האפליקציה שתפשט את תפעול האנדרואיד שלכם

במקום לדפדף בין מסכים שונים ולחפש איפה נמצאת אפליקציה מסוימת שהורדתם, Z Launcher מורכבת משני מסכי עבודה ומאפשרת להתקשר למספר שמרבים לצלצל אליו ישירות מהמסך הראשי ● איך לא חשבו על זה קודם?

מבלי להיכנס למלכודת של השאלה איזו מערכת הפעלה טובה יותר, ה-iOS של אפל (Apple) או האנדרואיד (Android) של גוגל (Google), יש הבדל אחד מהותי ביניהן: היכולת של משתמשי אנדרואיד לשנות את סביבת העבודה שלהם באופן מאוד גמיש. זה בא לידי ביטוי בכך שמפתחות תוכנה רבות מציעות משגרים (Launchers) שונים ומשונים, כולל כאלה שמדמים את סביבת העבודה של iOS עבור מי שמעוניין בכך, שמחליפים לחלוטין את משגר ברירת המחדל של האנדרואיד של גוגל.

למעשה, גם יצרניות הטלפונים עצמן עושות זאת. כל משתמש של סמסונג (Samsung), לדוגמה, עובד למעשה בסביבה שמכונה TouchWiz, וכל משתמש של וואווי (Huawei) עובד בסביבה שמכונה Emotion UI.

המשגר הוא ממשק העבודה שלנו עם הטלפון, ולכל חברה שעושה זאת יש נקודת השקפה ששונה מזו של גוגל לגבי הדרך בה אנחנו צריכים לתפעל את המכשיר שלנו.

אבל, כאמור, הגמישות של אנדרואיד הביאה לכך שהרבה מפתחים מציעים חלופות משלהם, ובאחרונה הצטרפה אליהן גם נוקיה (Nokia). לא מדובר בחטיבת המובייל שנמכרה למיקרוסופט (Microsoft) ותשנה את שמה בקרוב ל-Microsoft Mobile, אלא בחברת תשתית התקשורת, שנותרה מאחור והחליטה לתפעל את קבוצת התוכנה שלה גם בכיוונים אחרים.

המשגר שלה נקרא Z Launcher וזו אפליקציה שכרגע נמצאת במצב בטה. למעשה, היא אפילו לא זמינה בחנות האפליקציות של גוגל. הסיבה שבחרתי לכתוב עליה היא נקודת ההשקפה המאוד מינימליסטית שלה לגבי תפעול המכשיר.

Z, כפי שהיא נקראת בקיצור, מורכבת משני מסכי עבודה בלבד: מסך ראשי, שלצד השעה ואירועים מלוח השנה מציג רשימה קצרה של אפליקציות, ומסך האפליקציות, שמאפשר לגלול בין כל היישומים שמותקנים בטלפון האנדרואיד שלכם.

השורה התחתונה של המסך הראשי קבועה. היא מציגה חמישה אייקונים אותם מוצאים בכל סביבת עבודה: שיחות טלפון, אנשי קשר, הודעות, דפדפן וכפתור שמוביל לרשימת האפליקציות שבמכשיר.

עם זאת, שאר האפליקציות שמוצגות במסך הראשי, בין כותרת השעה לתפריט האייקונים התחתון (ייתכן שינוי בהתאם לגודל המסך. למשל, במכשיר עם מסך בגודל 5.5 אינץ' מוצגות שש אפליקציות), הן אפליקציות ש-Z מעריך שהן הכי חשובות והכי שימושיות עבורנו. למעשה, Z מנסה ללמוד את מה שאנחנו עושים עם המכשיר ולהציג לנו את קיצורי הדרך הכי חשובים לנו.

למה הכוונה? האייקונים שמוצגים אינם מקשרים באופן בלעדי לאפליקציות. אם, לדוגמה, אתם מרבים להתקשר למישהו מסוים או לעבודה, מספר היעד יופיע במסך הראשי עם תמונות ושם איש הקשר או החברה המתאימים. דוגמה אחרת קשורה להרגלי הגלישה שלכם. אם בגלל העבודה אתם גולשים פעמים רבות לאתר ה-CMS של החברה בה אתם עובדים, לדוגמה, הקישור אליו יופיע ברשימה הקצרה הזו.

Z מנסה ללמוד את המשתמש כל הזמן. למעשה, האפליקציה גם מנסה להכין שני מסכים ראשיים, אחד לשעות הבוקר ואחד לשעות הערב, מתוך הבנה שהצרכים שלנו אינם זהים לחלוטין לאורך היום: יש דברים מסוימים שאנחנו עושים בשעות הבוקר ויש דברים אחרים שאנחנו עושים בערב, בשעות הפנאי שלנו.

מה קורה אם לא מוצאים את מה שצריכים במסך הראשי? משרבטים. החיפוש במכשיר לאחר התקנת Z מבוצע בעזרת האצבע. בינתיים אין תמיכה בעברית, אבל אם אתם מחפשים איש קשר מסוים ששמו באנגלית, שרבטו את שמו על המסך. הזיהוי איכותי ובאחוזי דיוק גבוהים במיוחד. אפשר גם לכתוב אות אחר אות או את כל המילה שמחפשים, ותמיד אפשר למחוק את האות האחרונה על ידי גרירת אצבע מצד ימין לשמאל לרוחב המסך. החיפוש מניב את כל התוצאות האפשריות שמתאימות, החל מאנשי קשר דרך אפליקציות ועד קישורים ששמורים בהיסטוריית הגלישה וחיפושים אפשריים באינטרנט (דרך גוגל, איך לא).

למעשה, אם כותבים יותר מארבע אותיות, הגדרת ברירת המחדל של האפליקציה היא לבצע חיפוש מיידי באינטרנט, באמצעות דפדפן ברירת המחדל.

הצד השני של המטבע
Z אינה חפה מבעיות. קודם כל, ההגדרות, אליהן מגיעים דרך אייקון במסך האפליקציות, מתייחסות ל-Z עצמה ולא למכשיר. כפתור התפריט של המכשיר למעשה מבוטל. כדי לראות את כל ההגדרות של המכשיר צריך להפעיל את אפליקציית ההגדרות באופן ידני ברשימה. היבט שלילי נוסף הוא שמספר תוצאות החיפוש מוגבל, ולא הצלחתי לבצע גלילה לתוצאות נוספות בעזרת האצבעות. במכשיר תומך עט הצלחתי – בעזרת העט (מגע קל בקצוות של הרשימה מעל ולמטה).

דבר אחד ממשיך לתפקד כרגיל, וזה פס ההתראות בקצה העליון של המכשיר שמוצג בקביעות. התראות שמופיעות בו "חוסכות" את האפליקציה, אם אפשר, ובעיקר דואר אלקטרוני.

כדי להצטרף לבטה ולבחון את Z בעצמכם תצטרכו לבקר באתר של נוקיה ולקוות שהבטה שוב פתוחה למשתמשים חדשים. לחצו כאן. זה מוזכר באתר, אבל אתייחס לכך גם כאן: זה אומר שתצטרכו לאפשר למכשיר שלכם להתקין אפליקציות ממקורות חיצוניים שאינם החנות של גוגל. יש לקחת את זה בחשבון לפני שמורידים ומתקנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים