל ו-USB בו זמנית על כבל אחד לאורכים שונים – עד קילומטרים, אם משתמשים בכבל אופטי. אולם, גולת הכותרת ומה שהוביל לשינוי בתעשייה הוא השימוש בכבל רשת תקני למרחק של עד 100 מטרים, שמסוגל להעביר הכול", אמר.

לפי ריסלינג, השבבים בפתרונות הקצה, הן בצד המשדר והן בצד הקולט, הם של Valens. "זה השינוי הדרמטי שהבאנו לתעשייה לפני מספר שנים, וחשוב להבין שאנחנו עושים אותו מבלי לפגוע באיכות, ואפילו להיפך", אמר. הוא ציין כי "כדי לקדם את הטכנולוגיה הזאת ולהביא אותה לשימוש בכל העולם הקמנו גוף שנקרא HD-BaseT Alliance, שחברים בו יותר מ-130 ארגונים, ושייסדנו אותו יחד עם סמסונג וסוני".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים