ערן ברק, אדגר השקעות ופיתוח: "שקט תפעולי הוא אחד הדברים החשובים בדטה סנטרים"

"בשנים האחרונות חלו שינויים בצרכים של הלקוחות, ואנחנו יודעים לגדול ולקטון אתם", אמר ברק, סמנכ"ל בחברה

ערן ברק, סמנכ"ל אדגר השקעות ופיתוח. צילום: קובי קנטור

"שקט תפעולי הוא אחד הדברים החשובים בדטה סנטרים, גם אם לא תמיד חושבים על זה", כך אמר ערן ברק, סמנכ"ל אדגר השקעות ופיתוח.

ברק דיבר בכנס Data Center של אנשים ומחשבים, בו השתתפו מאות אנשי מקצוע ולקוחות מכל רחבי הארץ. מנחה הכנס היה מני רוזנר, ארכיטקט מתקני מחשוב.

בדבריו הציג ברק את הפעילות של החברה בתחום המתקנים. לדבריו, "אנחנו יחסית צעירים בתחום ה-IT ופועלים כשלוש שנים, ומשמשים זרוע הנדל"ן של קבוצת ביטוח ישיר השקעות פיננסיות". הוא אמר כי "הגדרנו את הפעילות במרכזי הנתונים כאסטרטגית. יש לנו שלושה מתקנים בארץ ואחד בוורשה, ששטחם הוא בסך הכול כ-4,000 מ"ר. אנחנו מתכוונים להוסיף עוד כמה אלפי מ"ר בארץ ובחו"ל, כדי להגיע למסה קריטית".

הוא ציין כי חלו בשנים האחרונות שינויים בצרכים ובדרישות של הלקוחות. "אנחנו צריכים לספק להם מגוון של תשתיות, גמישות ואלסטיות, לאפשר להם יכולת התאמה של התשתיות בהתאם לשינויים במערכות המידע, יכולת תמיכה מקצועית ואת השקט. אנחנו יודעים לספק מגוון של תשתיות, משכבה 1.5 ועד 3.5, יודעים לגדול עם הלקוחות וגם לקטון אתם. יש לנו צוותי ניהול בכל מתקן ואנחנו יודעים לגבות אחד את השני בין הבניינים, כחלק ממטריה אווירית על כל הנכסים שלנו. לסיכום, וכאמור – הכי חשוב, אנחנו מספקים שקט תפעולי", ציין.

דני סימיס, מנהל צוות תשתיות באגף טכנולוגיות המידע של בזק בינלאומי

דני סימיס, מנהל צוות תשתיות באגף טכנולוגיות המידע של בזק בינלאומי

דני סימיס, מנהל צוות תשתיות באגף טכנולוגיות המידע של בזק בינלאומי, אמר כי "מ-2001 ועד השנה שעברה הקמנו חוות שרתים בגודל של 3,000 מ"ר, עם ה-CDN הכי גדול בארץ ועם 1,300 ארונות שמתפרסים על ארבעה דונם. יש לנו יותר מ-3,000 לקוחות מאורחים וכ-8,000 לקוחות מנוהלים. בישראל אנחנו מחזיקים בשלושה מרכזי נתונים, ויש לנו מתקן DR ביפו".

"בחודש הקרוב אנחנו משיקים חווה חדשה שהיא, למעשה, ההרחבה השלישית של האתר שלנו ביפו, עם חלוקה לכלובים בהם הלקוח אחראי לכל מה שקורה בפנים ואנחנו לתנאים החיצוניים, כולל אוורור. אולם, יש גם לקוחות שנמצאים באזורים שיתופיים וארונות מתחת לקרקע עבור מי שזה דרוש לו. מדובר ב-900 מ"ר נטו, כשהפוטנציאל הוא 300 ארונות לקוחות, עם 100 יחידות קירור Inrow", הוא סיפר.

לדבריו, מדובר בחווה שמבודלת היטב מהאחרות הקיימות בישראל. "המתקן הזה הוא בתצורה שהיא מעבר למקובל בארץ בהיבט של שרידות. הוא כולל שתי הזנות חשמל מתוואים נפרדים ושני מקורות מים נפרדים. כל יחידת מיזוג 'צריכה' ארבע תקלות רציניות לפני השבתה, ואין חשש שזה יקרה. זהו אתר ממוגן תת קרקעית, ויש בו מגננה ביומטרית עד רמת הדלת והגנה לעמידות ברעידת אדמה. יש לנו לקוחות שמאוד קשה לתרץ בפניהם נפילה, אז הלכנו מראש על פתרון שמציע יותר מ-100%", אמר סימיס.

דוד לחנה, מנכ"ל RIL Eco System. צילום: קובי קנטור

דוד לחנה, מנכ"ל RIL Eco System. צילום: קובי קנטור

דוד לחנה, מנכ"ל RIL Eco System, הציג את RFCODE – מערך פתרונות RFID לחדרי מחשב. "התקינה 14 אלף תגים עם חיישני לחות בחדרי השרתים שלה וכך הצליחה לחסוך עשרות אלפי דולרים בחשבון החשמל", סיפר. "זה מראה כמה אפשר לחסוך בהוצאות שהן אולי החשובות ביותר בדטה סנטר. מרכיבי מערכת ה-RFCODE הם קורא חיישנים ותגים, שקורא את הנתונים מהחיישנים המפוזרים בחדר ושולח לרשת. הוספת תגים מחייבת צימוד בלבד. לא צריך כל ציוד נוסף במעבר לתגים, כי קורא התגים יכול לטפל בעד כמה מאות כרטיסי RFID".

לחנה תיאר את הסוגים השונים של החיישנים: "אנחנו מציעים חיישני טמפרטורה ולחות. הם אקטיביים, עם סוללות שניתנות להחלפה, ושידור נתונים מבוצע בכל 10 שניות. יש לנו גם חיישני הצפה, חיישני דלתות, חיישני לחץ אוויר, קרה, ציוד ואיתור שרתים. אפשר להגדיר את הטווח – מרחק שידור מקסימלי עד 100 מטר, וזה המון בחדרי שרתים", הוא סיפר.

אייל אשכנזי, CTO במגלקום. צילום: קובי קנטור

אייל אשכנזי, CTO במגלקום. צילום: קובי קנטור

אייל אשכנזי, CTO במגלקום, הסביר כיצד דואגים לכך שהדטה סנטר יעבוד ללא הפסקה. "אנחנו דואגים להמשכיות ותפעול שוטף של הדטה סנטר, ומונעים נפילות והדממות מיותרות שיכולים להימנע כתוצאה מטיפול נכון בחדר. אנחנו נותנים פתרונות שמתאימים ללקוח, אנחנו לא ונדורים, ואלה פתרונות מלאים לכל חדרי המחשב. אנחנו בודקים את המידע כל הזמן וברציפות, והכול מוצפן בתזרים בחיבור VPN ותחת דאגה שתהיה שרידות", הוסיף.

אשכנזי ציין שהחברה פועלת משני מרכזים: "מוקד אחד נמצא במגלקום ומקבל מידע שוטף מחדר המחשב ומוקד נוסף הוא מוקד בינלאומי של APC, שמספקת מטריה בינלאומית עשירה בבסיסי מידע עבור כל הלקוחות שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים